Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommerminner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 11:57   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerminner

Livets minner består ikke i dager, men i øyeblikk. Om sommeren er det mye rundt oss som trigger gode minner. Solen som varmer oss, vinden som stryker på huden, deilige lukter av syrinblomster i hagen, grilllukt fra naboen, nyklippet gress, lukten av fjære og saltvann, og følelsen av å gå barfot i gresset. Masse deilige små øyeblikk som har påvirket oss nok til at det blir minner som sitter fast i nervesystemet vårt. Og så vekkes det til live igjen av lyder, lukter og følelser.

Jeg liker sommerens minner best av alt, for der er så mange gode minner fra late varme, avslappende, morsomme og betydningsfulle dager og mennesker om sommeren. Livet leves til det fulle. Man er mer aktiv, mer sosial og mer tilstede og nyter dagene og omgivelsene.

Om jeg lukker øynene og tenker sommer, så ser jeg for meg en skogssti, jeg kjenner lukten av oppvarmet skogsbunn, ser maurene som piler frem og tilbake, hører suset fra biler i det fjerne, og en ful som synger høyt og iherdig like i nærheten (og hunden vi hadde når jeg var liten som kommer travende med logrende hale og full av liv og glede).

Jeg ser for meg en kai fylt med barn og ungdommer som støyende plasker uti vannet mens måkene skriker i det fjerne.

Jeg lukter grillmat og utespising med masse deilig salat og glade mennesker samlet. Jeg kjenner døsigheten i kroppen mens jeg strekker meg ut på en solseng eller håndkle på stranden og ser på alle menneskene rundt meg som også steker seg og samler d-vitaminer til vinteren igjen. Jeg hører tøffende motor, bøgeskvulp, måkeskrik, og kjenner følelsen av å sitte med beina utfor kanten på båten mens vi kjører og bli skikkelig iskald etter å ha vært overopphetet og gått langt (vi satt i en båt som ble slepet). Og jeg kjenner lukten av sommer-regn, deilig friskt rensende sommer-regn som begynner forsiktig med få spredte dråper på lys tørr asfalt og sprer deilige lukter, før himmelen åpner alle sluser og det bøtter ned med varme store dråper. Jeg ser store marker fylt med lage strå som svaier i vinden, og enger fylt med blomster i strålende sterke farger.

Og ikke minst, så får jeg vann i munnen med tanke på alle de deilige friske og saftige jordbærene og nektarinene, og melonene og morellene som finnes om sommeren.

Ingenting er bedre enn sommeren. Og JA, man skal være ute når det er fint vær. Tenk å gå glipp av alt dette gode!
---
Jeg skrev nettopp dette i bloggen min, og fikk så gode følelser at jeg tenkte jeg kunne dele det med flere, og spørre etter deres gode sommerminner. Hva ser dere for dere om dere lukker øynene og tenker på sommer?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:00   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

Noe så nydelig, nå ble jeg virkelig i sommerstemning her! Jeg har de samme tankene som deg, sommer er helt nydelig. Jeg assosierer også sommeren med måkeskrik og svaberg, bølgesvulp, saltvannslukt, grilling og duften av tennvæske (derfor haater jeg gass- og elektriske griller, det må være ordentlig grill!), norske jordbær og nektariner og den varme vinden man får i ansiktet ute.

Sommeren er endelig her, det er helt utrolig ute nå. Det er 17-18 grader i VANNET på Vaulen badestrand nå!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:01   #3
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerminner

Jeg fikk hodet fullt av sommerminner av å lese innlegget ditt. Det er nesten litt rart å sitte her på kontoret, lukke øynene og kjenne at det lukter sjø og sommerblomster og varm lyng.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 14:43   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

For et deilig innlegg!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 14:51   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

For et deilig innlegg, DM. Jeg elsker sommeren og lengter ut akkurat nå. Fikk nesten tårer i øynene av innlegget ditt.

Jeg skrev noe lignende i bloggen min i går. Inspirert av alle de deilige sommerdagene vi har hatt de siste par ukene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 15:10   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

Å, da må jeg inn og se. Jeg er veldig skjelden innom bloggene her foreløpig. Har skjønt jeg går glipp av mye og at det er der all morroa er, så jeg skal være der mer senere når jeg får mer overskudd. Sommer er deilig. Nå spiser jeg solskinnssalat.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 15:18   #7
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

Åh, sommerminner. Jeg kjenner lukten av sjø og tang, og hører måkeskrik. Og så minnes jeg sommerstille rideskole, og rolige turer på hest gjennom skogen og ned til stranden for å vasse. Masse fluer og lunken TAB.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 21:50   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerminner

Åh.

  Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:28   #9
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerminner

Så fint skrevet!

Er forøvrig enig med deg i mye av det du skriver. Sommerminner er de beste minnene. Og mer enn det en ser, er det det en lukter, smaker og hører som frembringer minnene; lukten av sjø og solkrem, solen på kroppen, måkeskrik, smaken av jordbær, lukten av gresset etter sommerregn. Sommeren er herlig!

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 23:08   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerminner

For et deilig innlegg . I dag har jeg kjøpt masse sommerblomster, og i kveld har jeg plantet dem i potter under inspirasjon av nydelig fuglesang.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 00:22   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerminner

Flott skrevet!

Vi har tatt årets første Mjøs-bad! Til og med jeg hoppet ut i (pleier ikke bli særlig varmt før godt ut på sommeren).(ser her på nettet at det var 15 grader i vannet i dag....)
Fredag eller lørdag tenkte vi å ta årets første kanotur.

herlig tid, trenger ikke mer varme enn dette jeg, akkurat passe

__________________
99, 00, 04, aug. 14

Sist redigert av Svanen : 05-06-08 kl 00:28. Årsak: badetemperatur
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 00:29   #12
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

trenger ikke mer varme enn dette jeg, akkurat passe

Det gjør virkelig ikke jeg heller. Her er nesten 30 grader og jeg laget hull i asfalten i barnehagen i dag ved å sitte på en stol oppå den. Jeg skulle flytte meg litt, også "ups, her var det et hull og jeg klarte å treffe midt oppi det liksom, hehe" ... "oi, der var et til, det er ikke tilfeldig, jeg har faktisk sittet hull i asfalten!"

Det er varmt kan man si. (Og jeg nyter det.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 00:33   #13
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerminner

trekke fra ca 5 grader så har du dagens max-temp her: 25 grader
Bor nok for langt sør du DM

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 00:36   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

Så herlig innlegg DM!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 00:38   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerminner

PC: 25 er deilig også. Men, du er nok pittelitt mer sør enn meg.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 01:21   #16
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Sommerminner

For ett herlig innlegg! Man kan nesten ikke skrive noe mere, for du gjør det så utrolig godt.
Eneste jeg kan tenke på er nøttebrune små barnerygger som ligger på bryggekanten med en bøtte ved siden av seg. De er så oppslukt av krabbefisking med blåskjell festet på en hyssingsnor, at de glemmer den harde brygga og flisene de har fått på magen. Ellers er ett sterkt sommerminne for meg når yndlingstanten min år etter år sa: Nå har barna lykkelige tær igjen (å gå uten sokker og sko). Da var det endelig sommer!

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 01:25   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerminner

Mitt beste sommerminne komprimert i ett av diktene mine:



Gult

er vannmelon
og
du har runde solbriller på

en fortrolig samtale
om natten
på toppen av ei sklie

en campingplass i Sverige

I'll Remember You

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no