Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-17, 23:17   #1
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Mitt elskede Bamse-underlag kom i nærkontakt med et bål. Jah. Så nå må det investeres i et nytt liggeunderlag. Jeg har alltid vært tilhenger av de "enkle", slik som Bamse, men ser at det er utrolig mye fancy (og dyrt) av oppblåsbare underlag på markedet. Er det verdt det?

Vekt og størrelse er ikke så blånøye lenger. Det er innmari langt imellom de store ekspedisjonene, hvor hvert gram på ryggen teller Men det må være overkommelig å dra med seg noen kilometer innover i fjellet.

Sesong: vår-høst.
Underlag: fjell, lyng eller gras.

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 23:35   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Husk på at du sjekker hvor glatt et eventuelt oppblåsbart underlag er. Mitt er så glatt at jeg våkner ved siden av det.
Og jeg er litt usikker på om de tynneste oppblåsbare er noe særlig bedre enn de gode gammeldagse.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 23:38   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Jeg har også et som er veldig glatt, men jeg kjøpte sånn antiskli på tube og la på. Det kan ennå rulles sammen som normalt og ingen sklir av det lenger. Jeg anbefaler oppblåsbart med dun. Bare luft er helt grusomt kaldt. Vi bruker bamse underlag under oppblåsbare, fordi jeg er en frysepinn. Man må opp i noen tusen for et godt oppblåsbart liggeunderlag. Bamse-underlagene er uansett uslåelige mtp. isolasjon.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 23:45   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Jeg har dette:

https://xxl.no/therm-a-rest-neoair-v...097088_1_style

Er fornøyd. Har sovet med det ute om vinter, men da med tynt idopor under + skinnfell.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 01:51   #5
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Jeg har en ødelagt kropp og investeringen i oppblåsbart liggeunderlag (som dog er litt stort til at det er fryktelig praktisk, men får det med) er det lureste jeg har gjort på årevis.
Nå får jeg faktisk sove godt i skauen, igjen.
Som Input sier er det lurt med dun og de aller tynneste blir for tynne.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:05   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Jeg har Exped DownMat, oppblåsbart og dunfylt. Og FOR en forskjell! Den er fantastisk å ligge på. Mannen som har ryggproblemer foretrekker ofte dette framfor gjesteseng/sovesofa der vi er på besøk. Og dunfyllet gjør det utrolig deilig og lunt å ligge på. Overflata er matt, så du sklir ikke av. De veier lite og tar liten plass i sekken. Dyre ja, men langt på vei beste investeringa av alt friluftsutstyret jeg har.

Sist jeg var på hallovernatting på idrettstilstelning med en av ungene var det en mor som hadde tilsvarende underlag men med syntetisk fyll, Exped SynMat, og hun var også veldig fornøyd. De eldre barna hennes har vært aktive idrettsutøvere i mange år, og reist land og strand rundt for å konkurrere, og har prøvd alt mulig av underlag og luftmadrasser, både tykke og tynne, og konkludert med at disse underlagene er det som funker aller best, også på gulv i idrettshaller o.l. Dumme meg hadde, uvisst av hvilken grunn, med luftmadrass. Den ble veldig kald i løpet av natta, og strengt tatt ikke særlig behagelig. Aldri mer, neste gang tar jeg heller liggeunderlaget.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:57   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Ja, bare luft er virkelig helt grusomt. Klamt blir det også, fordi luften øverst blir varmet opp av kroppsvarmen også blir det kondens inni der.

Når vi er under tregrensa foretrekker både poden og jeg hengekøyer. Det er helt magisk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 14:45   #8
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Jeg har også en Exped Downmat og det er ikke glatt å ligge på og går relativt kjapt å blåse opp med hendene.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 15:11   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

De helt billige er ikke særlig brukandes, bør helt klart investere i noe mer enn det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 16:28   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Kjøpte Exped downmat i fjor og er veldig fornøyd. Eneste minus er at dattera også synes det, så vi må krangle om det.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 10:26   #11
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Exped downmat ser ut som en vinner. Bra jeg har bursdag snart

Takk for tips!

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 11:20   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liggeunderlag - oppgradere til oppblåsbart?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har også et som er veldig glatt, men jeg kjøpte sånn antiskli på tube og la på. Det kan ennå rulles sammen som normalt og ingen sklir av det lenger. Jeg anbefaler oppblåsbart med dun. Bare luft er helt grusomt kaldt. Vi bruker bamse underlag under oppblåsbare, fordi jeg er en frysepinn. Man må opp i noen tusen for et godt oppblåsbart liggeunderlag. Bamse-underlagene er uansett uslåelige mtp. isolasjon.

Vi kjøpte Exped Downmat 7 cm, ekstra langt og bredt, før vår ekspedisjon til Island i 2008. Det gjorde at jeg igjen elsker å ligge i telt! Jeg har også sovet på det i gymsal ved flere anledninger, sover helt greit på gulv med det.

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Kjøpte Exped downmat i fjor og er veldig fornøyd. Eneste minus er at dattera også synes det, så vi må krangle om det.

Sånn ble det hos oss også, så vi måtte kjøpe til hele familien. Ungene har standardstørrelse, vi har lenger og bredere.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no