Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

På tide å stå opp!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 06:01   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På tide å stå opp!

God morgen.

Er det virkelig ingen som har stått opp enda? Jeg har sittet her i nesten to timer nå, og ingen nye innlegg. Skjønner ikke hva dere driver med. Dere kan jo ikke bare la meg sitte her liksom. På tide å stå opp!

Jeg tok en ekstra soveøkt tidlig på kvelden i går, og jammen meg var det mye lettere med en våkenøkt på natten da. Og litt artig var det også å merke hvor ungen koste seg når jeg tok i bruk den nye easy - sling - bæredingsen. Han har roet seg veldig, og nå ligger han i fanget mitt og er veldig fornøyd med å bare ligge der. Deilig å slippe å gå rundt å bære.

Har dere noen store planer for dagen? Det har jeg. Skal til fysioterapeut. Det er STORE planer det når man har en liten i hus. Ikke bare skal jeg sørge for at han er stelt, og passe på at han har fått mat, og at det klaffer med når vi skal ut, og hvor lange jeg skal være vekke, men jeg skal også oppi det hele, eller innimellom det hele få stelt meg selv, og laget og spist(!) mat selv også. Selvsagt etter storebror innimellom alt har fått stelt seg, kledd på seg og komt seg i barnehagen. Ja, også må jeg finne noen klær som passer som jeg kan se litt anstendig ut i når jeg skal ut også (Sist jeg var hos fysioterapeuten hadde jeg ingen bukser som passet, og møtte opp i en halvåpen bukse. ).

Jeg er jammen glad vi er to jeg.

Håper alle får en fin fin dag!

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 06:42   #2
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å stå opp!

God morgen Desembermamma!

Ah, den tiden hvor man er opp for å amme og det før fanden har fått på seg tøfflene! For ikke snakke om hvor lett det er å komme seg ut av døra, da fortrinnsvis både stelt og med klær på.

Vel, når jeg tenker meg om er jeg litt der enda. Er oppe stort sett 6 hver dag,men jeg tar skjeldent morgenstellet på barna. De gangene jeg gjør det, for så å rekke barnehagen til 7.30 og så frese ut på jobb, er jeg slett ikke ferdigstelt. Hår og sminke fikses i bilen etter at ungene er levert

I dag har jeg spennende planer. Jeg skal på Årskonferansen for norsk familieterapi forening. Jeg var der i går også, og da var det noe spennende foredrag av Psykologspesialist Magne Mæhl og ikke minst Kirsti r Haaland, den dama er et fyrverkeri og er virkelig barnas stemme i skilsmissesaker!

I dag er det mange spennende workshopper, og i morgen skal jeg høre på foredrag av Jesper Juul. Det blir nok bra.

Ha en super dag alle sammen og ikke minst du Desembermamma. Håper du får deg litt mer søvn ut over dagen!

Skal levere barn før konferansen, så det er best å sette i gang skal jeg ha sjangs om å komme nogenlunde påkledd


Sist redigert av Heiko : 01-02-07 kl 06:50.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 06:46   #3
Billeba
Aktiv
 
Billeba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 103
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Sv: På tide å stå opp!

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

God morgen.

Er det virkelig ingen som har stått opp enda?

God morgen

Vært oppe siden 0400 jeg, men da visste jo ikke jeg at du var her. Ikke kan jeg skylde på at jeg måtte amme heller. Var visst bare ferdig med å sove.

Ha en fin dag da. Vi har vel kommet til formiddagen vi nå?

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 07:54   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å stå opp!

God morgen! Jeg har vært på jobb i en time allerede. Fikk sove til kvart på seks, siden mannen var så elskverdig å stå opp med snuppa da hun mente at det var morgen klokka halv fem. De siste to gagene er det jeg som har stått opp med henne på det tidspunktet, så jeg mente det var hans tur nå. Det jeg fullstendig hadde glemt var at han stakkar skala ut og spise middag i kveld, så han kan ikke legge seg tidlig for å ta igjen søvn, heller. Jeg angret litt da jeg kom på det i bilen på vei til jobb.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 08:02   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: På tide å stå opp!

God morgen alle sammen.

Har vært oppe siden 0545 men har ikke hatt tid til å skrive noe særlig her inne da junior skulle klargjøres til drosjen kom for å hente han og kjøre han til skolen.

Nå er det tid for vask av hus og klær som skal vaskes.

Ha en fin dag alle sammen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 10:10   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å stå opp!

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.



I dag har jeg spennende planer. Jeg skal på Årskonferansen for norsk familieterapi forening. Jeg var der i går også, og da var det noe spennende foredrag av Psykologspesialist Magne Mæhl og ikke minst Kirsti r Haaland, den dama er et fyrverkeri og er virkelig barnas stemme i skilsmissesaker!

I dag er det mange spennende workshopper, og i morgen skal jeg høre på foredrag av Jesper Juul. Det blir nok bra.

Dette høres veldig spennende ut! Er det i jobbsammenheng, eller på eget initiativ?

Adrienne: Er ikke det typisk da? Synes stadigvekk det blir slik. Jeg tar noen runder for å være snill, og så blir jeg så sliten og så blir det sånn: "Nå ER det din tur", og så kommer jeg på senere at oi, han skal jo sånn og sånn i dag. Men når alt kommer til alt, så er det ikke vår skyld at de ikke er med å tar ansvar for å planlegge slik litt bedre.

Billeba: Utsovet?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 10:17   #7
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: På tide å stå opp!

God morgen!

Litt av noen morgenfugler dere har. Jeg priser meg lykkelig over at storesøster er så glad i å stå opp med lillesøster. Da får jeg sovet til litt over 08 hver dag.

I dag skal jeg gjøre klart til storesøsters bursdagsbesøk i morgen. Det kommer ikke mindre enn 20 her, så hvis noen har noen superkrefter til overs så tar jeg gladelig i mot. Mannen i huset skal jobbe, så jeg blir ståendes alene med 20 barn i tillegg til lillesøster. Det går vel bra.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 10:41   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å stå opp!

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Adrienne: Er ikke det typisk da? Synes stadigvekk det blir slik. Jeg tar noen runder for å være snill, og så blir jeg så sliten og så blir det sånn: "Nå ER det din tur", og så kommer jeg på senere at oi, han skal jo sånn og sånn i dag. Men når alt kommer til alt, så er det ikke vår skyld at de ikke er med å tar ansvar for å planlegge slik litt bedre.

Joda, han kunne med fordel ha lagt seg tidligere i går kveld, men for å være ærlig så tror jeg ikke at han var våken nok til å reflektere over om han var trøtt, skulle ut i kveld etc. før han var ute av senga og inne på snuppa sitt rom. Jeg tror heller ikke at han ante hva klokka egentlig var, stakkars mann.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 12:52   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På tide å stå opp!

For noen morgenfugler.

Etter en dag hjemme med sykt barn, egentlig litt koselig også. Og ei natt med febervarme koseklumpen under dyna, puh, slo jeg av vekkerklokka da den ringte kl 6.50 i morges. Lille syke pjusken sov endelig godt, pappaen sov på loftet og jeg var aalt for trøtt til å tenke på å risikere å vekke hele gjengen for å kare meg på jobb: Takk og lov for flexitid.

Kl 8 våknet vi i relativt god form hele gjengen. Det var papsen sin tur til å ringe jobben og fortelle om sykt barn, jeg ringte og sa jeg kommer - om enn litt senere enn vanlig. Sambo fikk legetime til feberklumpen 10.15 så jeg ble kjørt på jobb litt før ti.

Nå gjenstår det bare å se hvordan mor kommer seg gjennom helga uten guttene sine i hus. De skal på guttetur/farmor og farfarbesøk hele helga og kommer ikke hjem før utpå søndag en gang.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 13:43   #10
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.965
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: På tide å stå opp!

God formiddag, alle sammen! Jeg har sovet godt i natt, bare en amming. Junior var lenge våken i går kveld, og sov derfor over et måltid.

Nettene går greit - vi ammer og sovner igjen. Morgenene er litt mer hektiske... Da skal først storebror vekkes, kles på og kjøres i barnehagen (noe som kan være en daglig prøvelse med en nesten-tre-åring i fullt trass). Samtidig må jeg også kle på minstemann og få ham i bilsetet. Heldigvis sover han seg stort sett gjennom morgenritualet vårt, og er fornøyd med å få mat når vi kommer hjem igjen.

Dagens plan? Ikke stort... Har allerede seget inn i en bedagelig avslappende tilværelse, der livet stort sett består av å lage mat til de store guttene og servere pupp til den minste

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 13:46   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.878
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å stå opp!

Må bare inn her og informere om at jeg ble vekt av en viss liten frøken kl. 05.10 i morges. Det er ganske bra til henne å være.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:49   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På tide å stå opp!

Vi sov til åtte. Da var det noen som hadde tissa i senga mi. For ordens skyld - det var ikke Temmer'n.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no