Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor mange hobbyjenter er det her?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 13:11   #81
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker og hekler litt. Blir mye av egen fantasi og med grovt garn og pinner (tålmodighet...). Liker å lage vesker og tove.

Ellers driver jeg mye med fotografering.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:24   #82
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg driver med altfor mye - har halvferdige prosjekter overalt... Jeg strikker, syr, hekler og perler, i tillegg til litt sånne ad hoc-prosjekter. Nå skal jeg for eksempel lage såpe i julegaver.

Hovedprosjektet mitt i år er bunad til mannen, den må jeg legge vekk innimellom så jeg kan gjøre noe annet. Jeg har akkurat sydd høstpose til bitteliten, som strengt tatt ikke er så bitteliten lenger. Ellers quilter jeg en del. Jeg sydde også dåpskjole til bitteliten, forresten.

Og så er jeg seriøst god på å drikke vin. Gjerne mens jeg syr.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:58   #83
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg maler!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:31   #84
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg strikker og lager smykker, for tiden mest det siste, se her:

http://www.geocities.com/embla_2000/

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:17   #85
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg holder på å sy barneklær jeg skal selge.. Det er skikkelig moro, og jeg har virkelig fått sy-dilla. Synes selv at de blir ordentlig fiine..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:35   #86
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg scrapper!
Er ikke så veldig flink ennå, men synes det er veldig morsomt. Lærer mye, og får masse inspirasjon fra scrapping.no.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:17   #87
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?



Jeg er et hobbymenneske. Jeg syr snøgler/vognposer til den store gullmedalje og liker ellers alt annet hobbyplukk!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:32   #88
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Hobbymenneske her og. Jeg strikker, scrapper og litt ymse annet. Idag har jeg tovet min første veske og er så kry og fornøyd.

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:50   #89
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg scrapper. Veldig i begynner fasen men syns det er kjempe gøy.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:59   #90
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Vinsmaking fikke jeg nok av etter noen år i jobb på vinmonopolet! Nå skal jeg ha mestmulig % i vinen, for minst mulig penger.

Jeg strikker og hekler litt. Er medlem på forumet "Dinhobby", og prøver å fullføre alongen hver måned, og litt småstrikk til gaver.
I oktober skal vi strikke votter, så da håper jeg at jeg lærer det også

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 22:40   #91
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg syr, vognposer og litt klær til snuppa

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 10:49   #92
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg strikker, og syr litt på symaskina (snøgler, dukketing etc)

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:05   #93
ebba
Nybegynner
 
ebba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 21
ebba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg melder meg her også. For tiden er det lite hobbyaktivitet, men etter eksamen blir det forhåpentligvis bedre tid. Strikker og hekler mest, men leter etter et sømkurs slik at jeg og symaskinen kan bli bedre venner.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Eller så vurderer jeg å strikke denne i brunt eller grått, var ikke den fin?

Den er nydelig. Har siklet litt på den jeg også, men vet at jeg ikke klarer å gjøre ferdig et så stort prosjekt.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg hekler. Jeg har såvidt prøvd meg på tægerbinding, det er gøy men går utrooooolig sakte. Ikke har jeg fått gravd tæger i sommer, heller.

Tægerhva?

ebba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 15:19   #94
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg liker å strikke og hekle. Det går mest i baby- og barneklær fordi jeg liker å bli ferdig ganske raskt.

Jeg har også en sysmaskin etter bestemor, kjempetøff grønn husquarna, syr som bare det! Er ikke så veldig flink, liker best å sy kostymer til barna (og for en venninne som danser magedans), da er det ikke så nøye med tråkling og sånn!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:45   #95
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg er vel forsåvidt ei hobbyjente, jeg og, selv om det går i rykk og napp, og prosjektene varierer fra enkel scrapping, smykkeproduksjon, strikking og brodering. Har forskjellige uferdige strikkeprosjekter liggende (to gensere og en poncho, samt diverse vesker som skal toves), samt 500 bilder som skal inn i album. En MeiTai ligger delvis klar til å monteres og, og nest etter bildene som skal i album, er den neste prosjekt (barselgave).

Skulle gjerne sett at døgnet hadde flere timer, for jeg rekker simpelthen ikke over alt, selv ikke med 60% stilling.....

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 01:31   #96
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg broderer og maler litt.

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:29   #97
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Liker å strikke og hekle.
Akkurat nå strikker jeg tøfler til toving.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:04   #98
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg er periodestrikker.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:36   #99
ingelas mamma
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 96
ingelas mamma er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg prøver også å ha div. hobbyer. Litt vanskelig å få tid til alt. Derfor har jeg et helt rom m garn/stoff/perler/lerret/glass+++ (Har masse mapper m mønstre fra div. ukeblad. Her blir ingenting kastet før jeg er sikker på at jeg har nappet ut ideer ).
Jeg lager glassmykker. Kjempegøy! (og litt dyrt). For tiden prøver jeg meg på glassbilder, spennende.
Har laget mye smykker m perler, men det gikk jeg lei av i fjor.
Periodestrikker. Akkurat gjort ferdig tøfler (ble veldig søte etter toving). Fort gikk det også!
Ellers skal jeg montere lue + jakke senere idag. Sitter og blar i mønstrene for å finne neste prosjekt.

Hvis noen vet om malekurs i Bergen som ikke er hysterisk dyrt blir jeg veldig glad Kan ingenting, men drømmer om å lage noen m fine farger (abstrakt, for all del ).

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 20:54   #100
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange hobbyjenter er det her?

Jeg strikker, broderer, hekler litt, scratter på data og IRL. Kjekt med noe å henge fingra i , men siste halvåret har lite vært gjordt. Funnet frem igjen en del nå som høsten er over oss.

tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no