Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snapchat for nybegynnere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-17, 11:36   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Jeg måtte få det nå, for fjortisen ville ha, og jeg ville vite hvordan det virket.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 11:47   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg måtte få det nå, for fjortisen ville ha, og jeg ville vite hvordan det virket.

Og derfor har jeg også prøvd å lære meg det, for å ligge litt foran ungene. Men jeg "skjønner det ikke".

Litt av greia mi er at jeg ikke liker å forstyrre folk. Detfor liker jeg Facebook og Instagram, for der går folk inn når de vil oppdateres.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 12:02   #23
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og derfor har jeg også prøvd å lære meg det, for å ligge litt foran ungene. Men jeg "skjønner det ikke".

Litt av greia mi er at jeg ikke liker å forstyrre folk. Detfor liker jeg Facebook og Instagram, for der går folk inn når de vil oppdateres.

Men slik er det jo med snap også?
Jeg åpner snap alt fra en gang om dagen til 200 ( )
Sender morsomme (synes jeg da) små glimt fra hverdagen. Jeg har dog svært få venner på snap, men deler desto mer med dem.
Jeg bor langt unna familie og snap er ypperlig til å delta i hverandres hverdag uten å være der.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 12:44   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Litt av greia mi er at jeg ikke liker å forstyrre folk. Detfor liker jeg Facebook og Instagram, for der går folk inn når de vil oppdateres.

Ja, jeg også. Og det var derfor jeg startet denne tråden.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 13:35   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg skulle ikke ha Snapchat, fordi jeg egentlig synes det er nok med andre sosiale medier, men kapitulerte (vi bruker det på jobb, og det er greit å ha litt peil på hva elevene driver med). For min del er bruken av de tre forskjellig. Jeg har helt slutta å dele bilder på Facebook, jeg orker ikke styre med begrensa lister og sånt. Facebook brukes til å følge med på store trekk i folks liv, pluss nyheter, politikk og hva som rører seg i verden. På Instagram har jeg en lukka hverdagslivkonto og en åpen vise-fram-hobby-konto. Snap er for fjas, kjapp småprat og litt mer private hverdagslivbilder - det fine med dem er jo at de forsvinner etter kort tid. Bestemor får bilder av lekselesende barnebarn og unger som prater tøys, og så kan jeg plage bare de nærmeste med bilder av middagen og klesvasken og generell gjørme i livet. Eller sjokolade.


Er enig med deg her! Snap er veldig lavterskel og en slags bilde-Twitter hvor ting ikke trenger være så interessant, og man "fisker" ikke etter likes. Facebook er mer "se nå poster jeg et bilde".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 13:36   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.497
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er enig med deg her! Snap er veldig lavterskel og en slags bilde-Twitter hvor ting ikke trenger være så interessant, og man "fisker" ikke etter likes. Facebook er mer "se nå poster jeg et bilde".

Enig jeg også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 13:43   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Jammen jammen, jeg blir jo ikke mer forstyrret av snap enn av de andre tingene. Går jo inn og ser når jeg har tid, enten det er snap, insta, facebook eller messenger-meldinger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 13:44   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.497
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Jeg har aldri helt fått taket på Instagram. Jeg foretrekker snap eller Messenger. Snap liker jeg fordi det ikke er påkrevd noe svar.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 15:59   #29
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Jeg har deg på snap, og synes snapaktiviteten din er helt fortreffelig. Kjekt med en random snap i ny og ne, og kommentarer på storyen er bare koselig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 16:29   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Nå har jo Messenger også fått "snap story". de kaller det "Dagen din". og FB fikk story for noen uker siden. Lurer på om det slår an.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 16:31   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.497
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå har jo Messenger også fått "snap story". de kaller det "Dagen din". og FB fikk story for noen uker siden. Lurer på om det slår an.

Jeg syns det bare var teit, spesielt den der messengergreia. Likte ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 16:44   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og derfor har jeg også prøvd å lære meg det, for å ligge litt foran ungene. Men jeg "skjønner det ikke".

Litt av greia mi er at jeg ikke liker å forstyrre folk. Detfor liker jeg Facebook og Instagram, for der går folk inn når de vil oppdateres.

De fleste jeg kjenner har jo messenger på telefonen sin og dermed blir det i grunnen nøyaktig det samme. Jeg tenker at folk bør ta ansvar selv for å legge fra seg telefonen på tidspunkt det ikke passer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 17:00   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har deg på snap, og synes snapaktiviteten din er helt fortreffelig. Kjekt med en random snap i ny og ne, og kommentarer på storyen er bare koselig.

Supert! 👍 Du får si ifra om jeg plutselig bryter grenser jeg ikke vet om.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 21:24   #34
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Hva gjør man dersom man er middelaldrende og ikke vet hvordan man finner filtre og sånn?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 21:31   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Da prøver du å holde fingeren din på skjermen et sted på ansiktet ditt før du tar bilde.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 22:15   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Herreguuuuud, som Snap får meg til å føle meg gammel Jeg har startet å bruke det, men jeg synes brukervennligheten er elendig.

My Story? Direct snap? Teskje, folkens, teskje




I might have done this all wrong



Og takk, Fluke, for å ta opp dette

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 22:24   #37
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Jeg holdt fingeren på skjermen, og fikk opp to hundefiltre. Jeg vil ha "GUD SÅ VAKKER DU ER" filtre!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 22:36   #38
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg holdt fingeren på skjermen, og fikk opp to hundefiltre. Jeg vil ha "GUD SÅ VAKKER DU ER" filtre!

Du må bla bortover; det er flere, hvorav et som glatter ut hud og gir litt større glugger, blant annet. Det er noen som er nokså fast, og mange mer sesongbetonte som byttes jevnlig.

Min favoritt er den som gir deg diger munn og høy stemme. Westside story-filteret - det bare ber om en framføring av "I feel pretty". Jeg ler så jeg dør hver gang.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 23:01   #39
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Finner ikke!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 23:22   #40
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Herreguuuuud, som Snap får meg til å føle meg gammel Jeg har startet å bruke det, men jeg synes brukervennligheten er elendig.

My Story? Direct snap? Teskje, folkens, teskje




I might have done this all wrong



Og takk, Fluke, for å ta opp dette

Etter du har tatt et bilde/filmsnutt får du opp valgene, send til eller My story helt øverst. My story betyr at alle du har gitt tilgang til å se My story, får se det du legger opp der. Det blir liggende i 24 timer. Hvis du velger ut noen du vil sende snap til, er det kun de du sender til som får se den. Du kan også velge ut hvem av vennene dine som skal se My story under innstillinger. Det er veldig greit, for jeg følger bl.a. Jimmy Fallon, Adam Lambert bl.a. og har sperret de fra My story.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no