Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 09:07   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Brunost på vaflene? Er det også merkelig? (Salami på vaflene er rart, men bruost er vel det mest naturlige etter rømme og syltetøy omtrent vel?)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:08   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Bacon til pannekakene eller "flæskiser" som det heter her i Bergen, er ikke noe jeg er oppvokst med. Jeg er oppvokst med blåbær eller sukker til pannekakene, men jeg kan absolutt anbefale bacon og (lønne-) sirup på pannekakene.

Jeg lager halvgrove pannekaker og jeg tar gjerne en Monsoon og har i raspede gulrøtter.

Jeg spiser 2-3 pannekaker, mannen spiser så mange han greier, kanskje 5-6 og ungene spiser et par hver.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:08   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Brunost på vaflene? Er det også merkelig? (Salami på vaflene er rart, men bruost er vel det mest naturlige etter rømme og syltetøy omtrent vel?)

For deg er det selvfølgelig ikke merkelig, men jeg sverger på at jeg aldri hadde sett eller hørt om det før jeg kom til Trøndelag. (Jeg er østlending i ca. 31. ledd på alle kanter, og oppvokst med syltetøy, rømme ( ) og sukker på vaflene.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:08   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Brunost på vafler er da ganske vanlig, i allefall både her og både der (Østland og Sørland) etter min erfaring. Smør og/eller syltetøy også, men rømme er jo bare guffent, enn så vanlig jeg vet at det er.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:16   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Vafler med brunost er helt vanlig. :datapunkt: Både der jeg kommer fra (nordre Hedmark) og her på vestlandet. Rømme og syltetøy var vanligere i mitt barndomshjem enn her.

Bestemor lagde sprø rømmevafler med nesten bare egg og rømme, knapt noe mel, og serverte med seterrømme og rørte multer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:18   #26
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

2-3 med bacon og blåbær, bacon og lønnesirup eller bacon, lønnesirup og blåbær. Her pleier det å gå som en mer lunsjaktig helgemiddag på helgedager der de voksne spiser middag til kvelds. Og vi pleier å ha grovt mel i dem.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:21   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

3-4 halvtykke fleskepannekaker er god middag. Men jeg og mannen er uenig om baconet skal steikes først og så festes i pannekaken når den steikes, eller om den skal steikes når pannekakene er ferdig og bare legges inni.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:23   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg betviler egentlig ikke at det er godt med bacon og pannekake sammen. Det var bare uvant. Men jeg tror det skal prøves en gang. Mannen min er ikke så glad i søt mat, så han blir nok mer positivt innstilt hvis han får bacon til. Nå som jeg har lært meg å steke bacon i stekeovnen blir det jo ikke så mye styr heller. Pannekaker må nemlig stekes i to panner hos oss, ellers tar det jo en evighet, og da er det ingen panner igjen til å steke bacon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:25   #29
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg betviler egentlig ikke at det er godt med bacon og pannekake sammen. Det var bare uvant. Men jeg tror det skal prøves en gang. Mannen min er ikke så glad i søt mat, så han blir nok mer positivt innstilt hvis han får bacon til. Nå som jeg har lært meg å steke bacon i stekeovnen blir det jo ikke så mye styr heller. Pannekaker må nemlig stekes i to panner hos oss, ellers tar det jo en evighet, og da er det ingen panner igjen til å steke bacon.

Her brukes baconterninger. Hiver de oppi før jeg heller på røre og så steker baconet med selve pannekaken - det er i allefall slik mannen er vant med og vil ha det.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:26   #30
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Vi har av og til ertesuppe og pannekaker med bacon (som legges i etter at det er stekt) og da spiser jeg vanligvis 3 tynne pannekaker.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:29   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Pannekaker er desert her i huset, ikke middag. Jeg spier en eller to med sukrin og sitron på, etter hot tomatsuppe med masse godt oppi. Ungene spiser lassevis, alle sammen. Lager dem med mye havregyn, ekstra egg og litt sammalt hvete.
Bacon er grøsseekkelt og noe jeg aldri putter i hverken meg selv eller ungene.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:31   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Dersom vi har pannekaker til middag, har vi kun pannekaker, ingen suppe først. Vi har heller ikke bacon til pannekakene, kun syltetøy, lønnesirup og sukker. Jeg lager pannekakene halvgrove. Jeg spiser 3-4 stk.

Jeg er oppvokst med suppe først og deretter pannekaker. Bacon til er ikke jeg ikke vant med.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:54   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Med bacon og blåbærsylte: 3 tynne, eller 2 tykke.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:03   #34
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg elsker pannekaker, med blåbær og kald melk til.
Det kvalifiserer til middag her i huset, en gang hver 14.ende dag.
Jeg lager de tykke så to stk holder i massevis til meg.
Ungene elsker det og spiser til det er tomt.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:07   #35
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser 2-3, alt etter dagsform. Da jeg var yngre, hadde vi alltid suppe før pannekaker, nå hender det bare en sjelden gang i blant. Har vi suppe spiser jeg som regel 1-2.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:14   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Det kommer an på hvor tykke de er. Jeg spiser gjerne tre tykke fleskepannekaker (pannekake med bacon), eller fem tynne pannekaker med blåbærsyltetøy.

Men jeg spiser aldri med bacon og syltetøy på samme pannekaka altså, er det virkelig noen som gjør det?! :sjokk og vantro:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:16   #37
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Vi har pannekakemiddag hver/annenhver fredag. De serveres med sukker og bacon, i tillegg har vi tomatsuppe med egg i. Og pannekakene er 3/4 grove. Dette syns jeg er en helt fullverdig middag når suppa er hjemmelaget. Jeg spiser vanligvis 3 pannekaker. Blåbær på er jeg ikke så begeistret for, men det er mannen.

Pannekake uten bacon syns jeg er veldig kjedelig. Det være bacon på. Vaffel spises selvfølgelig med brunost, det finner selv min mann helt naturlig, og han er fra østlandet, men han har noen fjerne trønderske aner da.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:16   #38
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men jeg spiser aldri med bacon og syltetøy på samme pannekaka altså, er det virkelig noen som gjør det?! :sjokk og vantro:

Det er faktisk kjempegodt. Jeg var uhyre skeptisk da jeg så den komboen første gang, men nå er jeg frelst. Gørgøtt!

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:20   #39
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Bacon i steikeovn?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:22   #40
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Det er faktisk kjempegodt. Jeg var uhyre skeptisk da jeg så den komboen første gang, men nå er jeg frelst. Gørgøtt!



Klart man har brunost på vaflene! Kalde pannekaker med smør og brunost er også godt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no