Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du malt huset ditt grått?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-16, 21:39   #61
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Vi har malt det grått, synes det er en fin gråfarge med lilla og blått i seg. Og lilla utgangsdør!
Er veldig fornøyd jeg, synes det passer veldig godt til huset. I tillegg til at det bytter litt farge etter været.

Høyres ut som ein farge for meg. Har du fargekoden? Må overtyde naboane i rekkehuset her da.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:41   #62
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Høyres ut som ein farge for meg. Har du fargekoden? Må overtyde naboane i rekkehuset her da.

...


Sist redigert av Isa : 25-04-19 kl 14:42.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:45   #63
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg har malt huset grått i år faktisk. Men hadde forige huset og grått men det var orginalt grått fra 50 tallet (eternitt så la vi bordkledning å malte det grått gjen) og likte fargen så at tok det på "ny" huset og.
Sto mellom grått og hvitt men hvitt ble ikke fint,malte en vegg hvit.
Huset vårt var rødt eller det hadde vært rødt en gang i tiden nå var det råsa:kniirk:

Alle husene i veien bak oss er brune og det synnes jeg er enda værre en gått. grått er jo fint Er bare vårt hus i gata som er grå, huse nedfor oss en lyseblått og på ene siden hvitt ig andre siden er begge gule
men det er 2 hus i gata oppfor oss er gråe,resten er brune eller røde. og hvite.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 15-08-16 kl 12:51.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:47   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Selvsagt er det hus som er finest grå. Men når plutselig ALLE syns hus er finest grå blir det kjedelig, og ikke minst mørkt. Og når alle nye hus "skal" være grå. Og når alle boligfelt setter strenge fargekoder for hva som er lov.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:51   #65
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vårt er hvitt. Vi malte over det grå et år eller var det kanskje to etter at vi flyttet inn. Så nei, tvert imot.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:52   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Her i feltet jeg bor er husene grå eller hvite.
Vi valgte grå.
Vi stemte på lilla, men ble nedstemt.

Jeg er ikke så opptatt av hvilke farger man har her og der, men kjenner at jeg skulle ønske det kunne gått igjennom da noen ønsket Smarties-hus.
Alt er så voksent! Det skal være så pent og ordentlig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:54   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg syns den rødbrune var fin, jeg, Honda. Sånne hus er jo originalt ofte i mange ulike farger; blå, gule, røde, grønne ...

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:57   #68
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvsagt er det hus som er finest grå. Men når plutselig ALLE syns hus er finest grå blir det kjedelig, og ikke minst mørkt. Og når alle nye hus "skal" være grå. Og når alle boligfelt setter strenge fargekoder for hva som er lov.

Hadde noen av de andre husene vært gråe hadde vi nok valgt noe annet. men siden alle er hvite eller gule så følte vi at det var greit liker ikke å herme
Prøvde en lysere grå men da sa nabo dama nei for den var for lik deres farge



Jeg prøvde meg og på lilla men fikk NEI av 13 åringen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:58   #69
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns den rødbrune var fin, jeg, Honda. Sånne hus er jo originalt ofte i mange ulike farger; blå, gule, røde, grønne ...

Nei var ikke rødbrunt det var KNALL rødt.bonde rødt men bleiket sånn i sola at ingen vegger var like.
Ser nå at det var et veldig dårlig bilde jeg la inn :/

huset var gult i gamledager ,men da var det mye mindre.Svigerfar malte det rødt på 90 tallet så ble det malt i 2003
(har vært svigermor og svigerfar sitt hus så minn sitt barndomshjem som vi overtok for 2 år siden)

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:59   #70
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Ja, og det ble malt i fjor (treverket) og i år (murdelen). Huset hadde opprinnelig brunt treverk og gul mur, og røde vinduskarmer. Det har blitt veldig fint, og det kler huset mye bedre.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:02   #71
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg er jo enig i at det er kjedelig når alle hus er like, da. Her jeg bor er det bare nybygg av typen enebolig i rekke som domineres av grått, og de husene er så stygge at de ikke kunne blitt finere med annen farge på heller.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:08   #72
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har beiset hele huset nå og valgte å beholde husfargen som er offwhite/eggehvit(?)
og byttet ut tidligere grønnmalte vinduskarmer og møner med hvit.
Mannen ville ha grå, men jeg er så lei den fargen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:16   #73
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Bor i hvitt hus med blå dører og garasjeporter.
Forrige hus var mørkeblått med hvite lister og dører.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:20   #74
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg har bodd i både rosa, grønt, gult og hvitt hus og rekkehus. Grått er HELT uaktuelt utenpå og forsåvidt inni også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:32   #75
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har ikke malt, men det var grått da vi kjøpte. Det er definitivt penere enn det det var før, ikke alle i rekka hadde malt da vi hadde flyttet hit, og det var ikke fint. Jeg personlig syns det hadde vært knalltøft om alle hadde forskjellige farger, men jeg tror ikke jeg kommer til å fremme forslaget med det første.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:42   #76
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg -et da jeg leste artikkelen før i dag. Nå bor vi i et hvit-ish hus, men vi bodde i den gata som er avbildet. Jeg og mannen pleide å kalle det Murmansk. Spesielt den delen av gaten som er avbildet på det nederste bildet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:47   #77
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Eg humra over oppslaget til NRK tidlegare i dag. Ja, vi malte huset grått i 2008. Vi blei einige om farge via elimineringsmetoden. Eg ville helst ha kvitt, det ville ikkje svigerfar, som ville ha rødt, noko eg ikkje kunne tenke meg og så vidare. Til slutt plukka eg ein gråfarge som alle fire i generasjonsboligen kunne leve med. Utgangspunktet var gule eternittplater, så det var ikkje aktuelt å behalde opprinnelig kledning.

Eg ville vald ein annan farge nå, fordi "alle" nybygga i området er grå. Då vi malte var det ikkje fullt så vanleg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:52   #78
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vårt hus har vært grått siden det ble bygget så synes vi har lov til å ha det grått. Kan ikke tenke meg en annen farge som hadde passet heller.

Fant et bilde som viser endel av huset. Tatt 6.oktober i fjor så det var iallefall fortsatt blomsterflor på den tiden...
Trappen er forresten beiset nå altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 14-08-16 kl 22:58.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:54   #79
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg liker grått på hus. Syns det er fint når de ikke gjør for mye ut av seg, men det blir nok noe annet i et byggefelt hvor det gjerne er en del grønt og andre farger kontra i en bykjerne med veldig mye grått ellers.

Vi har royalimpregnert kledning på huset (altså brunt) med hvite vinduskarmer, og det er jo ikke noe særlig mer spennende enn grått, men huset vårt er ganske ruvende - i alle fall fra nedsiden - så det kan med fordel gjøre litt mindre ut av seg, og hadde nok ikke passet særlig mange farger.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 23:05   #80
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi hadde knallblått i mange år. Så blått at jeg bare ba taxiene om å kjøre til det blå huset i *****. Men utfordringen var at det ble så utrolig solbleiket/saltvannsslitt på ene veggen at vi omtrent måtte male annethvert år. Så vi malte..... Grått. Er superfornøyd, men så er det lite grå hus i nabolaget

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no