Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fifty Shades of Grey-serien

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-12, 10:46   #101
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Leste bok en, og hev meg over bok to. Fikk den på en torsdag, og var ferdig på søndag. Jeg reagerer dog ikke på 'erotikken' som så veldig spesielt, men synes forholdet hovedpersonene imellom er spennende. For meg er dette veldig annerledes enn det jeg har lest tidligere, og jeg ble på en måte nesten litt forgapt i karakterene, og måten maktballansen forflytter seg fram og tilbake mellom dem.


Bok 1 og bok 2.
Bok 3 -

Er i gang, men ble litt skuffet. Men håper den tar seg noe opp. Litt driv har den, men noe har endret seg. Meker jeg skummer fort over en del, i alle fall de erotiske beskrivelsene. Blir litt for ofte og for mye nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 22:50   #102
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Pretty woman på Fem nå - jeg synes det er litt likheter med denne filmen også faktisk. Åpenbare likheter med Twilight, men altså også med Pretty Woman.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:07   #103
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og til tross for at Ana her er nesten like uerfaren som Bella, har hun adskillig mer ben i nesen og evner i adskillig større grad å sette ned foten og definere egne grenser. Og selv om Christian er "damaged", kontrollerende og dessuten mye mektigere enn Ana på alle måter, er han mer sympatisk og villig til å se henne som en likeverdig partner enn det Edward i Twilight gjør. (Dessuten taler det til hans fordel at han ikke faktisk ønsker å drepe kjæresten sin, og heller ikke legger ansvaret på henne for å ikke friste ham til å gjøre nettopp det.)

Jeg ser ikke på Bella som så veldig svak i Twilighet jeg? Kanskje i starten, men hun er jo veldig sta, bestemt og kjemper for det hun tror på.
At Twilightbøkene ikke er noen fantastisk litterær opplevelse er nå så, det kan jeg være enig i. Men jeg synes det er god underholdning, det er kjærlighet og det er fantasi.

Fifty Shades serien har jeg ikke lest enda.

Men er det sånn at Harry Potter, Games of Thrones og Ringenes Herre er så fantastisk mye bedre skrevet enn feks Twilight og denne Fifty serien?
Siden de er så mye mer «godtatt» av boksnobber () ?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:18   #104
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg ser ikke på Bella som så veldig svak i Twilighet jeg? Kanskje i starten, men hun er jo veldig sta, bestemt og kjemper for det hun tror på.

Jeg har bare lest den første boken, av begge seriene, så jeg tar absolutt høyde for at noe kan endre seg underveis.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men er det sånn at Harry Potter, Games of Thrones og Ringenes Herre er så fantastisk mye bedre skrevet enn feks Twilight og denne Fifty serien?
Siden de er så mye mer «godtatt» av boksnobber () ?

De er mye bedre skrevet. Mye bedre. Harry Potter-bøkene er ikke stilistiske mesterverk, akkurat, de er skrevet på en ganske løs og til dels sleivete måte, men de også går mange nummer utenpå Twilight. Og selv om Twilight er veldig flatt og kjedelig skrevet, så er den i sin tur bedre skrevet enn Fifty Shades - den er så hjelpeløst dårlig skrevet (og da mener jeg på ord- og setningsnivå, ikke når det gjelder hvordan historien er konstruert, for akkurat det er forsåvidt helt greit) at jeg fikk nesten vondt i magen av å lese den.

Tolkien og Martin skriver i en ganske annerledes tradisjon. Tolkien var jo egentlig primært opptatt av språk; historiene kom nesten i annen rekke for ham. Det er egentlig urettferdig å sammenligne språket hos andre fantasyforfattere med hans. George R. R. Martin er mindre poetisk og er ikke helt på samme høyde, men han også har et solid grep om språket.

Jeg leser gjerne triviallitteratur, det trenger ikke være nyskapende eller høytflyvende eller dypt, ofte holder det at det er spennende eller morsomt. Men skikkelig dårlig språk er som - jeg vet ikke - som hår eller eggeskall i maten. Det fratar meg helt lysten til å lese videre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:21   #105
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Den første Twilight-filmen var grusomt dårlig, men jeg må si at den siste var ganske bra. Den har jo fått bedre kritikk av filmanmelderne også ser jeg.

Jeg ser veldig godt at Twillight ikke er genial litteratur altså. Og jeg blir litt oppgitt over at de naive ungdommene tror at kjærlighet ER sånn. Men jeg skjønner at det fenger, og jeg synes det er veldig grei underholdning. Lettlest.

Men jeg liker også Ringenes Herre veldig godt, men Harry Potter har jeg liksom aldri helt fått dreisen på.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:23   #106
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men er det sånn at Harry Potter, Games of Thrones og Ringenes Herre er så fantastisk mye bedre skrevet enn feks Twilight og denne Fifty serien?
Siden de er så mye mer «godtatt» av boksnobber () ?

Ja, de er mye bedre! Er veldig enig med Skilpadda over her. Men jeg har lest alle disse jeg, og kan faktisk kose med meg med dem alle sammen, på hver sitt vis. men hvis jeg måtte velge mellom disse ville jeg valgt Ringenes herre.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:26   #107
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men jeg liker også Ringenes Herre veldig godt, men Harry Potter har jeg liksom aldri helt fått dreisen på.

Nei, men det er jo to veldig forskjellige bøker, da. Jeg ser ingen spesiell grunn til at folk som liker den ene trenger like den andre - de er "likbare" på veldig forskjellige vis.

Og så er jo mye annet som avgjør hva man liker. Jeg snakket i det forrige innlegget mitt bare om språket i de ulike bøkene, egentlig. Jeg skjønner godt at folk ser etter ulike ting i kultur de liker - enten det nå er trivialkultur eller "høykultur". Jeg legger sikkert mer vekt på selve språkføringen enn mange andre gjør, men selv om jeg ikke synes språket alltid er helt på høyden hos Rowling, og selv om jeg savner både kutt og annen redigering i de fleste bøkene, så lar jeg meg begeistre og underholde likevel, fordi jeg liker personene og handlingen. At det er gode personer og at jeg ikke kjeder meg er egentlig førstekravet mitt for å like underholdning, enten det er film eller bøker.

Så er det selvsagt ikke de samme tingene som underholder forskjellige personer. Jeg, f.eks., orker ikke lese krim, men jeg ser jo at mange synes det er veldig underholdende. Jeg leser derimot en god del fantasy (og ser film og TV-serier i den lettere delen av spekteret) som mange andre ikke orker bry seg om. Fordi vi ser etter ulike ting og både lar oss underholde av ulike ting og irritere av ulike ting.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:28   #108
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så er det selvsagt ikke de samme tingene som underholder forskjellige personer. Jeg, f.eks., orker ikke lese krim, men jeg ser jo at mange synes det er veldig underholdende. Jeg leser derimot en god del fantasy (og ser film og TV-serier i den lettere delen av spekteret) som mange andre ikke orker bry seg om. Fordi vi ser etter ulike ting og både lar oss underholde av ulike ting og irritere av ulike ting.



Jeg er veldig glad i krim.

Ift film så liker jeg også veldig godt type Walking Dead og True Blood, og det gjør mannen min også. Men jeg liker også Ringenes Herre, men det vil ikke mannen min se.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:04   #109
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg leser HP høyt, og har holdt på et par år nå. Jeg synes det er så tungt å lese høyt altså, norsk versjon. Jeg kan ikke huske jeg slet med å lese den for meg selv, men jeg har hørt at andre også synes den er en realativt tung bok å lese høyt. Vi holder på med Ildbegeret nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:09   #110
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg leser Fifty Shades forandre gang nå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:19   #111
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Da får du lese om Bella og Edward etterpå dersom du ikke har gjort det. I post Fitfty bluesen din.

Jeg lar meg ikke fenge av bok 2 og har ikke lest på flere dager.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:21   #112
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Vampyrer gjør ikke det helt store for meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:23   #113
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vampyrer gjør ikke det helt store for meg.

Men dominerende menn gjør?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:27   #114
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vampyrer gjør ikke det helt store for meg.

Som Nessie sa til meg i går, "Man glemmer jo at de er vampyrer!". Og det gjør man jo, det er vel maktbalansen og spenningsforholdet som er mest i fokus. Akkurat som i Fifty. Ja, jeg synes bøkene er veldig like på mange vis. Mr. Gray ser jo ut som Edward, og Ana som Bella. Ikke så rart om siden de startet som fanfiction av dem da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:33   #115
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Men dominerende menn gjør?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:00   #116
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Bok 1 og bok 2.
Bok 3 -

Er i gang, men ble litt skuffet. Men håper den tar seg noe opp. Litt driv har den, men noe har endret seg. Meker jeg skummer fort over en del, i alle fall de erotiske beskrivelsene. Blir litt for ofte og for mye nå.

Den tok seg litt opp. Straks ferdig nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:07   #117
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg har nå lest bok 2 også og må jo bare lese bok 3 også. Vil vite hvordan dette ender.
Må sjekke om de har fått den på biblioteket.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:21   #118
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Eggeskall-i-maten-analogien var fin, Skilpadda. Jeg kan godt konsumere dårlig språk i blant, hvis historien har en eller annen driv som fanger en. Det hadde 50 shades, på en eller annen måte. Litt som Grandiosa. Ikke veldig godt, men lettspist.

For språket her er virkelig elendig. Veldig repetitivt, blant annet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:22   #119
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Eggeskall-i-maten-analogien var fin, Skilpadda. Jeg kan godt konsumere dårlig språk i blant, hvis historien har en eller annen driv som fanger en. Det hadde 50 shades, på en eller annen måte. Litt som Grandiosa. Ikke veldig godt, men lettspist.

For språket her er virkelig elendig. Veldig repetitivt, blant annet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:25   #120
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vampyrer gjør ikke det helt store for meg.

Jeg hatet vampyrgreier før jeg begynte på Twilight-bøene. Dvs. jeg utsatte å se den første filmen i evigheter fordi jeg trodde det var noe stort piss. Da ei venninne var på besøk hos meg en helg, bestemte vi oss for å se denne litt motvillig, og likte den overraskende godt. Så begynte jeg på bøkene i ren nysgjerrighet etter at Fibi skrøt sånn av dem, og ble ganske fort hekta. Det er jo ikke akkurat Dracula heller. Jeg trodde altså ikke jeg skulle like det, tror jeg har skrevet det i noen tråder her inne også, at det der skal jeg aldri se/lese om.
Men klart, det er jo ikke for alle. Men mange ganger kan man nok bli overrasket over at det faktisk fenget allikevel.

Grey-bøkene har jeg ikke lest enda, frister liksom ikke. Men kanskje jeg burde. Usikker på om jeg skal lese Hunger Games først.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no