Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-20, 15:54   #1
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Passende film til Halloween, med store tenåringer, som antagelig er noe mer bevandret i film enn mor, som ikke har sett noe som helst. Hvilken film vil vi se?

Dessuten, og kanskje enda viktigere - hva slags godteri vil vi ha?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 16:13   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Lister meg stille ut igjen, jeg har små unger under tenårene, som har bestilt adams family - animert versjon og "masse godteri. Og en pose potetgull som vi åpner (før de legger seg)".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 17:00   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Først vil jeg bare si at alt jeg skriver her er totalt ukvalifisert, da jeg ikke har sett mer enn en av filmene jeg skriver om. Så ta det med en klype salt. Eller inspirasjon til egen research.

Min 15-åring så "Hubies Halloween" på Netflix for litt siden. Jeg får ikke helt ut av henne om den var god eller ikke. "Sikkert" svarer hun. Den får bare 5,2 på IMDB og er med Adam Sandler, men hvis man liker han så kan den jo være morsom.

Hvor store ungdom er det snakk om? Ser "Sleepy Hollow" ligger på Netflix, ikke direkte halloween kanskje, men den kommer opp som forslag når jeg søker på Halloween. 7,3 på IMDB. Men det er 16-årsgrense. Og den er litt gammel.

"The babysitter killer queen" kommer også opp som forslag, uten at den heller er direkte halloween-relatert tror jeg. Også 16-årsgrense, og litt dårlig ranking på IMDB, med sine 5,8.

Hvis de er enda større og tøffere, så ligger det en med 18-årsgrense som heter bare "Halloween", med Jamie Lee Curtis. Den tror jeg ikke at jeg engang har lyst til å se, men noen liker jo sånt. (6,5 på IMDB)

For meg ville det passet bedre med en familiefilm med 7-årsgrense. Da er "Hotell Transylvania" eller "Corpse bride" kanskje aktuelle. Vær oppmerksom på at det også ligger en serie med hotell transylvania, den ser hakket mer barnslig ut.


Jeg er egentlig mye bedre kvalifisert til å uttale meg om godteri, men holder meg til kun en anbefaling: Maaruds potetgull med paprika og pepper. Skikkelig godt!!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 17:09   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Jeg har tatt frem "Nightmare before Christmas".

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 17:18   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Coraline. Tim Burton, så man kan også sette pris på filmhåndverket.

Vi likte Beetlejuice, men bør kanskje være en versjon som er pusset opp, om den skal tåle storskjerm (BTDT).
Serial Mom for kvitrende mord. Ikke veldig spooky, kanskje. Forstadsmor (Kathleen Turner) som dreper alle som lager uorden i livet til familien hennes.

Ingen av disse er putefilmer, i og for seg. Sånn med hensyn til persilleblad som meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 17:34   #6
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Vi skal også feire Halloween hjemme, så jeg skriver her for å følge meg på hva som anbefales.

Eneste jeg vet for sikkert er at vi skal spise Popcorn. Kanskje ikke mye Halloweensk, men filmsk.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 17:49   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Jeg har pakket ned alle filmene våre og Helten liker ikke skumle filmer, så jeg veit ikke om jeg skal se noe i det hele tatt. Kanskje jeg skal finne fra et par Halloweenepisoder med Buffy, selv om de er gamle nå var de festligskumle husker jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 09:26   #8
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Vi skal også feire Halloween hjemme, så jeg skriver her for å følge meg på hva som anbefales.

Eneste jeg vet for sikkert er at vi skal spise Popcorn. Kanskje ikke mye Halloweensk, men filmsk.

Slimpopcorn!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 09:37   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg har tatt frem "Nightmare before Christmas".

Den vurderte vi også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 10:19   #10
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Slimpopcorn!

Jeg er så sær at jeg ikke liger farge eller "tillegg" på slikt som popcorn, pannekake o.l. Må være naturlig, lizzm.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 10:20   #11
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Ungene er store nok til å se nesten hva som helst, det er verre med mor.

Jeg noterer meg Coraline og et par andre tips.

Siste filmer sammen som alle likte, var Cinema Paradiso, og Trillingene fra Belleville.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 10:46   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Lister meg stille ut igjen, jeg har små unger under tenårene, som har bestilt adams family - animert versjon og "masse godteri. Og en pose potetgull som vi åpner (før de legger seg)".

Å, hvor finner jeg den? Er det norsk lyd? Skal arrangere for 8 åringer.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 10:51   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Å, hvor finner jeg den? Er det norsk lyd? Skal arrangere for 8 åringer.

Ligger på Viaplay.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 11:20   #14
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Dark shadows (Tim Burton) er tøysete og halloweensk:



(Kilde: youtube.com)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 11:48   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmtips for oss som feirer Halloween hjemme?

Tim Burton og/eller/med Johnny Depp har jo gitt en mengde gode filmer som passer til Halloween:

Sleepy Hollow
Edward Saksehånd (ikke skummel, men allikevel litt Halloweensk)
Miss Peregrines home for peculiar children
Dark Shadows
Corpse Bride
Beetlejuice
Sweeney Todd

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no