Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Nytt lesebrett

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-19, 12:24   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Nytt lesebrett

Er det fortsatt Kindle som gjelder?
Er det andre jeg kan vurdere?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 20:44   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er det fortsatt Kindle som gjelder?



Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er det andre jeg kan vurdere?



Men om du lander på Kindle så vil jeg si at jeg kjøpte Oasis sist nå og det er faktisk ikke verdt pengene (det er sjeldent jeg er edruelig sånn altså) i forhold til den nyeste Paperwhite.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 20:47   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Aner ikke. Jeg bruker fortsatt min Kindle Paperwhite fra 2013. God kvalitet tydeligvis.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 10:07   #4
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Aner ikke. Jeg bruker fortsatt min Kindle Paperwhite fra 2013. God kvalitet tydeligvis.

Samme her. Den fungerer strålende!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 12:15   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Jeg synes faktisk min begynner å bli treg, men den er nok en del år, så det er ikke så rart. Jeg hadde nok gått for en ny Paperwhite

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 13:32   #6
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Aner ikke. Jeg bruker fortsatt min Kindle Paperwhite fra 2013. God kvalitet tydeligvis.


Samme her! Jeg bruker den daglig, og den har vært utsatt for mye, men virker like godt.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 13:33   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Kindle paperwhite er helt super.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 14:55   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg synes faktisk min begynner å bli treg, men den er nok en del år, så det er ikke så rart. Jeg hadde nok gått for en ny Paperwhite

Kindle Paperwhite, ja

Min har også blitt treg nå, men den har vært med på så mangt så det er jo snakk om en viss slitasje. Den blar tregt, og det kjenner jeg er en smule irriterende.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 15:21   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kindle Paperwhite, ja

Min har også blitt treg nå, men den har vært med på så mangt så det er jo snakk om en viss slitasje. Den blar tregt, og det kjenner jeg er en smule irriterende.

Min har også blitt treg, så vurderer å bytte den ut med en nyere modell. Også et pluss at den nye modellen er vanntett, det er ikke min. Storesøster ønsker seg en og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe den blå paperwhite modellen til henne slik at vi klarer å holde orden på hvem sin det er.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 17:43   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Jeg skulle så gjerne hatt Kindle som jeg kunne bruke til å lese bøker fra Bookbites, men det funker vel ikke, eller?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 19:03   #11
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Da blir det nok paperwhite som er vanntett.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 19:36   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg skulle så gjerne hatt Kindle som jeg kunne bruke til å lese bøker fra Bookbites, men det funker vel ikke, eller?

Nei. Og det er visst Amazon som sier nei. Jeg har Kindle Paperwhite, synes det funker veldig bra men det plager meg mer og mer å være bundet til Amazon så jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg skulle ha ny. Noen som har erfaringer med andre lesebrett?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 11:26   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Nei. Og det er visst Amazon som sier nei. Jeg har Kindle Paperwhite, synes det funker veldig bra men det plager meg mer og mer å være bundet til Amazon så jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg skulle ha ny. Noen som har erfaringer med andre lesebrett?

Det gjør Kindle helt uaktuelt for meg. Jeg er også interessert i å høre om andre gode lesebrett hvor Bookbites funker.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 11:39   #14
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Du kan handle bøker fra norsk bokhandel med Kindle. Ikke bare fra Amazon.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 11:47   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Du kan handle bøker fra norsk bokhandel med Kindle. Ikke bare fra Amazon.

Ja, men ikke låne bøker. https://support.bookbites.com/hc/no/...%A5-lesebrett-

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:48   #16
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Jeg likte denne testen;

https://www.tek.no/artikler/test-lesebrett/379245

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:53   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Hvordan er det å kjøpe andre typer lesebrett når man har kjøpt hundrevis av bøker til kindle? Kan man enkelt få inn disse på et lesebrett som ikke er fra amazon?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 17:32   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg likte denne testen;

https://www.tek.no/artikler/test-lesebrett/379245

Takker så mye. Jeg har tidligere hatt både Kindle og Sony lesebrett, men ikke nå. Siste par-tre årene har jeg enten lest papirbøker eller via Kindle-appen på telefonen. Jeg tror jeg ønsker meg PocketBook.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 11:05   #19
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hvordan er det å kjøpe andre typer lesebrett når man har kjøpt hundrevis av bøker til kindle? Kan man enkelt få inn disse på et lesebrett som ikke er fra amazon?

Jeg tror ikke det går, og det er grunnen til at jeg vil fortsette med Kindle selv om jeg gjerne skulle vist Amazon min pene midtre finger. #hykler

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 12:18   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt lesebrett

Man får jo Kindle app til både pc og mobil da. Selvom det ikke er helt det samme som å lese på lesebrett såklart. Jeg har begge deler fordi jeg synes det er praktisk i mange situasjoner.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no