Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 17:00   #41
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender

Jeg kan også tipse om å dele opp lydbøker i flere kapitler.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:16   #42
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Har bare en på 1,5 år så jeg hadde ingen ambisjoner om introdusere julekalender allerede i år, men det var inntil min mor kom besøk og forelsket seg i en julekalender i en hobbyforretning. Barnet fikk velge mellom et tog med 12 skuffer på lokomotivet og 12 skuffer på vognen bak eller en noe bredere lastebil med 12 skuffer på den ene siden og 12 på den andre siden. Barnet valgte lastebilen som forøvrig kjøres av julenissen mens snømannen sitter ved siden av. Riktig pen var den.

I tillegg har jeg en fin julekalenderbok med en side for hver dag med forskjellige aktiviteter.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:30   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Jeg har faktisk tenkt til å sy kalender i år. Jeg kjøpte den på salg sånn 5. desember i fjor på Panduro og tenkte at nå har jeg jo massevis av tid til å gjøre den ferdig. Jeg har ikke begynt ennå. Min venninne kjøpte en julekalender hun skulle sy julen før sønnen hennes ble født. Den julen før han fyllte 2 år ringte hun meg 3. desember og spurte med litt sint stemme: Har du hobbylim!? Jeg trenger det til kalendern! Jeg undret litt, og spurte hva hun skulle med lim, det var jo en kalender man skulle sy? ORKER IKKE!! fikk jeg til svar.

Dette er for øvrig kalenderen jeg skal prøve meg på:



Hun som har desgnet den er kjæresten til en tidligere kollega, og hun lager så mye lekkert!

Har noen tips til gaver, forresten? Tenkte å kjøpe en pakke med plastdyr og gi et hver dag kanskje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:47   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har noen tips til gaver, forresten? Tenkte å kjøpe en pakke med plastdyr og gi et hver dag kanskje.

Jeg har bestilt masse kalenderting herfra:
http://www.alveslottet.no/

Klikk på "Små skatter".


Sist redigert av Teofelia : 05-10-06 kl 19:51. Årsak: Web-siden har visst blitt endret siden jeg bestilte, så jeg endret beskrivelsen av hvor på siden man skal navigere.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 21:57   #45
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekalender

Laget adventkalender for første gang i fjor. Fant et kjegleformet "juletre", à la rammen på denne i aluminium og en stjerne på toppen:

Festet små røde kuler og pakker med tall. Enkelt og greit.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:26   #46
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender

Vi har forresten en super avtale med bestemødrene. De kjøper nemlig 12 gaver hver, så henger jeg dem opp på kalenderen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:08   #47
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender

herlig tråd!!



Regner med det blir en snor - løsning på meg også

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:18   #48
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender

http://www.pandurohobby.no/menu/MenuServlet

Her er det jo noen kalendre ..
JEg er litt opptatt av det magsike med julen for barna jeg.. Med nisser osv.
Jeg er egentlig veldig "enkel" i stilen av meg og liker ikke krimskrams.. og synes disse snorene med pakker er stilfulle og fine... men for små barn er det jo litt stas med nisser og slik , så jeg lurer litt på denne jeg (til og meg jeg kan klare å lage denne )



Det er en filtpakke som man limer sammen selv.(298,-) Me like

Hva synes dere om den? Litt for voldsom eller koselig?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:21   #49
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekalender

Kannes idé er fantastisk. Jeg gjorde noe lignende med julekort i fjor og skal jammen meg utvide den til å gjelde julekalender også. Takk for tipset, Kanne.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:29   #50
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender

om man vil gå for poser på en snor (gaver) så kan jo disse være noe... går amok på www.panduro jeg nå..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:30   #51
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

om man vil gå for poser på en snor (gaver) så kan jo disse være noe... går amok på www.panduro jeg nå..


Slike har jeg kjøpt, men vær obs på at det er 4 ukers levering på Panduro nå. Det fikk ihvertfall jeg beskjed om da det drøyde med min levering...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:34   #52
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Jeg er håpløs i håndarbeid, og jukset så det holdt da jeg laget julekalener til Lillemor.
Kjøpte "striestoff", røde bånd, ferdigskjærte filtfigurer (hjerter og engler) og plastringer (til å henge pakkene på) på Panduro.
Svigermor sydde det røde båndet rundt strien, og jeg limte på filtfigurene. Planen var at jeg skulle sy en kant rundt figurene, men uerfaren (og idiot) som jeg er, så limte jeg med steinlim. Dermed kunne jeg jo bare glemme å komme gjennom med nål

Sydde på 24 plastringer og vips - kalender til Lillemor.

Jeg fyller på med en del fornuftige gaver, så som sokker, strømpebukser og andre ting hun likevel trenger.
I år har jeg også tenkt å ha noen aktiviteter, for eksempel pepperkakebaking og baking av lussekatter.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:39   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

har ikke lest tråden.

På Kremmerhuset har de noen fine, i hvitt, helt enkle med sølvhjerter (eller grå?) på. De koster 239,-

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:43   #54
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender

www.ellos.no fant jeg denne http://www.ellos.no/DetailPages/Deta...SearchBackLink=

og denne<. http://www.ellos.no/DetailPages/Deta...SearchBackLink=

Når de er tomme kan se jo fylles opp til neste år igjen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:17   #55
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender

http://www.dinhobby.no/index.php?ID=295

denne kalenderen var fin og sikkert enkel å lage

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:10   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Jeg har gjort det veldig enkelt; pakket inn alle pakkene i makent papir, og hengt dem på gardinstangen i kjøkkenvinduet i hver sin sølv-pakke-tråd. (Jeg har også kjøpt en broderikalender, og såvidt begynt på den, og overlatt den til mammaen min, og den blir visst ikke ferdig i år heller. )

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det vanlig at ungene får en kalender hver, eller deler man? Åpner annahver dag og sånn?

:gjerrig: :lat:

Vi er så gjerrige og late at vi bare har laget ett barn. Da slipper man nemlig akkurat det problemet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 19:51   #57
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Genialt, Teofelia! Kopierer den i år, om vi ikke går for Kanne sin ide?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:22   #58
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Julekalender

Jeg laget en i fjor...
Kjøpte sånn treboks med 6 treskuffer i på Ikea, kjøpte sånn at det ble 24 skuffer tilsammen, spikret dem sammen og beiste dem røde... Pyntet med tall og div figurer og vips ble det en romslig julekalender til snuppelupp...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 22:28   #59
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender

Da er julekalenderen til lillegutt tatt fram igjen. Har t.o.m. fått brodert litt i dag.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 23:20   #60
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julekalender

Jeg har en brodert som begge deler på. I år blir det en stor Prinsesse Lego ting oppdelt på 5-åringen og en Playmokalender på 2-åringen

Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no