Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 13:09   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Selvsagt er det noen familier opplever at denne utgiften gjør at de tipper over i minus - men der er jeg enig med Mim - det er familier som allerede sliter og deres behov skal ivaretas av NAV sine ulike støtteordninger.

Så enten er man "rik" nok til at man slipper å tenke på bensinpriser eller priser overhodet, ellers så er man så fattig at man kommer inn under sosialkontoret og lignende? Jeg setter det nok på spissen nå altså, men jeg mener; det er jo ikke sånn at man må tippe over i minus for å ha dårlig råd. Jeg synes det er fryktelig synd om en barnefamilie skal måtte stramme kraftig inn på økonomien sin pga. ting som økte bensinpriser, når de er avhengige av å ha bil. Og når de finner på å klage på det, så får de høre at de "bare kan flytte eller ta bussen". Apropos det å flytte, tenk om det hadde vært så lett som enkelte mener? Det å bare pakke sammen og finne seg et annet sted å bo?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:09   #42
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg tror Siri peker på noe viktig her, det er så utrolig mange (spesielt kvinner) som handler og handler og handler, det er jo bare å lese tråder her inne! Jeg tror det er mange av de som nå klager så veldig - rett og slett fordi det blir mindre penger til barneklær og -utstyr og diverse andre ting til seg selv...

Det kan godt være, og er enig i at de ikke har så veldig stor grunn til å klage.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Selvsagt er det noen familier opplever at denne utgiften gjør at de tipper over i minus - men der er jeg enig med Mim - det er familier som allerede sliter og deres behov skal ivaretas av NAV sine ulike støtteordninger.

Hvilke da? Det er ikke så veldig enkelt nei. Jeg har ikke hørt om at nav har støtteordninger for de med dårlig råd. Da må man til sosialkontoret for å få hjelp. Men der får man jo beskjed om å selge unna bil, kanskje hus også, og kvitte seg med alt som har en viss verdi. Bruke opp barnas sparepenger også (som ikke oreldrene nødvendigvis har spart opp) , før man får hjelp.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:10   #43
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Selvfølgelig kan man velge å gjøre det, men det er ikke bare bare. Et annet moment er jo også det at jo mer sentralt en velger å bo, jo dyrere blir boligene. Det er ikke sikkert at man har råd til å bo mer sentralt.

Nettopp! Det er fordeler og ulemper med begge deler. Usentralt må man bruke mer av lønna si på transport, sentralt må man bruke mer av lønna på å bo. Ingen liker verken høyere rente, høyere bensinpriser eller høyere matvarepriser, men det er litt rart at det blir så sinnsyke protester og avisoverskrifter av nettopp bensinprisen, når det nok er huslånet som til syvende og sist kommer til å velte økonomien for enkelte.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:11   #44
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Som Maxi sier kommer bensinøkningen i tillegg til rentestigninger og dyrere mat. Og du kan umulig være særlig bevandret utenfor Oslo med en sånn tankegang. Jeg mener, turen til Bergen? Prøv heller turen til jobb, barnehage og butikk. Norge består av mer enn Oslo, skjønner du, og småbarnsfamiliene du snakker så varmt om får enda trangere økonomi når bensinprisene øker.

Jeg tolket Bergensturen som et eksempel på hva turen faktisk koster, og med 60 mil til Bergen (fra Oslo) og et gjennomsnittsforbruk på 0,7 L/mil, innebærer 1 krone mer pr. liter for bensinen at Bergensturen blir en snau hundrelapp dyrere. Hensikten med å dra inn økt rente var for å sette ting i perspektiv. De 8 (eller er det 9) renteøkningene Norges Bank har hatt, har medført en ekstrakostnad på ca. 15 000 kroner (etter rentefradrag) pr. million i lån. Dieselprisen har økt med ca. 30% det siste året, og det utgjør omlag 5000 kroner hvis man kjører 20 000 km årlig. Har man et lån på 2 000 000, blir dieseløkningen relativt liten i forhold i renteøkningen, og hylingen over drifstoffpriser er voldsomt overreagert. Jeg kjører bil til jobben, og innrømmer glatt at jeg også irriterer meg over dyrere bensinpriser, men å boikotte Statoil og Shell er skivebom. Økte drivstoffpriser er et internasjonalt fenomen som skyldes lavere produksjon i Midtøsten, samt økt etterspørsel fra India og Kina. Og med det lønningsnivået vi har i Norge, må vi tåle at vi har de har de høyeste bensinprisene.

Og skal man først se både drifstoffpriser og renter samlet under ett, så er det ingen tvil om at de som bor i grisgrente strøk og har mer behov for bil, ikke har hatt like stor vekst i boligmarkedet og således ikke rammes like hardt av renteøkninger.


Sist redigert av Nebbia : 28-05-08 kl 13:18. Årsak: Trykkleif
  Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:12   #45
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Hvis noen trodde jeg mente at de som bor på steder hvor bensinforbruket må være høyt, bare kan flytte, så mente jeg ikke dét altså

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:13   #46
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Og skal man først se både drifstoffpriser og renter samlet under ett, så er det ingen tvil om at de som bor i grisgrente strøk og har mer behov for bil, ikke har hatt like stor vekst i boligmarkedet og således ikke rammes like hardt av renteøkninger.

Det var mer i retning av nettopp dette jeg tenkte på.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:13   #47
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Personlig har jeg ingen problemer med å takle høyere bensinutgifter. Vi bor sentralt med rikelig kollektivtransport og jeg jobber i gangavstand fra hjemmet.

Men mannen min er en av dem som river seg i håret av dette. Han er medeier i et håndverkerfirma som reiser land og strand rundt for å gjøre jobben sin. Selvsagt koster økte bensinutgifter dem masse penger.
For ikke å snakke om de som jobber i transportnæringen. Så mye kjøring totalt gir dem store merutgifter.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:13   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

man kan forresten snu det på hodet: Kollektivtilbudet er dårlig på landet fordi alle kjører bil.


Eeehh..
Jeg tror ikke hver minste bygd her i landet vil få et kollektivtilbud på linje med det dere har i Oslo. Hva skal folk gjøre mens de venter på at bussene, trikkene og togene som går hvert kvarter skal dukke opp? De må vel nesten kjøre bil?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:14   #49
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tsk tsk, jeg er oppvokst i en bitteliten utkantkommune der det gikk to busser til kommunesenteret om dagen, en kl. 0730 og en kl. 1430. Jeg vet veldig mye om å være helt avhengig av bil. Men samtidig: i den kommunen tjener ikke folk mye mindre enn i byene, man får en diger enebolig for en halv million, og alle mine gamle klassekamerater som er blitt boende igjen jobber i reduserte stillinger, har to biler, hytte, stort nedbetalt hus og lider ingen nød!

Hvis jeg flyttet hjem etter å ha solgt min 60 m2. leilighet ville jeg vært gjeldfri, selv om jeg kjøpte hus.

man kan forresten snu det på hodet: Kollektivtilbudet er dårlig på landet fordi alle kjører bil.

Oi, det var jammen billige hus, selv til å være i en liten utkantkommune vil jeg si.

Og for å kommentere det jeg har uthevet her. De fleste små steder er det jo ikke nok folk til å klare å drive/finansiere et godt kollektivtilbud, selv om ingen kjørte bil.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:17   #50
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Jeg skal stille meg opp på en øde strekning og vente på buss-skilt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:18   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hvis noen trodde jeg mente at de som bor på steder hvor bensinforbruket må være høyt, bare kan flytte, så mente jeg ikke dét altså

Det var da godt. Men det er mange som mener det, det ser jeg til stadighet i diskusjoner som dette. Det er visst bare å bytte skole, barnehage og jobb og flytte dit man ønsker, tydeligvis.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:19   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og når de finner på å klage på det, så får de høre at de "bare kan flytte eller ta bussen". Apropos det å flytte, tenk om det hadde vært så lett som enkelte mener? Det å bare pakke sammen og finne seg et annet sted å bo?

Jepp. Vi har flyttet for å få relevant jobb for mannen, nå vurderer vi å flytte igjen for å få mer bolig for pengene. Det er bare å stappe tingene sine i kasser, selge og dra. :har flyttet 10 ganger på 15 år: Man må jo gjerne ta noen valg for å få det livet man ønsker, og utdanning, jobb og flytting er blant de valgene.

Maxi: mange sier de ville tatt bussen om det var en buss og de som driver busselskapene sier at de ville hatt et større tilbud om det var flere interesserte. Dårlig sirkel.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:19   #53
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nettopp! Det er fordeler og ulemper med begge deler. Usentralt må man bruke mer av lønna si på transport, sentralt må man bruke mer av lønna på å bo. Ingen liker verken høyere rente, høyere bensinpriser eller høyere matvarepriser, men det er litt rart at det blir så sinnsyke protester og avisoverskrifter av nettopp bensinprisen, når det nok er huslånet som til syvende og sist kommer til å velte økonomien for enkelte.

Som jeg skrev tidligere i tråden, så syns jeg også at det er overdrevet med alle avisoverskreiftene om dette temaet.
Jeg ble bare litt provosert over at noen mente at økte bensinpriser kun ville ramme ytterst få.
Selv vil vi nok ikke lide noen nevneverdig nød om prisene stiger på drivstoffet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:20   #54
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Bensin

http://www.finn.no/finn/realestate/o...=null&tot=null

vs.

Sentralt

http://www.finn.no/finn/realestate/o...75&WT.svl=Link

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:21   #55
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hvilke da? Det er ikke så veldig enkelt nei. Jeg har ikke hørt om at nav har støtteordninger for de med dårlig råd. Da må man til sosialkontoret for å få hjelp. Men der får man jo beskjed om å selge unna bil, kanskje hus også, og kvitte seg med alt som har en viss verdi. Bruke opp barnas sparepenger også (som ikke oreldrene nødvendigvis har spart opp) , før man får hjelp.

Neida, det er ikke så enkelt. Men det vil alltid være familier som sliter, og man skal ikke bruke de situasjonene som argument mot bensinprisene. Familier med dårlig økonomi skal få hjelp fra NAV-systemet. Jeg vet det ikke er bare-bare, men det er nå engang det sikkerhetnettet vi har i Norge. Det er vel forøvrig også endel familier som ikke har så mye og rutte med fordi kun en person forsørger familien, mens den andre er hjemme med barnene. Det er klart at det blir trangt økonomisk i slike situasjoner - og da får man velge mellom trang økonomi eller å være hjemme på fulltid.

For jeg synes ikke sikkerhetsnettet skal være at bensinprisene skal holdes unaturligt lavt.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:21   #56
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skal stille meg opp på en øde strekning og vente på buss-skilt.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:22   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jepp. Vi har flyttet for å få relevant jobb for mannen, nå vurderer vi å flytte igjen for å få mer bolig for pengene. Det er bare å stappe tingene sine i kasser, selge og dra. :har flyttet 10 ganger på 15 år: Man må jo gjerne ta noen valg for å få det livet man ønsker, og utdanning, jobb og flytting er blant de valgene.

Maxi: mange sier de ville tatt bussen om det var en buss og de som driver busselskapene sier at de ville hatt et større tilbud om det var flere interesserte. Dårlig sirkel.

Men du må da innrømme at denne tankengangen er temmelig naiv? Tror du at hvis flere tar bussen som kanskje, hvis man er heldig, går tre ganger daglig, vil få et såpass utvidet tilbud at den dekker alles behov? Jeg mener, hva er poenget med å "støtte" og benytte seg av et dårlig busstilbud når det likevel ikke dekker dine behov? Skulle jeg ta bussen til jobb, må jeg reise to timer før arbeidsdagen starter, og jeg må dra tre kvarter før den slutter. Det er ingen dårlig sirkel her, det er et altfor dårlig tilbud!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:23   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jepp. Vi har flyttet for å få relevant jobb for mannen, nå vurderer vi å flytte igjen for å få mer bolig for pengene. Det er bare å stappe tingene sine i kasser, selge og dra. :har flyttet 10 ganger på 15 år: Man må jo gjerne ta noen valg for å få det livet man ønsker, og utdanning, jobb og flytting er blant de valgene.

Heldige dere. Så lett er det desverre ikke for oss, faktisk så og si umulig (av personlige årsaker). Synd, for jeg blir gal av å se på de irriterende lave boligprisene enkelte steder, når man såvidt får en HYBEL her til 2 millioner!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:24   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Her er et utvalg av hus fra mitt hjemfylke under 700 000.









Hadde de ligget i Oslo hadde vi snakket 4 mill og oppover. Alle har fire soverom eller mer og er på 150 m2 og oppover.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:24   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Familier med dårlig økonomi skal få hjelp fra NAV-systemet.

Hva er dette systemet? Bostøtte, feks? :intrisert: Når får man hjelp av NAV og når må man på sosialkontoret?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no