Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Merking av trådskuffer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-17, 22:30   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Merking av trådskuffer

Vi har en slags walk-in for yttertøy og treningstøy og diverse utstyr for turer og trening, blant annet i form av stativer med trådskuffer. Jeg husker hva som skal ligge i hvilken skuff, men resten av familien min saboterer det geniale systemet mitt.

Hvordan, rent praktisk, merker jeg skuffene? Siden det er trådkurver, så er det ikke bare å klistre på en etikett.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 22:35   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Hvit kartong - skrive lapp - hullemaskin - liten hvit strips?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 22:38   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Jeg har brukt Dymo. (Og da viser det seg at min mann genuint ikke ser forskjell på gensere i ull og bomull. Enten det, eller så kan han ikke lese. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 22:43   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Jeg har skrevet med sprittusj på toppen foran. Det synes ikke veldig godt rett ovenfra, men når man står med hånda på en skuff og lurer på om man skal putte lua nedi, så ser man at her står det KARL - BUKSER og så finner man seg en annen skuff.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 22:46   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Din mann er tydeligvis i slekt med min mann, Teo.

Tror ikke jeg får sånne Dymo-striper til å sitte, men der tar jeg kanskje feil.

Kartong og strips er egentlig planen min, Maverick, men jeg får litt vondt i min indre estetiker. (Jeg veeeet det er teit ... )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 22:48   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har skrevet med sprittusj på toppen foran. Det synes ikke veldig godt rett ovenfra, men når man står med hånda på en skuff og lurer på om man skal putte lua nedi, så ser man at her står det KARL - BUKSER og så finner man seg en annen skuff.

Du har sikkert mer veloppdratt familie enn meg, jeg må ha noe mer synlig. Noe som roper "Fotballtøy, gutt (7), ikke svømmetøy, jente (8), svimehoder!! Og for i helvete ikke pølsespydene!!".

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 22:56   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Din mann er tydeligvis i slekt med min mann, Teo.

Tror ikke jeg får sånne Dymo-striper til å sitte, men der tar jeg kanskje feil.

Kartong og strips er egentlig planen min, Maverick, men jeg får litt vondt i min indre estetiker. (Jeg veeeet det er teit ... )

Laminerte lapper, da. Med glittertusj!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 22:59   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Laminerte lapper, da. Med glittertusj!

Ja, nå begynner det hjelpe!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:05   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Ulike farger per barn?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:16   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Dymo. På kanten av kurven. På kurver over hodehøyde setter du lappen på undersiden så du ser lappen når du ser opp. :dymonerd:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:18   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Jeg tror Dymo også blir for lite synlig. Bare jeg som gidder lese, og jeg vet jo allerede hva som skal ligge der. . Løsningen er nok kartong og strips. Og fargekoding var lurt! Kidsa er jo allerede fargekodet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:36   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Jeg har brukt papp og tråd eller hyssing eller hva det er, knytt fast foran på kurven. Det er egentlig midlertidig, planen var malte skilt av tynn finer og sløyfebånd.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:53   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Jeg vil ha slike skuffer med god plass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:59   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg vil ha slike skuffer med god plass.

Det er helt fantastisk. Men jeg vil gjerne finne igjen tingene i dem.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 00:57   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Strips og laminerte lapper med hull fra hullemaskin i sidene. Hadde tegninger og skrift før ungene kunne lese.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 01:10   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Elfa har egne klipsetiketter til dette formålet. Går sikkert fint å klipse på andre hyllesystemer også.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 01:56   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Jeg bruker Dymo med fet skrift og litt tykt papir/kartong i en fresh farge bak. Klipper de til litt større enn Dymo-stripen og klistrer de på. Funker utmerket

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 02:02   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Jeg lagde store lapper i forskjellige farger (en PR familiemedlem) med skriftstørrelse 40 omtrent, laminerte og laget to hull med hullemaskin, og stripsa de fast.
Det er det som har fungert aller best av alt jeg har prøvd hittil, men det viser seg her også at det er kun meg som kjenner hva som er ull. Kul umulig å få mannen til å forstå det altså.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:16   #19
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Vi har en stor Malm kommode i gangen hvor ungene har hver sin skuff hvis det er votter, luer, skjerf, fleece osv. Funker som bare det.
Ingen merking.
:enkel:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:30   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av trådskuffer

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Elfa har egne klipsetiketter til dette formålet. Går sikkert fint å klipse på andre hyllesystemer også.

De ramler av HELE tiden.

Sprittusj er best. På en bit blank tape; da kan man pille bort tapen hvis man angrer seg eller vil bytte skuffetekst.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no