Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Engelske måleenheter

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-11, 17:53   #1
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Engelske måleenheter

Jeg skal kjøpe noe fra England som skal være 1,55 langt. Hva tilsvarer dette når det står feks 5ft5 osv?

Bill merk; har allerede fått feil størrelse en gang..

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 17:54   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelke måleenheter

1,55 meters = 5,08530184 feet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 18:46   #3
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Engelske måleenheter

155 cm skulle bli 5ft1 (5 feet 1 inch).

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 00:54   #4
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engelske måleenheter

Tusen takk, men jeg sliter faktisk enda med å forstå størrelsene på de engelske hestedekkene.. Det er vel ikke sånn at de har hester som er to meter lange heller.

http://www.derbyhouse.co.uk/Equestri...y_404-0055.htm

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 01:06   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engelske måleenheter

Google-søkefeltet kan brukast som målekalkulator. Her går det an å skrive inn "5 feet 5 in meters" og trykke enter, så kjem det opp omrekning. Det same gjeld valuta og vekt og det meste, eigentleg. Når eg handler på nett, gjer eg alltid overslag i google, ved å skrive "10,99 GBP in NOK" eller liknande. Superpraktisk!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:29   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelske måleenheter

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Tusen takk, men jeg sliter faktisk enda med å forstå størrelsene på de engelske hestedekkene.. Det er vel ikke sånn at de har hester som er to meter lange heller.

http://www.derbyhouse.co.uk/Equestri...y_404-0055.htm

Kanskje dette hjelper? http://www.thesaddleryshop.co.uk/Hor...zingChart.aspx

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 17:31   #7
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engelske måleenheter

Ja tusen takk Neket, der var jammen meg løsningen jeg hadde lett etter.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no