Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fikk jo akvarium for en mnd siden ca.

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-09, 18:06   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Fikk jo akvarium for en mnd siden ca.

hadde i fisker og planter for litt siden.. 5 sitron tetra og 2 guppy (gutt og jente)

De siste dagene har hann guppyen ligget på bunnen og "pest"..
i dag var den død.. iik. er det vanlig? hvorfor døde den? den ble sånn etter at plantene kom oppi.. har det noen sammenheng...?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 18:15   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: fikk jo akvarium for en mnd siden ca..

Har du målt pH, og nitrittverdier?

  Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 18:18   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: fikk jo akvarium for en mnd siden ca..

Ble sånn etter plantene kom oppi?

Hadde du fiskene i før du hadde planter? Det skal jo stå en stund med planter før du har i fiskene.

Det er ikke uvanlig at guppy dør, men det kan også være at det ikke er riktig balanse. Har du fått testet vannet?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 18:27   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: fikk jo akvarium for en mnd siden ca..

Det tenkte jeg også. Jeg har også akkurat fått akvarium, og etter at plantene ble satt i, så ventet jeg nesten en uke, og sjekket vannverdiene mange ganger før jeg hadde oppi de første fiskene. Jeg hadde også i bakteriekultur, og matet det tomme akvariet for å få igang bakterieprosessen lenge før fiskene kom til.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 19:08   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: fikk jo akvarium for en mnd siden ca..

nei jeg gjorde som de sa på fiskebutikken.. De sa plantene egentlig var på pynt siden jeg hadde en så god pumpe så trengte man ikke planter egentlig.. så når vi kjøpte planter så bare puttet jeg dem oppi til fiskene slik som hun damen på butikken sa..

Har ikke målt noe nei..

Nå føler jeg meg litt dum.. er mer en marsvindame enn en akvariumdame..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 19:38   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk jo akvarium for en mnd siden ca.

Ta med vannprøve på butikken på mandag.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 20:11   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk jo akvarium for en mnd siden ca.

Vannprøve på mandag er lurt. Du kan kjøpe tester å ta selv hjemme også, det bruker jeg ved behov. At en fisk dør sånn plutselig kan skje når som helst, uten at man finner grunn også. Greit med en test uansett. Når du kjøper ny fisk så husk regelen om to hunner pr. han, så sliter ingen seg ut. Gjelder platy, guippi og molly spesielt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 22:21   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk jo akvarium for en mnd siden ca.

Ok tusen takk for råd. da tar jeg me vannprøve på mandag og ber om å få kjøpe egne tester.. og skal ha noen flere fisk...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no