Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-21, 10:07   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Er det betente saker i deres kommuner, som dere er involverte eller har sterke meninger om?
Vi bori en slik kommune, med mange saker. Skolestruktur, bygginga av idrettshaller, kulturhus, bygdestrider og mye drittkslenging i kommentarfeltene.
Skremmende hvor sterk bygdejustisen rår, og hvor mange oppegående folk som lirer mye stygt utav seg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:12   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Vi har noen saker om nedbygging av matjord. Og om man ikke tror det å la Biltema bygge på matjord vil løse alle kommunenes problemer er man bakstreversk, rygger inn i framtiden, ønsker kommunen nedlagt og unner ikke andre jobb
Men egentlig synes jeg tonen er grei også i de vanskelige sakene. Mitt parti «vant» skuterløypesaken for en del år siden. Men da vi ville feire var partilederen vår klar på at det skulle vi ikke. Mange var svært skuffet og lei seg og vi skulle IKKE bruke dette til å feire.
Slike politikere trenger vi flere av.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:15   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Den eneste greia som verserer i media her, er at folk ikke respekterer matjord. Jeg bor i en by som er spesiell fordi det er flere større jordbruksareal mer eller mindre midt i byen, og særlig en plass har det blitt etablert en sti tvers over et jorde. Skilt blir ikke respektert. Nå i vår satte 4H opp fine skilt, som ble ødelagt etter få dager.

Dette er jo strengt tatt ikke politikk – men jeg kommer ikke noe annet som jeg vet om.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:22   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Den eneste greia som verserer i media her, er at folk ikke respekterer matjord. Jeg bor i en by som er spesiell fordi det er flere større jordbruksareal mer eller mindre midt i byen, og særlig en plass har det blitt etablert en sti tvers over et jorde. Skilt blir ikke respektert. Nå i vår satte 4H opp fine skilt, som ble ødelagt etter få dager.

Dette er jo strengt tatt ikke politikk – men jeg kommer ikke noe annet som jeg vet om.

Parkering i sentrum.

Sentrum lider en sakt død, kjøpesenterbehageligheten med bl.a gratis parkering overtar kundene.
Politikerne våre har nå både økt pris og tidspunkt for hvor lenge man må betale i sentrum.
Enda en spiker i kista for sentrum.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:50   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Det interessante med å bo i Oslo er at slike betente saker blir nærmest riksdekkende. Særlig gjelder det miljøpolitikk, med feks bilfritt sentrum, der det later til å herske en oppfatning om at bilfritt sentrum i Oslo er det samme som bilfritt Norge. Folk utenfor Oslo hater MDG pga. politikken de fører i Oslo, en politikk som jo er stemt frem av oss som bor her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:58   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Parkering i sentrum.

Sentrum lider en sakt død, kjøpesenterbehageligheten med bl.a gratis parkering overtar kundene.
Politikerne våre har nå både økt pris og tidspunkt for hvor lenge man må betale i sentrum.
Enda en spiker i kista for sentrum.

Er det så betent, altså? Jeg engasjerer meg ikke – prøver å bruke sentrum mest mulig foran CN, og synes det er helt uproblematisk å betale for parkering. Skjønner ikke at folk hisser seg opp over det.

Ellers ser jeg i avisa i dag at det brygger opp til krangling om hvorvidt gata langs havna skal gjøres om til gågate.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 11:16   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

For tiden er det ikke så mye, men det var en del år med mye pengebruk av kommunen og påfølgende eiendomsskatt som ikke folk var spesielt glad for. Skal sies at vi fikk et veldig fint flerbrukshus i sentrum av det og det var en virkelig oppgradering og noe som jeg tror mange har hatt glede av, men det kostet.

En annen ting som er litt konflikter rundt er en bygd i kommunen som er veldig naturskjønn der det også drives med en del jordbruk. Og det da blir konflikter mellom de som ønsker mer turisme, folk som ønsker å bruke området til tur og rekreasjon og de som driver jordbruk og opplever mye trafikk og folk som ikke tar nok hensyn.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 11:34   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Det er en stor kommune, så det er stadig betente saker om alt mellom himmel og jord, men særlig når det gjelder større utbygginger eller riving av bygg som folk har et forhold til. Men det blir ikke på samme måte som i mindre kommuner, der du har EN stor, betent sak, som deler bygda i to, gjør at naboer slutter å hilse på hverandre etc. Slike saker har det vært både i min og mannens hjembygd, også før kommentarfeltenes tid (kafeene og butikkene i bygda var vel et eneste stort kommentarfelt). Gjerne oppstår det en tverrpolitisk, populistisk valgliste også, knyttet til disse sakene, som gjør brakvalg i kommunevalget. Slike ting kan være ganske ødeleggende for lokalmiljøet, og kan henge igjen i mange år og forplante seg til neste generasjon.

Antar f.eks vindkraftutbyggingen i små kystkommuner er typisk slike saker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 11:35   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er det så betent, altså? Jeg engasjerer meg ikke – prøver å bruke sentrum mest mulig foran CN, og synes det er helt uproblematisk å betale for parkering. Skjønner ikke at folk hisser seg opp over det.

Ellers ser jeg i avisa i dag at det brygger opp til krangling om hvorvidt gata langs havna skal gjøres om til gågate.

Kanskje det er på grunn av at jeg kjenner flere av de næringsdrivende som fronter denne saken at jeg opplever det betent, mye parkering i monitor hos meg.
De hevder at det er merkbart på omsetning etter kl.16 etter at den nye parkeringssatsen ble innført.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 11:45   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Vindkraftverk er veldig betent. Men ellers ... tja, hele AP er et skikkelig vepsebol (og da snakker jeg ikke bare om Trond Giske)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 11:56   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Jeg følger også med i delingen av Tysfjord.
Ene delen gikk til Narvik og andre delen til Hamarøy. I Tysfjord har det alltid vært et svært dårlig klima mellom de to tettstedene, der kampen om ressurser og fasiliteter har vært polarisert, ufin og har ofte endt med at lite har skjedd på grunn av manglende enighet.
Den delen som gikk til Narvik virker å ha funnet seg til ro og rette og ble fort en integrert del av Narvik.
Da Nye Hamarøy skulle etableres var det stor optimisme og et positivt engasjement for den nye kommunen. Det ble fort slutt på hvetebrødsdagene, og der er det nå akkurat samme «krig» om hvor kommunesentrum skal være, hvor kommunale tjenester skal ligge, polarisering og ufint debattklima som da det var gamle Tysfjord.
At deler av befolkningen er samer med sin historie, og at Hamarøy var tilholdssted for Hamsun med sin ideologi (og har et levende Hamsunsenteret) er nok kompliserende faktorer for et godt samarbeidsklima.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 12:24   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Jeg må bare komme med et hjertesukk. Jeg har sett på bystyremøtesendinger. Og der er det et parti som skal skal alltid be om at det undersøkes habilitet etc..på alt. En representant som tygger tyggis under egne innlegg, og en ordfører som himler med øynene og hsr et begredelig kroppspråk, og tydelig favoriserer. Og disse er våre tillitsvalgte? Jeg er flau.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 12:32   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg må bare komme med et hjertesukk. Jeg har sett på bystyremøtesendinger. Og der er det et parti som skal skal alltid be om at det undersøkes habilitet etc..på alt. En representant som tygger tyggis under egne innlegg, og en ordfører som himler med øynene og hsr et begredelig kroppspråk, og tydelig favoriserer. Og disse er våre tillitsvalgte? Jeg er flau.

Jeg har også sett noen av de i vinter. Det er direkte pinlig! Håper på ny ordfører til høsten. Forrige var langt bedre. Men han stiller vel ikke igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 12:39   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det interessante med å bo i Oslo er at slike betente saker blir nærmest riksdekkende. Særlig gjelder det miljøpolitikk, med feks bilfritt sentrum, der det later til å herske en oppfatning om at bilfritt sentrum i Oslo er det samme som bilfritt Norge. Folk utenfor Oslo hater MDG pga. politikken de fører i Oslo, en politikk som jo er stemt frem av oss som bor her.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Og jeg er tildels enig med deg, men samtidig ikke. Det er jo helt opplagt at det som skjer i Oslo påvirker byer og tettsteder rett utenfor Oslo.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 12:55   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Og jeg er tildels enig med deg, men samtidig ikke. Det er jo helt opplagt at det som skjer i Oslo påvirker byer og tettsteder rett utenfor Oslo.

Selvfølgelig påvirker det, men likevel må jo vi som bor her få lov til å stemme i tråd med våre interesser. At det påvirker dere rundt er heller ikke det samme som at MDG vil gjøre det ulovlig å kjøre bil på Utsira.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 13:48   #16
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Den store saken her har vært bompenger og piggdekkavgift. Mye diskusjoner i kommentarfelt overalt. Begge deler er nå vedtatt, men det er fortsatt mange som roper høyt at dette vil de ikke ha.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 14:23   #17
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Vel, jeg bor i en salig suppe av saker og ting som påvirker nabokommunene, men som overhode ikke løses fordi det er så uendelig viktig for både politikere og innbyggere å kjempe KUN sin egen sak og for sin egen postadresse. Det siste nå er jo manglende evne til å samarbeide om Coronatiltak i et område som egentlig like gjerne kunne vært en stor (og sterkere kommune). Jeg skjønne at det ikke alltid kan føles OK at kommunesenter og tjenester ikke lenger er der man er vant til når man bor er sted med avstander, men her jeg bor er det ene og alene patriotismen i begge leire som ødelegger. Vaksineringstempoet er også ulikt på hver side av grensa, og jeg kan ikke tro at det handler om annet enn at hver kommune sin vaksinekoordinator og sin strategi. Er det virkelig nødvendig

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 14:45   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Det rører seg litt nå, når Flakk vil bygge gondolbane. Som nødvendigvis i så fall går over noen hus nederst, og medfører inngripen i naturen oppetter.

Samtidig har vi gående en sak ang kloakkanlegg og sterke følelser fra dem som bor i det nabolaget.

En del krangling om ny skole, men det har jeg hørt mindre om nå siste året, de har da begynt å bygge nå, men det blir spennende når 17. Mai i to bygder bør slås sammen, siden altså de to skolene som har arr hevet sitt opplegg etterhverandre (mye overlapp av musikere i togene) legges ned og elevene begynner på en ny skole midt på grensa mellom bygdene. Desverre for den minste bygda med de mest høyrøstede følelsene, sånn 100 på feil side av grensa, den bygges i den største bygda. (midt i skogen mellom dem, sånn jeg ser det da)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 14:58   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Akkurat nå så er mitt inntrykk at det er ganske rolig i kommunen. Siste store uenighet hadde med bompenger og førte til opprettelsen av FNB. Det finnes sikkert noen saker i hver kommunedel, men ikke så veldig synlige for de som ikke bor der.

Det er godt mulig det finnes saker altså, men jeg har ikke bitt meg merke i dem.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 15:29   #20
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betente lokalpolitiske konflikter/uenigheter

Jeg bor Bergen, her går det alltid en kule varmt i politikken.
Den største politiske uenigheten for tiden er bybanetraseen, om den skal over Bryggen eller ikke.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no