Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Stygge dialekter?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Er noen dialekter finere enn andre? (spesifiser i tråden)
Ja 130 90,91%
Nei 5 3,50%
Det tør jeg ikke ha noen mening om 3 2,10%
Vet ikke 0 0%
Dustepoll 5 3,50%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 14:56   #161
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

[...] og G¨teborgsdialekten er mine yndlingsdialekter i svensk.

Jah, Göteborgsdialekten er helt nydelig.
(Timbuktu - smeeelt! )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 15:41   #162
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg tør. Oslodialekt er litt stygt.

Enig!

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 16:11   #163
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg gjør også det. men ikke lang første a, bare Kak-kao. I byen sier jeg ka-kaa-o.

Men har ordet tre eller to stavelser i din dialekt? "kakk-a-o" (med tre stavelser) er helt gangbart for meg også, og det var nok det vi sa i oppveksten. I dette "kaaaa-ao" er den siste stavelsen som en diftong.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 16:29   #164
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Jeg sier kakk-a-o.

Men jeg har en utfordring - jeg sier nemlig tallerk. Ikke tallerken - noen som vet hvor i landet den hører hjemme? Uttalen er tallærk. (Alle sier det her, så nei, det er ikke en talefeil.)


Sist redigert av Slettet bruker : 08-12-08 kl 16:42.
  Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 17:33   #165
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Mange dialekter som skjærer i mine ører .
Men misliker de dialektene mest som ikke klarer å uttale navnet mitt. :barndomstrauma:

  Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 18:37   #166
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Dialektene fra søresunnmøre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:16   #167
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Dette er vanskelig å svare generelt på, for det kommer helt an på hvem som snakker. Jeg kan bli litt mo i knærne av Stavanger-dialekt, fordi jeg en gang kjente en skikkelig hottie fra Stavanger. Kristiansandsdialekt kan irritere meg fordi de snakker så utrolig sakte, dvs jeg hadde en foreleser fra Kristiansand som snakket sakte. Bergensk kan være litt gnålete, men også veldig fint om rett person snakker det (Scarlettah f.eks. ). Trøndersk kan være morsomt og livlig (kontorkameraten min), men også harry (stereotype trøndere med bart og karsk). Østfold-dialekt er nok ganske stygt uansett hvem som snakker. ( ) En del vestlandsdialekter er vakre og nord-norsk er som regel ikke fullt så vakkert.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 19:19   #168
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygge dialekter?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Haugesunddialekten er den fineste.

Enig!

Dialekten der jeg bor nå er ikke så fin. Eidskog - Hedmark.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no