Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Når katta skiter på feil steder

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 21:06   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Når katta skiter på feil steder

For 3.gang på kort tid har ei av kattene gjort fra seg i ikea-bagene med rent tøy som står i gangen utenfor soverommene.
Kattene har hver sin do i samme gangen. Det er ikke alltid disse er strøkne, men jeg tømmer dem i allefall annenhver dag.
En gang skeit siameseren min på feiebrettet ved siden av doen når doen ikke var ren nok, da tok jeg hintet.
Nå er doene rene, men hun skiter altså i bagene med rent tøy. Hun er helt frisk og rask på alle måter. Spiser godt, koser, maser, prater og leker.
Jeg mener å ha lest at spesielt siamesere kan være ganske så utspekulerte og bl.a hevne seg om de har fått kjeft osv. Denne helgen var ungene hjemme med barnevakt som ikke kjente kattene og deres rutiner og det var etter dette disse episodene har skjedd.
Gubbens teori går på at katta ikke liker at bagene våre står i nærheten av doene og hevner rotet vårt med å skite i dem.
Ikke vet jeg, men ufattelig ekkelt er det i allefall. Siapusen har i allefall oppnådd mindre rot, for det blir ikke flere bager i gangen med rene klær gitt.
Noen som har vært borti lignende ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:12   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når katta skiter på feil steder

Jeg har en katt som reagerer på endringer med å tisse overalt.
Hun hadde også en periode hun stakk av dersom det ikke var tilfredsstillende mat i skåla, da kunne hun bli borte i ukesvis før jeg måtte hente henne på en gård en liten kilometer hjemmenfra.
Katter er sære, reaksjon på noe katten ikke liker er ikke en utenkelig forklaring.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:48   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når katta skiter på feil steder

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg har en katt som reagerer på endringer med å tisse overalt.
Hun hadde også en periode hun stakk av dersom det ikke var tilfredsstillende mat i skåla, da kunne hun bli borte i ukesvis før jeg måtte hente henne på en gård en liten kilometer hjemmenfra.
Katter er sære, reaksjon på noe katten ikke liker er ikke en utenkelig forklaring.

Hun hadde mast mye på barnevakten i helgen, noe hun jo alltid gjør. Barnevakten hadde jo ikke forstått at det var bløtfor den sære damen skulle ha, det kan nok være noe i det.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:57   #4
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når katta skiter på feil steder

Vi strør pepper i blomsterbed for å holde katter unna de, men om det er lurt å ha i bager med klær er uvisst...

Mammas katt hadde et sted i kjelleren hvor den gjorde sitt fornødne. Mamma tok sprayflaske med vann og dusja den når hun tok den på "fersken". Det hjalp det, for en periode hvertfall...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no