Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-23, 21:17   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg har bare en håndmixer. Den takler ikke små bolledeiger eller noe sånt. Den lukter veldig brent når jeg gjør det. Så da vurderer jeg å kjøpe en kjøkkenmaskin. Hva trenger jeg? Det bør ikke være for stor eller koste for mye. Jeg baker lite men å kunne lage en deig er kjekt noen ganger. Har lite skapplass så den bør ikke være for stor. Noen å anbefale eller avbefale?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 21:27   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg er veldig fornøyd med Kenwood chef som er en mindre modell enn chef XL. Har alt jeg trenger og vel så det. Største forskjellen er motorkapasitet og størrelse på bolle. Men om du ikke skal elte 3 brød i slengen i uka, så fungerer den utmerket. Den tar ikke veldig stor plass siden krokene kan oppbevares i bollen. Plenty tilbehør til Kenwood, så om du får mer plass senere går det an å kjøpe til feks blender som passer maskina.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 21:41   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg har en Kenwood Chef XL Titanium og er veldig fornøyd med den. (Jevnt over virker det som det er denne og Ankarsrum som vinner testene.) Den takler alt fra tunge gjærdeiger til små kakerører og jeg liker godt ekstrautstyret (f.eks. er blenderen veldig god). Den er ganske stor da, men jeg synes den er fin så min står ute på benken.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 23:01   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Kenwood her også. Jeg tror jeg har Major-utgaven. Det er stødige og gode maskiner som holder lenge.

Men en Kenwood er stor! Og ikke spesielt billig heller. Det sagt, så har jeg alltid hatt tilgang til en Kenwood. Hadde jeg hatt dårlig råd, ville jeg gått på bruktmarkedet for å finne meg en. De holder lenge.

Kanskje du kan ønske deg (tilskudd til) en i julegave? Jeg så denne her på tilbud til like under 5000 akkurat nå, og begynte øyeblikkelig å fantasere om de to bollene som går oppi hverandre.

Elting av gjærdeig er vel slikt som krever litt styrke. Uten å være en gjærdeig-ekspert, så vil jeg tro det kan medføre at det ofte blir litt store maskiner.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 01:19   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Min første var en Kenwood jeg arvet ffa mornor. Den var supergod men døde etter totalt 40 års tro tjeneste. Så kjøpte jeg en KitchenAid. Den var vakker, men jeg likte den aldri. Pluss den hoppet på benken. Nå står den på hytta til en venninne. Nå har jeg en kenwood, av den analoge sorten. Elsker den.

Om jeg skulle gått for en ny kjøkkenmaskin i dag hadde jeg valgt en Wilfa Probaker rett og slett for at den har timer og en del innebygde digitale finesser som min favorittbaker KremElin framsbakker https://www.elkjop.no/product/hjem-r...waAnUzEALw_wcB

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 07:34   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg er veldig fornøyd med Ankarsrum (etterfølgeren til Electrolux assistent).
https://www.kitchn.no/kjokken/kjokke...maskin-oliven/

Jeg ville fulgt med og sett om den kommer på tilbud om etpar uker.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 08:20   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg har etter mange år med en pen men etterhvert skranglete Kitchen Aid kjøpt Wilfa Probaker. Fornøyd med den så langt, den er kjempegod på gjærdeig og har veldig mye større bolle. Dyr, så man bør kanskje bake endel før den er verd pengene.

Ankarsrum har jeg brukt endel i jobbsammenheng, men blir ikke fortrolig med den. Føles bakvendt for meg, og jeg syns den stopper opp endel og at man må jobbe endel med å få deigen ned fra sidene. Med forbehold om det er spesielt for akkurat de to maskinene jeg har prøvd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 08:47   #8
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg er veldig fornøyd med min Ankarsrum.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 09:06   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ankarsrum har jeg brukt endel i jobbsammenheng, men blir ikke fortrolig med den. Føles bakvendt for meg, og jeg syns den stopper opp endel og at man må jobbe endel med å få deigen ned fra sidene. Med forbehold om det er spesielt for akkurat de to maskinene jeg har prøvd.

Tror muligens det er litt vanesak. Svigermor har Elektrolux, forløperen til ankarsum, og har hatt det i alle dager og mener det er definitivt sånn det skal være, og synes min Kenwood er helt baklengs og blir ikke komfortabel med den (hun baker ofte når hun er på besøk hos oss) mens jeg er vant til Kenwood fra før jeg flyttet hjemmefra og synes henne er baklengs (og overlater derfor gjerne til mannen å bruke den (for ja, vi baker i alle fall minst pizza gang der hver sommer)

At det stopper opp har jeg ikke erfaring med, men baklengsfølelsen er kjent

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 09:14   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ankarsrum har jeg brukt endel i jobbsammenheng, men blir ikke fortrolig med den. Føles bakvendt for meg, og jeg syns den stopper opp endel og at man må jobbe endel med å få deigen ned fra sidene. Med forbehold om det er spesielt for akkurat de to maskinene jeg har prøvd.

Hvis du bare vrir startknappen mot høyre og slipper, stopper den etter ei stund - det er en timer innebygd da. Hvis du vrir mot høyre og holder noen sekunder før du slipper, går den til du stopper den sjøl.

De nye modellene har mulighet til å feste slikkepott som skraper deigen ned fra sidene. Det hadde ikke den gamle min fra 91.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 09:32   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Hvis du ikke vil opp i prisklassen for maskinene som er nevnt i tråden, så tipser jeg om denne fra Bosch til under to tusenlapper.
Min maskin er antakelig forløperen til denne, og jeg bruker min til baking og kjøttkaker. Til en liten husholdning som ikke baker store deiger hele tiden, så holder den fint.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 09:35   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvis du bare vrir startknappen mot høyre og slipper, stopper den etter ei stund - det er en timer innebygd da. Hvis du vrir mot høyre og holder noen sekunder før du slipper, går den til du stopper den sjøl.

De nye modellene har mulighet til å feste slikkepott som skraper deigen ned fra sidene. Det hadde ikke den gamle min fra 91.

Joda de har slikkepott, jeg er ikke venn med den likevel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 09:56   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Enig med -ea- her, den Bosch-maskinen er mye for pengene. Litt liten for store deiger, men holder fint for små porsjoner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 10:32   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Når ønsket er en ikke for stor og ikke for dyr kjøkkenmaskin, er vel verken Wilfa Probaker eller Ankarsum så gode tips. Jeg har prøvd en liten Bosch hos min søster og den fungerte veldig bra til den ene pizzadeigen og den ene bolledeigen jeg har prøvd den til. Det er ikke maskinen for store tunge deiger, men er man ikke så mange eller baker små porsjoner, er det et langt bedre valg enn en stor maskin til mange tusen kroner (Probaker koster vel rundt 10.000). Jeg mener min søster kjøpte sin på Clas Ohlsson nå for noen måneder siden. Kostet rundt 2000, mener jeg hun sa

Selv har jeg nå Electrolux assistent (ny utgave, ikke lik den gamle) og er ikke fornøyd. Jeg har hatt Kenwood major som jeg heller ikke var fornøyd med (den dårligste jeg noen gang har hatt) og jeg brukte min mors gamle Assistent til den døde. Jeg vurderer Wilfa Probaker nå, men skal låne en hos en kompis for å teste litt først. Ankarsum er forsåvidt også aktuell siden prisen er tilnærmet halvparten av Probaker.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 13:44   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Åja, på Clas er den samme Bosch'en med stålbolle og raspeskiver for et par hundrelapper mer enn den jeg linka til istad.

Sitat:

Den rustfrie bollen på 3,8 liter er utmerket for mindre deiger, men klarer også å blande kakerøre på opptil 2,4 kilo eller en gjærdeig på 1,7 kg.

https://www.clasohlson.com/no/Bosch-...EW01/p/44-5369

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 16:26   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg har en AVbefaling! Ikke kjøp denne fra Bosch. https://www.elkjop.no/product/hjem-r...20a1/MUM6N20A1

Vi kjøpte den fordi den var lav (skulle passe i en skuff) og hørtes helt ok ut, men det var den IKKE. Vispene er svært dårlige til å blande sammen ting, særlig mindre deiger. Den visper ikke helt til bunnen. Tunge deiger tar den med seg rundt, men blander dem ikke skikkelig. Og det at den har den delen i midten og ikke en vanlig bolle, er også veldig upraktisk. Blir sur hver gang jeg bruker dem faktisk.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 18:04   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg har en Bosch på hytta, ligner på de som -ea- har linket til, men av eldre modell. Den er perfekt til noen som baker i mindre porsjoner, som en pizzadeig eller en liten bolledeig. Min tar helt fin 1 kg mel, mer enn det og den begynner å klage litt. Den er god på annen baking også, har bakt en god del julekaker med den maskinen, og den visper krem helt fint.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 18:14   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg har Bosch og har hatt det siden jeg ble husmor.
Jeg har to, en med litt mindre motor. Jeg bruker min mye, også til ganske tunge deiger (den greier 2kg mel pluss væske) og til alt av rasping, visping og ikke minst kverner jeg store mengder kjøtt med den. Den er ikke lekker å se på, men det er totalt irrelevant for bruk. Jeg baker av og til med en gammel Kenwood og ville ikke hatt det om jeg fikk betalt for å bruke den. Ankarsum har jeg aldri prøvd.
Jeg har denne og samme med svakere motor.

https://www.elkjop.no/product/hjem-r...kaAgz8EALw_wcB

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 01:13   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er veldig fornøyd med Ankarsrum (etterfølgeren til Electrolux assistent).
https://www.kitchn.no/kjokken/kjokke...maskin-oliven/

Jeg ville fulgt med og sett om den kommer på tilbud om etpar uker.

Jeg er også veldig fornøyd med min Ankarsum, men synes ikke akkurat den sorterer under "ikke koste for mye". I min bok er den tvert om veldig dyr. Når det er sagt er jeg glad vi likevel tok oss råd til den, for det er den jeg har irritert meg minst over, av merkene vi har hatt (Kenwood major inkludert). Til gjærdeiger er den suveren (vår stopper aldri av seg selv, med mindre jeg har den på timer selvsagt, og skraperen skraper fint langs kantene).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 11:51   #20
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Ja veldig enig- den er svindyr
Men ville uansett anbefale den- den kan jo komme på salg om man har flaks. Jeg kjøpte den etter å ha sendt tilbake en kenwood som jeg irriterte meg maks over fordi deigen kom opp i maskineriet...

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er også veldig fornøyd med min Ankarsum, men synes ikke akkurat den sorterer under "ikke koste for mye". I min bok er den tvert om veldig dyr. Når det er sagt er jeg glad vi likevel tok oss råd til den, for det er den jeg har irritert meg minst over, av merkene vi har hatt (Kenwood major inkludert). Til gjærdeiger er den suveren (vår stopper aldri av seg selv, med mindre jeg har den på timer selvsagt, og skraperen skraper fint langs kantene).

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no