Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pusse sølv til bunaden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-08, 18:55   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pusse sølv til bunaden?

Som noen kanskje har fått med seg så nærmer 17. mai seg med stormskritt. Det er jammen ikke enkelt å være bunadsansvarlig i heimen når ens egen mor befinner seg mange mil unna. Så da får jeg søke hjelp her da.

Det gjelder altså sølvet til bunaden. Jeg har fått nytt konebelte til bunaden min, og jeg ser at de sølvdingsene er blankere enn resten av sølvet mitt. Det andre sølvet er 15 år gammelt, og har såvidt meg bekjent aldri vært pusset. Skal det pusses? I så tilfelle, hva bruker jeg? Det er veldig fint hvis det selges på Rimi, for jeg tror ikke jeg rekker gullsmedbutikken nå før det stenger. Og dette bør fikses i kveld. Noen som kan hjelpe?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 18:59   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Ikke pusset på 15 år?

Jeg pusser hvert år, omtrentlig. Kommer litt an på, selvsagt.
Jeg pusser med en sånn sølvpuss fra Mr.Muscle, en liten blå boks. Fungerer som bare det.

Enjoy!

:var ferdig å pusse på søndag:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:00   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Jo, altså, det kan godt være at sølvet er pusset. Men ikke av meg. Bunaden har bodd hjemme hos foreldrene mine frem til i fjor.

Men altså, Mr Muscle. Kan dette finnes på Rimi? Hva pusser du med? En bomullsdott? En klut? Dopapir? Jeg har aldri pusset sølv, og kan ikke dette.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:01   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Fine emneord!

Jeg mener helt ærlig at ingen vil legge merke til at beltet og resten av sølvet er forskjellig. Jeg ville heller ikke pusset det selv, men tatt det inn til en gullsmed for å få det renset over helgen. Søljer er så detaljerte og snirklete at det er vanskelig å få de rene, og jeg tror faktisk sølvpuss bare vil sette seg i detaljene. Hva med å pusse over de med en ren myk klut nå?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:03   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Jeg pusser skjellene på søljene mine med en sånn sølvpusseklut. Resten er oksydert, så de er ikke så mye å gjøre med det.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:04   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Skal jeg bare ta en myk klut, ikke noe pussemiddel? Kan jeg bruke mikrofiberklut, mon tro?

Hvis jeg leverer inn til rens så blir det jo ikke ferdig til 17. mai. Og da er det vel blitt mørkt igjen til neste år, er det ikke?

Det finnes ikke noe man kan ha i vannet da, og så bare legge sølvet oppi vannet? Da setter det seg vel ikke noe fast? Jeg mener å huske et eller annet brett fra tv-shop som var magisk. Finnes slike ting fortsatt?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:07   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Mr.Muscle har en svamp inni seg. Det og vann og tørkepapir gjør susen.

Jeg må bare flire.
Jeg har en bunadsskjorte som stryker seg selv, nemlig. Ren og pen blir den også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:10   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Jeg pusser når det rengs, les ikke ofte, og min bunad er nå 26 år.
Tror muligens jeg har pusset et par ganger.

Har to søljer,sølvbelte,mansjettknapper,veske , sølvhekte på cape og sølvsnor i vesten.

Men, jeg pakker og oppbevarer det i plast,sånn type krympeplast som jeg bruker på kjøkkenet. (husker ikke akkurat hva det heter)
Syntes rett og slett det ikke trenger store pussen.

Det eneste som jeg ser ikke er så nypusset og blankt er de hektene på vesken som jeg trer sølvsnoren gjennom.De er sydd fast og derfor litt vanskelig å pusse.

Har brukt god gammeldags sølvpuss og q-tips.
Fort og greit gjort.
Pusser over med en bit mykt bomullstoff.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:13   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Da labber jeg avsted til Rimi og ser hva de har. Så får jeg se hva jeg får til. Jeg tror uansett jeg skal gjøre som Palmen sier og levere sølvet til en gullsmed for ordentlig rens. Men det får bli etter lørdag.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:33   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det finnes ikke noe man kan ha i vannet da, og så bare legge sølvet oppi vannet? Da setter det seg vel ikke noe fast? Jeg mener å huske et eller annet brett fra tv-shop som var magisk. Finnes slike ting fortsatt?

Glem den tanken med en gang. Det ser fint ut etterpå, men det ødelegger sølvet i følge min gullsmedvenn som tok svennebrev på bunadssølv.

Jeg oppbevarer også sølvet mitt i plast, og det pusses omtrent hvert 5. år. Virker som om plasten beskytter bra.

Jeg ville brukt en microfiberklut for å tørke med, eller en myk flanellsklut.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:34   #11
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Jeg pusser jentenes bunadsølv på samme måte som jeg gjør med andre sølvsmykker: Varmt vann med zalo og salmiakk.
Jeg lar det ligge en stund, gnir lett over og skyller med rennende vann. Det blir garantert skinnende blankt. Rådet fikk jeg av mormoren min for mange år siden.


Sist redigert av pippimamma : 14-05-08 kl 19:39.
pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:36   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Problemet med å legge det i vann med en slik plate ( så vidt jeg vet funker aluminiumsfolie og salt også. Eller var det en ingrediens til, mon tro?) er at da blir det også blankt der hvor sølvet er oksydert med vilje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:38   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

alufolie og salt, trur eg.

Har aldri tatt sjansen på det, ei heller sånn pasta som man gnikker på. Det sliper fælt av.

Jeg har mye oksidert sølv, så her blir det håndpussing. Det som var aller verst i år, var faktisk spennene på capen. Og capen er to år gammel.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:41   #14
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Pusse bunadssølv?
Nok en husmorting jeg ikke gjør. Har ikke tenkt over at jeg ikke gjør det en gang.

Til smykker som har blitt svarte, gnir jeg på tankrem og skyller av - blir perfekt!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:42   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Jeg har vært så lat at jeg har levert sølvet til en kombinert puss og fiks på gullsmeden på hjørnet ved McDonalds på Majorstua. Det faller alltid av en eller annen dings.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:46   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Til smykker som har blitt svarte, gnir jeg på tankrem og skyller av - blir perfekt!

Ta en ekstra titt, og tell ripene ...
Tannkremen sliper sølvet, eller hva det nå er du pusser. Dessuten blir det et belegg etterpå, som gjør at i hvert fall sølv, blir mye fortere stygt.


Mim; Det var godt du minte meg på. Jeg knakk den ene søljen i fjor. Det er sånn sikkerhetsnålfeste-ding. I sølv. For det tåler jo mye.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:03   #17
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Som noen kanskje har fått med seg så nærmer 17. mai seg med stormskritt. Det er jammen ikke enkelt å være bunadsansvarlig i heimen når ens egen mor befinner seg mange mil unna. Så da får jeg søke hjelp her da.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at moren din får ta seg en tur, skulle da bare mangle. Det går da sikkert både buss eller tog! :hjelper:

Enkelte ting er det bare mødre som kan, stryke vrange skjorter, pusse bunadsølv, steke ribbe og lage hønsefrikasse. :sånn er det bare:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:12   #18
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Jeg byttet tjenester med min mor, hun stryker bunadsskjorta, jeg pusser hennes sølv. Begge er fornøyd med byttet.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:42   #19
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Det enkleste er å levere det til gullsmed og få det trumlet der.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:43   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse sølv til bunaden?

Denne problemstillingen har gnaget hos meg hver mai de siste 16 årene, uten at tanker har blitt satt ut i handling. Men før i år var jeg "grei" og lånte sølvet bort til en slektning jeg vet er en skikkelig perfeksjonist, vel vitende om at sølvet kom til å komme tilbake like skinnende som da det ble laget. Og det ble det. :fornøyd:

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bunad, bunadssølv, uselvstendige mammadalter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no