Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Farging av klær

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-18, 22:20   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Farging av klær

Jeg har endel sorte topper som vel, ikke er direkte sorte lengre. Siden jeg er veldig glad i disse, så har jeg gått til innkjøp av Nitor sort som skal skape nytt liv i utvasket sort tøy. Det er en slik komplett pose som man legger inn sammen med vasken. Hva kan jeg forvente meg? Vil fargen holde godt? Det er bomullstopper, flere av de med max 5% elastan.

Og en annen ting; noen som vet hvor miljøvennlig slik farge er? Jeg tenker at jeg i hvert fall sparer miljøet for at jeg kjøper nye topper, men om fargen ikke er særlig miljøvennlig så går kanskje vinningen opp i spinningen?

Kjører dere en vask etterpå, slik at dere er sikker på at det ikke er noe farge igjen i maskinen?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-18, 10:10   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farging av klær

Miljøaspektet vet jeg ikke, tror du må google ingrediensene? Men produksjon av nye bomullsklær er jo krise, så det skal jo endel til å slå det.

Det er mange år siden jeg farget tøy, men jeg vasket gjennom maskinen et par ganger etterpå, og fulgte opp med mørk vask, ikke hvit vask.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-18, 11:00   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farging av klær

Fargen du kan bruke hjemme er neppe verre enn farger som vanligvis brukes industrielt. *synser*
Sist gang jeg farget noe kjørte jeg en 60-vask etterpå, med tøy i lignende farger.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no