Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan muslimer spise gelé?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-08, 12:38   #41
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det jødene som ikke skal spise skalldyr?

Adventister spiser heller ikke skalldyr, eller svin for den saks skyld.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 15:58   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.029
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Hvis hurtiggele med markjordbær er halal, så er jeg reddet. Det er den beste, synes jeg. Vi kommer sikkert til å måtte ta stilling i denne saken om noen år når ungene begynner på skolen (barnehagen er privat og har bare norske barn ... i bydel Gamle Oslo).

Jeg synes faktisk at dette er noe man bør hensynta. En av venninnene mine er vegetarianer og jeg forsøker jo aldri å lure i henne kjøtt.

Forøvrig er det bare noen dager siden jeg lærte at halal faktisk betyr "lovlig". Jeg trodde det var et ord for den måten å slakte på. Noe nyttig får man faktisk med seg ved å se på formiddagstv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 16:09   #43
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

(...)strengt tatt syns jeg det er ganske respektløst å mene at noen bare skal begynne å spise noe som er tabu i kulturen deres, selv om tabuforestillingen ikke er rasjonell.

Det er irrasjonaliteten som plager meg, kjenner jeg. Det er jo ikke logisk! Og man går glipp av mye godt.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Mim da.. Det er jo det samme å si at veggiser skal spise på kjøtt for det er bare tull i dine øyner.

jepp, jeg synes det er tøysete å være veggis også, for man går glipp av så mye godt og frodi de fleste er veggiser av helt tåpelige følelsesmessige "bu-hu-stakkars-dyrene"-årsaker som ikke appellerer til min logikk. den eneste veggis-årsaken jeg kan godta er at man synes det smaker vondt.

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Hva med alle de andre dyrene vi ikke kan spise, da?

Slutt med det. :løsningsorientert: Det er masse deilig mat man går glipp av og det er synd.

Jeg respekterer selvsagt dette i fht folk som er praktiserende/troende muslimer eller veggiser eller hva_har_du og jeg lurer aldri noe i noen og passer godt på, spør og fikser. Men jeg ser ingen god logisk årsak til dette, ikke i år 2008.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 16:28   #44
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kinesere sier forsåvidt det samme om nordmenns forhold til å spise hund og katt. Det handler jo også om følelser.

Jepp. Og jeg skjønner kineserne. Jeg har spist dyr jeg kjenner og det gikk helt fint. Rart første gangen, men så venner man seg og etterhvert setter man pris på å spise dyr man "kjenner", for da vet man hva de har spist, hvordan de har hatt det og sånn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 16:35   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har også spist dyr jeg kjenner. Vi hadde både ungdyr, høns og griser da jeg vokste opp. Det har gått helt greit, men jeg takket nei til hund og katt i Kina selv om jeg ikke kjente dyrene. Helt irrasjonelt, men likevel..

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg vet ikke om jeg ville takket ja, selv om jg har hørt det smaker godt. Men det er irrasjonelt og jeg skjønner kineserne som mener nettopp det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:25   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Adventister spiser heller ikke skalldyr, eller svin for den saks skyld.

Å? Interessant. Hva er argumentet deres for det?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:30   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Å? Interessant. Hva er argumentet deres for det?

At blåskjell ser ut som *****, antar jeg?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:31   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

At blåskjell ser ut som *****, antar jeg?

Hehe, nei tror det har noe med uren mat å gjøre Skal sprørre venninna mi som er adeventist.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:33   #49
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Tror det er fordi de er åtseldyr.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:34   #50
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.788
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

At blåskjell ser ut som *****, antar jeg?

Hva? :nysgjerrig:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:49   #51
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Masse deilig mat man går glipp av? Som hva da? Hund? Esel? Krokodille? Er det så godt da? Spiste det ikke før jeg ble muslim, så jeg vet ikke.

Det er da ufattelig mye digg å lage av lam, okse og sånn også, for ikke å snakke om kylling! Jeg ser ikke at jeg går glipp av noen ting, faktisk.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:50   #52
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tror det er fordi de er åtseldyr.

Det er i alle fall årsaken som de muslimer som ikke spiser det, bruker.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 19:30   #53
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Her er en ganske informativ side på matportalen.no ang. jødiske og muslimske ernæringsregler (inkl. liste over godkjente tilsetningsstoffer): http://matportalen.no/artikler/2007/...etningsstoffer

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 19:33   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Masse deilig mat man går glipp av? Som hva da? Hund? Esel? Krokodille? Er det så godt da? Spiste det ikke før jeg ble muslim, så jeg vet ikke.

Det er da ufattelig mye digg å lage av lam, okse og sånn også, for ikke å snakke om kylling! Jeg ser ikke at jeg går glipp av noen ting, faktisk.

Du går da uansett glipp av svinefileter, surret svinestek, ribbe, bacon, skinke etc.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:48   #55
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du går da uansett glipp av svinefileter, surret svinestek, ribbe, bacon, skinke etc.

Jeg er ikke muslim, men jeg hadde ikke sett på det som noen sorg å ikke spise noe av dette. Liker ikke smaken på svinekjøtt, synes det er surt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 22:47   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg håper du prøver å være morsom nå, Mim, for så dum er du ikke.

Klart, jeg bare tuller. jeg aner ikke hva som ikke er kosher med skalldyr.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 23:07   #57
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Det er neppe tilfeldig at mange av de religiøse tabuene rundt mat gjelder lett bedervelige matvarer; svin, skalldyr osv. Det er sikkert historiske grunner til at tabuene én gang (med transporttider, hygieneforhold og matkontroll på et ganske annet nivå enn dagens) var fornuftige.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 23:56   #58
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Skinke har jeg aldri likt, så jeg vet jo en del av hva jeg går glipp av.

Det eneste jeg kan si at jeg virkelig savner, er svensk leverpostei, Arbogapostej som den heter, og baconbiter i hvitsausen dersom det passer til resten av maten man har.

Da er det hakket vanskeligere, og mye mer jeg savner som er av lam, storfe eller feks viltkjøtt, fordi vi spiser kun "zabiha"-kjøtt, som er slaktet rituelt. Men jeg får min dose når jeg er hjemme om sommeren hehehe.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 07:19   #59
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Hva er kosher? :domm:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 09:03   #60
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan muslimer spise gelé?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hva er kosher? :domm:

Jødedommens svar på muslimers "halal". Det som er rituelt slaktet. I tillegg har de andre kosher-regler, blandt annet så blander de ikke melk og kjøtt. Har gjerne to bestikk, to sett tallerker og to sett kasseroller.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
adventister, gelatin, halal, kosher, muslimer, skalldyr, zabiha


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no