Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forslag til leker/øvelser til "turn" for barn fra 2-4 år?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 15:05   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forslag til leker/øvelser til "turn" for barn fra 2-4 år?

Jeg kom i skade for å melde meg som instruktør på et "foreldre og barn" parti i gymsal.

Kan dere som har hatt dette/vært på dette komme med innspill på øvelser vi kan gjøre?
Foreldrene er altså aktivt med og anser sikkert dette mer som kvalitetstid med ungene enn avlastning. Jeg vil ikke parkere de i et hjørne med VG liksom.

Få høre nå!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 18:55   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til leker/øvelser til "turn" for barn fra 2-4 år?

Ingen?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 18:57   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til leker/øvelser til "turn" for barn fra 2-4 år?

Du kan kjøpe ei flott bok med masse opplegg for barn i den alderen. Boka heter "Gymlek" og er gitt ut av Turnforbundet: http://www.gymogturn.no/t2.asp?p=20744


Sist redigert av Jessica : 09-09-09 kl 19:03.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 19:00   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til leker/øvelser til "turn" for barn fra 2-4 år?

Jeg er instruktør på foreldre&barn-turn!

Det vi gjør er så og si likt fra gang til gang, men forsøk på variasjon har vært mislykket.

Starter med opprop og en sang. Så løper vi i ring, mens jeg sier "så hopper vi litt", og sånne ting. Det hender jeg avslutter dette med at vi er dyr. (Frosker, apekatter, elefanter, pusekatter.)

Bruker ca 10-12 minutter på alt dette første.

Så ber jeg foreldrene hjelpe meg ut med apparater. Vi tar ut litt tilfeldig det som passer seg, men det er gjerne turnringer, tjukkas foran ribbevegg, liten trampoline, noen små hinder til å hoppe over, balanseputer, en sånn til å gå på/balansere, og en greie man kan klatre opp på og hoppe ned fra, eller turne ned fra. En slags bukk med trekant-puter på hver side.

Så holder vi på med det til det er ca 8 minutter igjen, da rydder vi inn (alle foreldrene hjelper til), og avslutter med et par sanger i ring. (Hode, skulder, kne og tå og litt sånn.)

Det hender også at vi blåser liksom-ballonger, noe ungene synes er hysterisk morsomt, men jeg syns egentlig det bare er litt dumt. Vi velger først farge, så begynner vi som bittesmå, og blåser oss større og større. Til slutt er vi superstore og armene langt opp over hodet, så smeller ballongen og vi faller sammen på gulvet.

En annen ting som også ungene liker (iallfall mine), er å "kjøre bil". Ungene er bil, foreldrene er garasje. Bilen står i garasjen, så må de ut og kjøre. Så parkere i garasjen igjen. Et par runder med det.

Det skal ikke så mye til, igrunn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 19:05   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til leker/øvelser til "turn" for barn fra 2-4 år?

Hm, 2-4 år, da er de jo veldig små. Jeg har vært trener på allidrett, men for unger på 6-7 år, drev med konkurranseturn i yngre år. Jeg hadde startet med å samle ungene i en ring, hatt navneopprop, lært de å høre etter og rekke opp hånda når navnet ropes (med litt hjelp fra noen foreldre). Sunget sang, forklart hva som skal skje idag, skape litt entusiasme.
Det er jo en del øvelser man kan ha, veldig konkret turn er de litt for små til, men matter der de kan rulle rundt sidelengs, forover, bakover, både alene og med hjelp av voksne. Stå på hodet, hoppe på et bein, løpe bakover, sidelengs med armene rett ut osv.. Balansere på benker, hoppe opp og ned på hver side, mellom benker osv, det er en del øvelser du kan finne på der. Så har man "tjukkas" og trampoline/hopp/ingenting der man kan legge opp forskjellige øvelser som å hoppe rett opp og ned med hendene i været, stupe kråke.
Du har en del leker som Haien tar deg og Sykhussisten som passer bra som start eller avslutning. Du kan lage forskjellige enkle stafetter med små baller, poser eller løping og hopping rundt diverse. Enkel hinderløype er populært.
Det er smart å legge opp enkle regler og rutiner du kjører hardt inn i begynnelsen, slik at de kjenner de igjen og dermed blir det ikke så mye hoing, kaos og ukonsentrerte unger. Som avslutning kan du ta liksom-uttøyninger, ligge på rygg og lukke øynene, roe helt ned. Synge hode-skulder-kne-og tå.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no