Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 13:32   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sier du at du vil mobbe meg bare fordi jeg sender av gårde "mensen" der det skulle stått "Mendelssohn"?

Deg tør jeg jo ikke mobbe, man vet jo aldri hvilke guddommelige konsekvenser det kan gi, men litt diskrét fnising kan nok forekomme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:36   #62
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg ble også overrasket over at det var vanlig med rødprikk for skrivefeil.

Nei, det er jo ikke det. Det var jo på grunn av julekontrollpanelet at det så sånn ut at det var mange.

Og jeg synes tråden her gjenspeiler at de aller fleste mener at det er lite ålreit å rødprikke for skrivefeil, spesielt nykommere.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:39   #63
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Aha, det har vert rødpynting av prikker ja. Alt jeg går glipp av. Jeg trodde seriøst at jeg hadde fått en rødprikk for en snopeoppskrift jeg la ut.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:00   #64
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg trodde seriøst at jeg hadde fått en rødprikk for en snopeoppskrift jeg la ut.

Det ville jo ikke vært utenkelig i januar.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:00   #65
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.635
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, det er jo ikke det. Det var jo på grunn av julekontrollpanelet at det så sånn ut at det var mange.

Jamen, da var det primært julepyntingen som "skremte" venninnen til m^2, da? Så rødprikking av skrivefeil er ikke noe utbredt problem? Det var kombinasjonen av én skrivefeilrødprikk og julepyntingen som gjorde at det slo litt feil ut det hele? Hvorfor diskuterer vi rødprikking av skrivefeil som om det er et problem da? (I'm all questions today. )

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:10   #66
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.033
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

en klassiker til glede for nye og gamle lesere.

Denne var ny for meg, men nå skjønte jeg hvorfor. Ca 300 av innleggene i tråden ble skrevet mens jeg holdt på å gifte meg. Jeg har jammen vært gift lenge.

Den andre morsomme detaljen var å lese alle de gamle nickene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:39   #67
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

For en lang tråd jeg har gått glipp av. Nå får jeg ikke lest hele, men jeg syns rødprikking for skrivefeil er helt merkelig og jeg forstår nesten ikke at det går ann at en bruker skal ha fått FLERE sånne...

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:43   #68
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Er det ikke endel lærere her inne. De er nok vant til å korrigere skrivefeil med rødt.

.

Jeg føler meg truffet : peker på avatar: Men nei, jeg har fri når jeg er her- ergo retter jeg aldri på noen. Jeg gir blaffen i andres skrivefeil og delvis i egne, ser det ut til... Gidder ikke lese innlegg der jeg må anstrenge meg for å fortå hva avsenderen mener, men jeg gidder iallfall ikke å kommentere rettskrivning og manglende punktum. Det er muligens den eneste tingen som gjenstår (i tillegg til den derre menskoppen og Bodenkjolene) før jeg er totalt FPifisert.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er sikkert den eneste som ikke synes julepyntingen av kontrollpanelet er morsom. :dukker:

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nope. Vi er faktisk to.


Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Niks, vi er to. :sur&sær:

007 kan ikke telle, tydeligvis. Fire!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:45   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.033
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jamen, da var det primært julepyntingen som "skremte" venninnen til m^2, da? Så rødprikking av skrivefeil er ikke noe utbredt problem? Det var kombinasjonen av én skrivefeilrødprikk og julepyntingen som gjorde at det slo litt feil ut det hele? Hvorfor diskuterer vi rødprikking av skrivefeil som om det er et problem da? (I'm all questions today. )

Dette er kanskje sannsynlig.

Jeg likte heller ikke julepyntingen. :fem: Og skvatt like mye hver gang jeg så at den siste prikken jeg hadde fått var rød. Jeg ble liksom ikke helt sikker på fargen, selv om det ikke var noen tvil i kommentaren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:04   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg hadde glemt julepyntingen fra i fjor, og tenker at hvis man tar prikkene så seriøst at man ikke liker at de skifter litt farge, så er det kanskje en god og nødvendig øvelse i å ikke ta tilbakemeldingene så himla seriøst. Det står jo ikke noe annet der, selv om prikken er rød.

Når det gjelder nykommere så skjønner jeg jo at vedkommende da reagerer. Jeg ville aldri rødprikket for skrivefeil, men det kan hende at jeg har påpekt innlegg skrevet i en annen farge, font, størrelse eller med et lass av prikker og tegn. Jeg innbiller jeg at jeg har gjort det på en nogelunde hyggelig måte, i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:48   #71
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde glemt julepyntingen fra i fjor, og tenker at hvis man tar prikkene så seriøst at man ikke liker at de skifter litt farge, så er det kanskje en god og nødvendig øvelse i å ikke ta tilbakemeldingene så himla seriøst. Det står jo ikke noe annet der, selv om prikken er rød.

Jeg visste det måtte komme et "ikke vær så selvhøytidelig"-svar da jeg våget meg frampå med denne innrømmelsen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:00   #72
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg visste det måtte komme et "ikke vær så selvhøytidelig"-svar da jeg våget meg frampå med denne innrømmelsen.

Nei, men det der var da ikke om å ikke være selvhøytidelig, mer om å ikke ta prikkene så veldig på alvor? Og det tenkte jeg også i forhold til dem som synes det var veldig ubehagelig å se røde prikker i kontrollpanelet - kanskje det kan fungere litt som, hva heter det, aversjonsterapi?

At noen bare rett og slett ikke synes spøken er morsom synes jeg ikke er så rart. Men det at noen synes admin har teit sans for humor er da ikke så ille at det er noe hverken admin eller du/dere trenger å gjøre noe med.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:03   #73
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Eksponeringsterapi, tenker jeg vi kaller det.
Tydeligvis er det behov for det.

Ellers melder jeg meg gjerne frivillig til å rødprikke litt random, om det hjelper?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:03   #74
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Eksponeringsterapi, tenker jeg vi kaller det.

Det var det det het, ja. Takk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:15   #75
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Men det er to typer eksponeringsterapi: Den ene er å kaste offeret øh, beklager, pasienten inn i det som er triggeren til fobien, typisk kaste noen med slangeskrekk ned i en ormegård. Teorien er da at man venner seg til det før man dør av skrekk.

Den andre er å eksponere gradvis uten å trigge frykten. Man får se bilde av triggeren, prøve å tenke seg at man er i nærheten av triggeren i virkeligheten, før man blir utsatt for triggeren.

Sånn i etterklokskapens navn så burde dere kanskje ha laget en tråd først med et innlegg som dette:

Sitat:

Kjære venner! Mange liker ikke rødprikker, og derfor, sett deg godt tilbake, og slapp av.






Gikk det bra? Husk å pust!

Ok.





Fortsatt ok? Da kjører vi på med siste runde.





(For ordens skyld: Jeg mener ikke at de som ikke synes at julekontrollpanelet ikke er noe morsomt er redd for rødprikker altså.)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:57   #76
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde glemt julepyntingen fra i fjor, og tenker at hvis man tar prikkene så seriøst at man ikke liker at de skifter litt farge, så er det kanskje en god og nødvendig øvelse i å ikke ta tilbakemeldingene så himla seriøst. Det står jo ikke noe annet der, selv om prikken er rød.

.

Jeg sa ikke at jeg ikke likte det fordi jeg blir skremt eller føler meg usikker. Jeg sa bare at jeg ikke synes det er spesielt morsomt. Jeg kan for det meste tenke meg til hvilke prikker som er grønne og røde uansett.


Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men det er to typer eksponeringsterapi: Den ene er å kaste offeret øh, beklager, pasienten inn i det som er triggeren til fobien, typisk kaste noen med slangeskrekk ned i en ormegård. Teorien er da at man venner seg til det før man dør av skrekk.

Den andre er å eksponere gradvis uten å trigge frykten. Man får se bilde av triggeren, prøve å tenke seg at man er i nærheten av triggeren i virkeligheten, før man blir utsatt for triggeren.

Sånn i etterklokskapens navn så burde dere kanskje ha laget en tråd først med et innlegg som dette:

(For ordens skyld: Jeg mener ikke at de som ikke synes at julekontrollpanelet ikke er noe morsomt er redd for rødprikker altså.)

Jeg noterer meg at jeg ble utsatt for den første eksponeringsterapien.

Ved nærmere ettertanke har jeg vel aldri vært så redd for de prikkene. Jeg har sett at begrepet "prikkejomfru" har blitt brukt noen ganger. Hvis jeg skal fortsette å bruke den terminologien, kan jeg kanskje si at jeg har blitt utsatt for prikkevoldtekt. Opptil flere ganger. Mulig jeg fortjente det forresten, jeg går jo alltid i så korte skjørt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:07   #77
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg kan anbefale en rødprikketiggetråd for å ufarliggjøre røde prikker. :vil aldri ta en slik på alvor noen sinne mer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:16   #78
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg finner det litt utenkelig at denne nye brukeren skal ha fått mange røde prikker? Jeg mener også at nye brukere kan få litt slækk, men så veldig mye slækk når det gjelder rettskriving er jeg usikker på om nykommere skal få. Vanskelig å lære gammel hund ny kunster elns.

Jeg synes det rart og sært (ikke å legge seg før midnatt nyttårsaften), men å ha en rekke uskrevne regler for når rødprikking er greit og når det ikke er det (hevnprikking er i grunnen den eneste etablerte, er det ikke?), eller at man må oppfylle diverse kriterier for å kunne rødprikke (skriver du ikke perfekt nårsk selv, hånler vi av deg hvis du påpeker andre sine opplagte rosa font/orddelingsfeil). Hvis man rødprikker uten å oppfylle disse kriteriene og uten å følge de uskrevne reglene er man teit. Og barnslig.

Det er tråd etter tråd etter tråd på forumet om hvor lite disse prikkene faktisk har å si for livene våre. Hvis noen tar litt på vei pga en rød prikk som var hard å svelge, får denne personen beskjed om å chille! Ta seg en chillepille! Og jeg er klar over at nykommere er nykommere, og at de ikke er helt inne i forumsjargongen som råder på FP, men er de ordentlig FP-materiale, tar de det! På FP setter man pris på alle de individuelle forskjellene blant medlemmene, og rødprikker'ne for skrivefeil er med på å gjøre forumet så bra som det er. Så nei, jeg synes ikke at man skal ha noe mer informasjon til nye brukere, jeg synes forsiden er mer enn dekkende!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:18   #79
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Og julekulene liker jeg veldig godt! Er ikke ordentlig jul uten.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:19   #80
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg finner det litt utenkelig at denne nye brukeren skal ha fått mange røde prikker? Jeg mener også at nye brukere kan få litt slækk, men så veldig mye slækk når det gjelder rettskriving er jeg usikker på om nykommere skal få. Vanskelig å lære gammel hund ny kunster elns.

Jeg synes det rart og sært (ikke å legge seg før midnatt nyttårsaften), men å ha en rekke uskrevne regler for når rødprikking er greit og når det ikke er det (hevnprikking er i grunnen den eneste etablerte, er det ikke?), eller at man må oppfylle diverse kriterier for å kunne rødprikke (skriver du ikke perfekt nårsk selv, hånler vi av deg hvis du påpeker andre sine opplagte rosa font/orddelingsfeil). Hvis man rødprikker uten å oppfylle disse kriteriene og uten å følge de uskrevne reglene er man teit. Og barnslig.

Det er tråd etter tråd etter tråd på forumet om hvor lite disse prikkene faktisk har å si for livene våre. Hvis noen tar litt på vei pga en rød prikk som var hard å svelge, får denne personen beskjed om å chille! Ta seg en chillepille! Og jeg er klar over at nykommere er nykommere, og at de ikke er helt inne i forumsjargongen som råder på FP, men er de ordentlig FP-materiale, tar de det! På FP setter man pris på alle de individuelle forskjellene blant medlemmene, og rødprikker'ne for skrivefeil er med på å gjøre forumet så bra som det er. Så nei, jeg synes ikke at man skal ha noe mer informasjon til nye brukere, jeg synes forsiden er mer enn dekkende!

Jeg er så glad Skremmern er tilbake!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no