Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 13:55   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.015
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Det står dryclean only. Men det gidder selvfølgelig ikke jeg. Håndvaske ser jeg ikke for meg heller. Funker det feks i vaskepose på ullvask i maskin?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:00   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard skjerf?

Det ville jeg forsøkt hvertfall. Eneste er at jeg har lagt merke til at mitt skjerf loer en del, så kanskje vasking fører til at det vil bli nuppete? Mamma som kommenterte det for jeg fikk det av henne og hun synes det var SÅ dyrt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:29   #3
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Jeg slang ett av mine i maskinen på 40 grader. Tabbe. Det kom ut som en klump som nesten hadde smeltet litt sammen. Full panikk og forsiktig dra stoffet fra hverandre osv. Det ble brukbart, men er mer stikkete enn før. Her blir det utvilsomt håndvask fremover ja...

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:30   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Det er jo lett å vri opp et sjal med litt milo og henge til tørk etterpå da. Det er jo bare et lite sjal liksom?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:32   #5
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Jeg skal gjøre det, men ikke kommet så langt. Jeg kommer definitivt til å gå for håndvask, selv om jeg har en skånsom maskin.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:54   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.015
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Jeg tenker KALD ullvask.. Noen som har prøvd? 40 grader så krymper jo vanlig ull og. Men hvis ikke får jeg bite det i meg og skylle det opp. Det er så utrolig fint ( takk Spoon) at det kommer til å bli brukt. Jeg har det på meg i dag.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 15:03   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Kald ullvask med litt Milo tror jeg må gå fint?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 15:41   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Jeg lurer på hvorfor det er dryclean. Mitt har små hjerter laget av plastprikker, og de kan kanskje dette av, men de vanlige i kun ull silke? Jeg hadde nok gått før kjapp enkel håndvask med Milo. Men hvis det først går greit å ta vann på kan vel program gjøre samme susen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 17:43   #9
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Har vasket for hånd med økologisk ullsåpe (Milo stinker...) og det gikk helt fint, bare ikke bløtlegg det. Rullet det inn i et håndkle etterpå.
Det er ikke varmen som krymper ull, det er bevegelsen. Jeg håndvasker ull på mye mer enn 30-40 grader og ingenting har krympet så langt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 18:07   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

......................
......................
Det er ikke varmen som krymper ull, det er bevegelsen. Jeg håndvasker ull på mye mer enn 30-40 grader og ingenting har krympet så langt.

I

I tillegg vil ull krympe når det går fra varmt til kaldt vann. Dersom du vasker og skyller i samme temperatur går det bra.

Jeg vasker mine skjerf på enten 30 grader ullvask eller 30 grader silkevask.
De er like fine.
Silke er heller ikke glad i for sterk varme, da blir stoffet litt papiraktig. All spenst blir borte.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 22:31   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Jeg har vasket mitt ull/silke i 30 grader ullvask, ingen sentrifugering. Bruker Ecover kjøpt på helsekost. Mitt har huller etter glidelåser. .

Har skjerfet ditt ull/silke blanding og applikasjoner, risikerer du vel å miste pynt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 22:42   #12
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Noen som har vasket BeckSøndergaard-skjerf?

Jepp har vasket mine tre i sånn vaske-pose på ullprogram med Milo. Ble så fint så.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no