Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 15:31   #201
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Vis meg hvor jeg sier at ALLE røde prikker som noensinne er blitt sendt har vært konstruktive? Dessuten tillegger jeg ikke mennesker på nett egenskaper utifra prikkene de sender.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:33   #202
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men det gjør jeg hele tiden. Jeg gir mange flere grønne enn røde. Jeg har tenkt at det er fordi jeg stort sett er en hyggelig og søt engel. Men siden jeg av og til klikker i vinkel og gir røde så er jeg en latterlig, korrigerende, barnslig djevel. Som ingen liker. På forum skal man altså legge lokk på negative følelser, for de har man ikke.

Man kan godt være både engel og rødprikker Det er vel hvordan man uttrykker seg på rødprikkene som Zöe reagerer på. Som sagt, barnslig pissprat-prikking som "du er grise-ekkel", "Jeg spyr av deg", preller av som vann på gåsa på meg, men dersom noen sier "Jeg synes du går langt over streken her - jeg er dypt uenig med deg", så synes jeg sistnevnte er en langt mer "voksen og betydningsfull" rødprikk. Sett i mine øyne. Førstnevnte prikker har ikke spesielt høy stjerne som menneske i min bok.

Her var det sannelig mange bøker......

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:34   #203
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.105
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:konstaterer at Zoë og jeg ikke leser samme bok:

...og ikke minst at vi legger veldig forskjellige ting i rødprikkene.

Mens jeg storts sett applauderer det Zoë skriver i denne tråden .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:35   #204
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Man kan godt være både engel og rødprikker Det er vel hvordan man uttrykker seg på rødprikkene som Zöe reagerer på. ..

Så rart, jeg leser av innleggene hennes at hun reagerer på rødprikking generelt, samme hvilket innhold de har. Samme som Nooria.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:37   #205
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.105
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men Zöe, ser du ikke at vi rett og slett bare ser forskjellig på disse rødprikkene? Vi har helt forskjellig syn på dem, bare. Det betyr ikke at vi som godt kan sende en rød prikk er idioter og kyniske mennesker som liker å korrigere andre i hytt og pine?

Næmmen... må Zoë ha forståelse for dere som sender røde prikker... at dere ikke er idioter og kyniske mennesker... du som gir så klart uttrykk for at du gir blaffen i at andre legger noe annet i røde prikker enn deg.

For meg ser det ut som at du forventer at du skal få forståelse, men at det bare skal gå i din favør og ikke i motsatt retning .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:37   #206
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dessuten tillegger jeg ikke mennesker på nett egenskaper utifra prikkene de sender.

Ok. Da er vi forskjellige. Jeg vet at jeg aldri vil ta et menneske seriøst som uttrykker seg usaklig med personhets fremfor konstruktiv kritikk. Ikke her og ikke i RL.
Hadde en gal nabo en gang. Hun sa "jævla fitte" til alle hun ikke likte. Høyt og tydelig. Kroppsspråket hennes var helt i samsvar med det hun sa. Hun var altså slik. Jeg hadde ikke sansen for henne.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:38   #207
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så rart, jeg leser av innleggene hennes at hun reagerer på rødprikking generelt, samme hvilket innhold de har. Samme som Nooria.

Ok, det kan være at jeg ikke helt har fått grepet på alt hun mener om rødprikking.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:39   #208
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Næmmen... må Zoë ha forståelse for dere som sender røde prikker... at dere ikke er idioter og kyniske mennesker... du som gir så klart uttrykk for at du gir blaffen i at andre legger noe annet i røde prikker enn deg.

For meg ser det ut som at du forventer at du skal få forståelse, men at det bare skal gå i din favør og ikke i motsatt retning .

Hæ? Folk kan få mene hva de vil, men jeg irriterer meg litt over folk som tillegger ukjente mennesker egenskaper utifra prikkene de sender, uansett om de er saklige eller ikke. Jeg er dypt uenig i at fordi et menneske sender en rød prikk så er hun/han lite empatisk og elsker å herse med andre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:40   #209
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.105
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rødprikkere her blir jo fremstilt som idioter som BARE gir røde prikker, omtrent. Jeg fatter ikke hvorfor folk tar det så himla seriøst, og jeg blir irritert når folk tillegger "rødprikkere" egenskaper de absolutt ikke trenger å inneha.

Men du tillegger jo "antirødprikkere" egenskaper.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Huff, da er man vel sart altså, og bør kanskje finne seg en annen hobby.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg mener at man er "vel sart" om man dør litt innvendig av en rød prikk på et forum.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alle oppegående mennesker burde være klar over dette. Tåler man ikke å få en rød prikk bør ...

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:42   #210
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så denne er helt ok, synes du:

"Sukersøt, fisefin og tydligvis ikke verken saklig, god til å regne eller god i statistikk."

Sukkersøt og fisefin er jo dine egne ord da. Og en tilbakemelding om at regning og statistikk ikke er ens sterke side kan jo oppfattes som en ok tilbakemelding dersom en tror det, og bommer veldig mye i en diskusjon?
Tolkningen til mottaker har mye å si. Jeg for min del kunne humret litt av en slik prikk. Særlig om jeg tok feil i diskusjonen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:43   #211
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vis meg hvor jeg sier at ALLE røde prikker som noensinne er blitt sendt har vært konstruktive? Dessuten tillegger jeg ikke mennesker på nett egenskaper utifra prikkene de sender.

Nemlig. Jeg gir folk grønne prikker over en lav sko. Sånne med null kommentar, man bare sier likevel "jeg har lest det du har skrevet". DET er jo greit?
Skjønner ikke at det er så viktig jeg? Jeg har ikke planer om å omvende noen eller prøve gjøre de til bedre mennesker her. Mener mangfoldet er litt av det som gjør det morsomt å være her.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:44   #212
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.105
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så rart, jeg leser av innleggene hennes at hun reagerer på rødprikking generelt, samme hvilket innhold de har. Samme som Nooria.

Da må du lese en gang til det jeg har skrevet.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg synes det er usaklig å gi folk en prikk fordi man er uenig i meningsinnhold. Selv bruker jeg rødprikking veldig sjelden og bare når jeg synes folk oppfører seg veldig dårlig.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har vel selv brukt den røde delen av ryktesystemet 2-3 ganger (tilsammen i min forumhistorie). De som fikk prikkene burde kanskje føle seg beæret

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:44   #213
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Ja, jeg gjør egentlig det, fordi jeg ikke skjønner problemet. Så lenge ryktesystemet finnes og man er fullstendig klar over det, bør man enten skru av ryktesystemet eller holde seg borte. Hvorfor syte over noe man ikke kan gjøre noe med? Sender man en rød eller grønn prikk bruker man ryktesystemet slik det er ment for å brukes. Jeg snakker om forumbrukere, ikke om folk i RL.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:45   #214
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så denne er helt ok, synes du:

"Sukersøt, fisefin og tydligvis ikke verken saklig, god til å regne eller god i statistikk."

Men Elin, når du selv har valgt "sukkersøt og fisefin" som brukertittel, så blir det da litt pussig å reagere på at noen kaller deg det. (Med mindre det var stavefeilen du reagerte på, da; i så fall er jeg selvsag helt på linje med deg.)

Hvis jeg hadde hatt "jævla megge" som brukertittel, ville jeg synes det var helt akseptabelt om noen andre kalte meg det, selv om jeg vanligvis vil synes at en slik tiltale er godt over streken.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:45   #215
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.105
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Folk kan få mene hva de vil, men jeg irriterer meg litt over folk som tillegger ukjente mennesker egenskaper utifra prikkene de sender, uansett om de er saklige eller ikke. Jeg er dypt uenig i at fordi et menneske sender en rød prikk så er hun/han lite empatisk og elsker å herse med andre.

På samme måte som jeg ikke kjenner meg igjen i at jeg er "vel sart" og "ikke oppegående" selv om jeg er uenig med deg mht røde prikker.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:47   #216
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

På samme måte som jeg ikke kjenner meg igjen i at jeg er "vel sart" og "ikke oppegående" selv om jeg er uenig med deg mht røde prikker.

Så du er ikke klar over at ryktesystemet finnes og at du risikerer å få røde prikker? Siden du mener jeg har kalt det lite oppegående, mener jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:48   #217
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men du tillegger jo "antirødprikkere" egenskaper.

Syntes ikke Iset har sagt noe galt. Dette er et diskusjonsforum. Man kan godt kritisere syntes jeg, men da bør man tåle bli kritisert selv og. Iset tåler det. Ikke syntes jeg hun tilegner noen noe heller. Vi diskuterer jo dette fordi noen syntes det er ille. Om alle som ikke syntes det da blir onde mennesker.. kremt.. javel.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:48   #218
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg tror det kan være et poeng huske på at selv om rødprikker er en kanal der det sendes mye dritt, så trenger ikke alle rødprikker å være dritt. Prikkesystemet er bare et verktøy. Det kan brukes og det kan misbrukes. Jeg er av de som mener at det ikke automatisk er misbruk så fort prikken er rød, men at det kommer an på innholdet og settingen. (Eller kanksje misbruk er feil ord. Det er jo ingen fasit på dette. Kanskje "lite konstruktivt" forklarer det jeg sier bedre.)

Om f.eks. DM skriver et langt innlegg der hun rakker ned på seg selv som mor, kjæreste, medmenneske og rett og slett bare velter seg i et dårlig selvbilde så kan det godt hende at jeg sender en rød prikk med beskjed om at jeg ikke liker det når hun skriver så mye stygt om noen jeg liker.

Prikken ville da selvsagt ikke være en "fytti rakkern, DU er teit, du!"-prikk, men en "tommelen ned"-melding hva selve oppførselen til DM i akkurat det innlegget angår.

Det å gi kritikk er viktig og bør ikke forbeholdes den usaklige og nedsettende kritikken. Konstruktiv bruk av tilbakemeldingssystem som prikkesystemet avhenger ikke av fargen på prikkene.

Mener jeg.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:50   #219
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Og korrigering? Kollleger som kikker demonstrativt på klokka om man kommer ett minutt for sent på møte, svigermødre som lurer på hvordan det er mulig å ha SÅ mange hybelkaniner bak en sofa, og bedrevitere som stiller spørsmålsten ved barneoppdragelsen man bedriver?

Da skjønner jeg litt av uenigheten her. "Korrigering" er for meg det samme som å rette på noen, altså å prøve å hjelpe noen slik at noe blir riktig. Det du beskriver her, ville jeg aldri kalt "korrigering" - kanskje heller "utidig kritikk", "surmaget mas", "passiv-aggressiv nedlatenhet", "generell bitchy oppførsel" eller noe slikt. (Det er selvsagt store gråsoner her, men "korrigering" er et ganske nøytralt ord for meg, så jeg ville ikke brukt det om noe jeg syntes var veldig frekt og utidig.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:50   #220
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Siden jeg er tilnærmet jomfru på rødprikking (bortsett fra en søt hevnprikk på et annet forum), bør jeg vel kanskje ikke uttale meg for høyt her... Men jeg synes at det er stor forskjell på å gi konstruktive, røde prikker og å sende "du-er-en-dust"-prikker. Å prikke folk fulle av eder og galle skjønner jeg ikke helt poenget med.

Og ja, prikkesystemet ER viktig. Det er kjempekoselig å få en hyggelig grønn en med en fin kommentar. Nesten som å få komplimenter.:enkel:

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no