Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel til tweens (gutt)?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-16, 15:22   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nabojenten har Xeed 20 tommer. Virker som en god sykkel.

Vi endte faktisk med å kjøpe akkurat det til lillesøster, fikk den for 1800 kroner på salg på Anton Sport. Ser veldig bra ut, men er ikke prøvd fordi vi gjemmer den i kjelleren, gave til jul. Vet hun blir glad, den har gir og alt hun ønsker seg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 15:23   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Det er mye sykler på salg hos XXL nå. Scott og Merida la jeg hverfall merke til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-18, 23:54   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det fikk sønnen min nå. GT Avalanche sport 27,5" med liten ramme. Den er ikke spesielt lett, men en svært god sykkel. Usikker på hvor høy han er nå, men regner med ca 145 cm, snart 9 år.

Nedenfor ser du hvor stor sykkelen er i forhold til gutten. Jeg syntes den så veldig stor ut først, men når han sitter på den har han svært god sittestilling, geometrien passer han perfekt. Var på sykkeltur i helga (som bildet er fra), og fikk testet den skikkelig, både på svært bratt grusveg/sti, og langs asfaltert veg, og han har veldig god kontroll på sykkelen. Før vi kjøpte denne prøvde han en Xeed 26", men han sitter mye bedre på denne.



Storesøstra på 11, som jeg antar er ca 150-155 cm høy, har den tilsvarende hybridsykkelen fra GT, GT Transeo 3.0, også 27,5". Samme der, jeg var skeptisk i begynnelsen da jeg fikk se sykkelen, helt til hun satte seg på den. Hun sitter veldig fint og uanstrengt, og har god kontroll på sykkelen.

Har han fortsatt sykkelen? Hvilken rammestørrelse har han?

Ser av tråden at min eldste fikk sin GT da hun var 140 cm. Broren er bare en cm eller to kortere nå. Hans sykkel er ødelagt, må repareres, igjen. Usikker på om jeg gidder legge mer penger i den. Den er kjøpt brukt og dette er femte året den brukes. Vurderer derfor å kjøpe ny GT som kan passe lenge.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 02:09   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Han har fortsatt sykkelen ja, den passer fortsatt fint. Han er nå 10,5 år, og antar han er ca 150 cm lang. Vet ikke rammestørrelsen, det stod vel bare "small". Men kan sjekke i morgen, om det står hvor mange tommer den er.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 09:20   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Han har fortsatt sykkelen ja, den passer fortsatt fint. Han er nå 10,5 år, og antar han er ca 150 cm lang. Vet ikke rammestørrelsen, det stod vel bare "small". Men kan sjekke i morgen, om det står hvor mange tommer den er.

Ser de kommer i S, M osv så det er greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no