Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Julebroderi-tråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-06, 18:45   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Ok, og da er det bare å begynne å brodere selv om jeg ikke har gjort det før..? Har vel gjort det på skolen en gang i tiden, men husker ikke noe av det nå. Følger vel med bruksanvisning.

Det lønner seg å følge et par enkle regler og ikke bare starte i vildens sky. (Type: Julekalender i korssting er det lurt å begynne å brodere i midten. Garnet skal som oftest deles. Alle stingene i et korstingsbroderi skal gå samme vei. osv)

Det kan lønne seg å poste et generelt "hvordan begynner jeg med dette" etter at du har kjøpt det broderiet du vil lage, før du setter i gang. :snakker av erfaring:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:49   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sparky, her.

Å sy er forresten den enkleste sak, men å telle er derimot noe som krever dyp konsentrasjon.

Det er nå en sannhet med noen modifikasjoner da. Hvis det er korssting du snakker om, så er jeg enig, men det er andre broderiteknikker som ikke akkurat kommer av seg selv (men som til gjengjeld ikke nødvendigvis innebærer noe telleproblem).

Jeg har brodert masse, men da jeg skulle prøve meg på engelsk broderi måtte jeg si takk for meg. Jeg får det bare ikke pent nok, uansett hvor mye jeg prøver.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 19:57   #23
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er nå en sannhet med noen modifikasjoner da. Hvis det er korssting du snakker om, så er jeg enig, men det er andre broderiteknikker som ikke akkurat kommer av seg selv

Nå skrev jeg det litt på ert da, men det var korssting jeg pratet om. De fleste julekalendre syes jo med korssting.
Selv har jeg lite erfaring med andre typer sting.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:38   #24
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, da skal jeg prøve på det

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 20:51   #25
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Skal vi se, jeg har brodert mye siden jeg sluttet å røyke for første gang. Det har blitt noen julekalendere, duker og andre småting. Jeg har i det siste brodert en god del kort til kollegaer og venninner som har fått barn/hatt jubileum.
I løpet av de siste 6 ukene så har jeg fullført denne



holder nå på med denne



og satser på å bli ferdig med denne innen 1.12 (bestillingsverk alle tre).

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 21:12   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Holder på med opptil flere broderi, men det går litt i bruddstykker.
Akkurat no har jeg dilla på pusslespill, så da må broderingen vente

Vil absolutt anbefale Atelje Margaretha http://www.margaretha.no Der har de utrolig mye fint, er du nybegynner så kan du starte med broderi med få ruter per cm- så blir det en enkel start.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:49   #27
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Takk for litt inspirasjon her!
Tok frem juledukprosjektet fra i fjor og kom da litt videre her i kveld. For min del er det ikke påkrevd å bli ferdig i år, ettersom julen ikke skjer i heimen, men det bidrar godt på julestemningen!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:13   #28
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Skal vi se, jeg har brodert mye siden jeg sluttet å røyke for første gang. Det har blitt noen julekalendere, duker og andre småting. Jeg har i det siste brodert en god del kort til kollegaer og venninner som har fått barn/hatt jubileum.
I løpet av de siste 6 ukene så har jeg fullført denne



holder nå på med denne



og satser på å bli ferdig med denne innen 1.12 (bestillingsverk alle tre).

Jeg har akkurat fått kalenderen som du har brodert. Den øverste her! Hvor lønner det seg å begynne med den? Jeg har begynt på masse broderipakker over mange år men aldri fullført. Nå skal jeg fullføre denne kalenderen til snuppa mi, det fortjener hun.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 22:44   #29
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Jeg begynner alltid med halen til hunden på denne.

Jeg er forresten ferdig med alle tre

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 23:03   #30
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg begynner alltid med halen til hunden på denne.

Jeg er forresten ferdig med alle tre

Så flink du er som er ferdig med så mye!

Begynner du med halen? Trodde man måtte begynne midt på jeg men det er kanskje ikke noe regel om hvor man starter? Jeg er ganske grønn i dette her, men nå har jeg bestemt at jeg må klare noe!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 00:05   #31
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Holder på med opptil flere broderi, men det går litt i bruddstykker.
Akkurat no har jeg dilla på pusslespill, så da må broderingen vente

Vil absolutt anbefale Atelje Margaretha http://www.margaretha.no Der har de utrolig mye fint, er du nybegynner så kan du starte med broderi med få ruter per cm- så blir det en enkel start.

Der har jeg handlet.
Så jeg driver på med denne


Begynte lørdag da og er ferdig med rammene og hatten på den ene soppen.

Kjøpte to løpere, og begynte egentlig på den andre-
Men etter en liten feil som førte til at jeg måtte ta opp litt, misten jeg litt piffen, så den ligger nå på vent.
(kanskje den blir ferdig til neste år...)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 07:04   #32
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebroderi-tråd

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Begynner du med halen? Trodde man måtte begynne midt på jeg men det er kanskje ikke noe regel om hvor man starter? Jeg er ganske grønn i dette her, men nå har jeg bestemt at jeg må klare noe!

Jeg liker å starte nedenfra og så jobbe meg sidelengs og oppover, men det er smak og behag. Det blir mye telling for å forsikre meg om at jeg har havnet på rett plass når jeg starter nedenfra.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no