Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kirkebesøk på julaften?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: I kirken på julaften?
Ja, går i kirken hver julaften og ofte ellers også 6 6,98%
Ja, går hver julaften og ellers i bryllup, dåp o.l. 10 11,63%
Ja, en og annen gang hender det jo. 14 16,28%
Nei 56 65,12%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-06, 01:19   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, jeg går ikke i kirken på julaften, men jeg går i bryllup og dåp og slikt hvis jeg blir bedt. Jeg svarte likevel "nei", siden det var julaften som var hovedspørsmålet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 01:27   #62
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Vi går endel i kirken, men styrer ofte unna julaften. Da kryr det jo av ukjente der
Neida, storsøster i huset synger i kirkekoret, så vi skal i år fordi de skal opptre da.

emm er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 01:30   #63
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg vil gjerne gå i kirken på julaften, men ofte blir det rett og slett ikke tid til det. Gikk ofte sammen med mormor da jeg var yngre og det synes jeg var veldig koselig.
Går ikke i kirken ellers bortsett fra dåp, bryllup osv.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 01:34   #64
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er 1 juledag som er høytidsdagen. Det er da selve inkarnasjonen blir feiret.
Tekstene og programmet 1 juledag preges av mysteriet.

Julenattsmesse er også veldig fin.

Der ser du hvor mye jeg visste om den saken

Er forøvrig oppvokst med en far som alltid måtte se katolsk midnattsmesse på tv julaften, og vi måtte ti stille mens det varte. Jeg leste som regel en bok på det tidspunktet.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 01:39   #65
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Vi har aldri vært i kirken på julaften, men mannen og ungene pleier å være på kirkegården å tenne lys på grava til sin bror og sine foreldre på julaften,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 09:02   #66
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg går i kirka på julaften. Mest fordi jeg skal tenne lys på grava til pappa, men også fordi det er veldig koselig - jeg som ikke er medlem av statskirka engang...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 09:57   #67
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dessuten så jeg på Schrødingers Katt idag at han egentlig ble født 6 år for tidlig, og i april en gang.

Ja, det har faktiskt jeg og fått med meg. Det kan vel forøvrig stemme med at gjeterne var og gjetet lammene....det ble vel og født den gang da på våren??

Men jeg har alltid gått i kirken på julaften

devon er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 10:12   #68
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, vi går ikke i kirken på julaften.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 10:40   #69
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg pleier stort sett å få med meg en av julegudstjenestene, men i år tror jeg ikke jeg orker. Guttene vil ikke, og minsten er en smule uberegnelig i forhold til våken- og sovetid. Har ikke lyst til å sitte i kirken med en illsint baby. Så skal vi spise middag hos mamma og pappa, og de har ikke tatt noe kirkebesøk med i beregningen.

Får vel heller sett hele Tre nøtter til Askepott i år da.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 10:46   #70
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Går gjerne i kirken julaften, og i dåp og bryllup etc
Gir en egen høytidsstemning med et kirkebesøk julaften

Når jeg var yngre og ikke skulle forberede mat etc, var vi alltid i kirken, min far ,søster og jeg (mor lagde mat)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 10:51   #71
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Har ikke pleid det før, men i fjor starta vi en ny tradisjon - å gå i kirken på julaften. Det var koselig, og ungene syntes det var helt greit.

Ellers går vi i kirken når vi føler for det. Er egentlig der hver søndag, men da i forbindelse med at ungene går på søndagsskolen og vi må være med dem.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 11:14   #72
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av devon, her.

Ja, det har faktiskt jeg og fått med meg. Det kan vel forøvrig stemme med at gjeterne var og gjetet lammene....det ble vel og født den gang da på våren??

Men jeg har alltid gått i kirken på julaften

Det står ingen ting om lam i juleevangeliet.
Dette står :

Sitat:

Det var noen gjetere der i nærheten som var ute på markene og holdt nattevakt over flokken sin.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 11:34   #73
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg måtte litt skamfull merke av alternativ 2, var flinkere til å gå i kirka da jeg var yngre.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 11:44   #74
Robina
Aktiv
 
Robina sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 159
Robina er litt kul
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Så dere driver å pynter Solsnu-treet og pakker inn de siste Solsnu-gavene dere nå da?

Ha en riktig god solsnu og et godt nytt år!

*Prøver intenst å ikke være så konservativ*

Takk!

__________________
Robina.
Robina er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 11:52   #75
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, vi går ikke i kirken på julaften. Både mannen og jeg er utmeldt av statskirken, vi har ikke noe forhold til kirken. Jeg feirer jul fordi det er en tradisjon i familiene våre, og pynter med nisser. Engler og julekrybber finner du ikke hjemme hos oss

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 12:11   #76
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det står ingen ting om lam i juleevangeliet.
Dette står :

… med lamunger som gutten sku' få sjå.
Sier du at Prøysen farer med løgn og fanteri?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 12:47   #77
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

… med lamunger som gutten sku' få sjå.
Sier du at Prøysen farer med løgn og fanteri?


Guava er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 12:51   #78
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Ja, jeg skal i år, og har pleid å gå i kirken julaften ellers også. Jeg er ikke kristen, men ser det litt som distriktspolitikk. Hvis ingen på det lille hjemstedet mitt går i kirken, vil den bli lagt ned, og uten kirke er det liksom ikke mye stas eller steder å samles på et lite sted.

Jeg er veldig glad i å synge, og trives derfor med kirkebesøk. Jeg er en ateist som liker salmer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 12:54   #79
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det står ingen ting om lam i juleevangeliet.
Dette står :

Se der ja, det er ikke alt jeg har fått med med, takk for opplysingen

devon er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 13:02   #80
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

… med lamunger som gutten sku' få sjå.
Sier du at Prøysen farer med løgn og fanteri?

Liten digresjon: Under julelunsjen på jobben sang vi denne. I teksta stod det "lamonger". Min franske kollega spurte meg hva en lamong var for noe

Jeg går ikke i kirka. Både mamma og pappa hadde i utgangspunktet dette som tradisjon (-mamma fordi hun er av samme legning som Madam Mim og gikk dit for å synge, og pappa fordi han var tvunget av indremisjonsforeldrene sine. De er forøvrig ateister begge to) men der vi bodde da jeg var lita var det så langt til kirka, det involverte sågar en fergetur, så det ble droppet. I løpet av de årene vi bodde der (de superviktigste tradisjonsbyggerårene da søstrene mine og jeg var små) ble det derfor utviklet tradisjoner også på dagen julaften, i kirketiden, som ikke under noen omstendighet kunne brytes når vi flyttet et sted hvor kirka var lettere tilgjengelig. Derfor fikk jeg aldri noen tradisjon for å gå i kirka julaften. (Tror kanskje det var noen unntak et par år hvor jeg var med i skolekorpset).

Samboer gjør det heller ikke, selv om han er "oppdratt" til det. Det er fordi han ikke gidder.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no