Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 23:28   #421
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vil det si at dere har ferie samtidig med elevene? Vi har to planleggingsdager etter at skolen slutter i juni og tre før de kommer tilbake i august.

...lese tråden først, ja. Der ser jeg jo at dere gjør akkurat det jeg mener. Og at der er mulig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:56   #422
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg fatter virkelig ikke hvilken betydning det har for deg? Konsekvensen er jo uansett at du må være hjemme med barna.


OK. Teskje.

Jeg jobber som flyvertinne. Noen ganger har også flyvertinner behov for mat, og da har de spisepause. DERSOM flyet vi kommer med er forsinket, så trenger vi fortsatt spisepause. Vi er fortsatt sultne. Det betyr at neste fly vi skal ut på kanskje må forsinkes med 5-10 min. eller mer. Ville det da vært spiselig for deg å høre denne forklaringen over høyttaleranlegget ved gaten,eller hadde du blitt en smule irritert ?

"Vi beklager at SK1439 i dag får en forsinkelse på ca. 30 minutter. Dette skyldes at kabin-personalet har spisepause"

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:00   #423
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

OK. Teskje.

Jeg jobber som flyvertinne. Noen ganger har også flyvertinner behov for mat, og da har de spisepause. DERSOM flyet vi kommer med er forsinket, så trenger vi fortsatt spisepause. Vi er fortsatt sultne. Det betyr at neste fly vi skal ut på kanskje må forsinkes med 5-10 min. eller mer. Ville det da vært spiselig for deg å høre denne forklaringen over høyttaleranlegget ved gaten,eller hadde du blitt en smule irritert ?

"Vi beklager at SK1439 i dag får en forsinkelse på ca. 30 minutter. Dette skyldes at kabin-personalet har spisepause"

Du kan stappe den t-skjeeen din en viss plass.
Jeg fatter ikke at det kan være relevant i denne sammenhengen? Jeg bryr meg katten om hva barnehagen kaller dagen, konsekvensen er at jeg må ta meg fri for å være hjemme med barnet. På samme måte gir jeg beng i hva du gjør når flyet er forsinket, jeg trenger ikke informasjonen. Konsekvensen er uansett at flyet er forsinket.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:26   #424
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Du kan stappe den t-skjeeen din en viss plass.
Jeg fatter ikke at det kan være relevant i denne sammenhengen? Jeg bryr meg katten om hva barnehagen kaller dagen, konsekvensen er at jeg må ta meg fri for å være hjemme med barnet. På samme måte gir jeg beng i hva du gjør når flyet er forsinket, jeg trenger ikke informasjonen. Konsekvensen er uansett at flyet er forsinket.

Men vil du ikke mye før at flyet ikke skal være forsinket eller at barnehagen ikke skal ha stengt?

Jeg mener ikke at skole- og barnehageansatte må skrive lange utgreiinger på timeplanen for å stille nysgjerrigheten til oss foreldre, jeg stoler fullt og helt på at de ansatte evner til å styre dagene sine på best mulig måte, men jeg skulle ønske at det var rom for litt nytenking og idémyldring uten at det blir ansett som angrep som medfører flere sider med utlegging om hvor mye man faktisk har å gjøre i jobben sin. For det er ikke unikt for verken skole eller barnehage.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 01-02-11 kl 12:17.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:44   #425
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men vil du ikke mye før at flyet ikke skal være forsinket eller at barnehagen ikke skal ha stengt?

Jeg mener ikke at skole- og barnehageansatte må skrive lange utgreiinger på timeplanen for å stille nysgjerrigheten til oss foreldre, jeg stoler fullt og helt på at de ansatte evner å styre dagene sine på best mulig måte, men jeg skulle ønske at det var rom for litt nytenking og idémyldring uten at det blir ansett som angrep som medfører flere sider med utlegging om hvor mye man faktisk har å gjøre i jobben sin. For det er ikke unikt for verken skole eller barnehage.

Sånn som jeg har lest denne tråden sier både de som jobber i barnehage og i skole at de er åpne for en annen organisering av planleggingsdagene, men at det ligger føringer fra stat og kommune, og at det derfor er andre enn den enkelte skole og barnehage som må ta tak i dette dersom det skal endres. Jeg har ikke sett at noen har motsatt seg nytenking, men at vi er flere som prøver å forklare at det er et system som må endres, ikke holdningen hos den enkelte ansatte.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:44   #426
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Selv om mange her mener at planleggingsdagene bør prganiseres annerledes, enten det er av samfunnsøkonomisk betydning eller av egen praktisk betydning (og jeg er ikke uenig), så gir HI og en god del av innleggene her meg en dårlig smak i munnen. Det bunner i et HI som hentyder at barnehageansatte har et forklaringsproblem og at man ikke kan stole på at planleggingstiden benyttes. Smålig, synes jeg.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:49   #427
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

OK. Teskje.

Jeg jobber som flyvertinne. Noen ganger har også flyvertinner behov for mat, og da har de spisepause. DERSOM flyet vi kommer med er forsinket, så trenger vi fortsatt spisepause. Vi er fortsatt sultne. Det betyr at neste fly vi skal ut på kanskje må forsinkes med 5-10 min. eller mer. Ville det da vært spiselig for deg å høre denne forklaringen over høyttaleranlegget ved gaten,eller hadde du blitt en smule irritert ?

"Vi beklager at SK1439 i dag får en forsinkelse på ca. 30 minutter. Dette skyldes at kabin-personalet har spisepause"

Spisepause?

Herregud, hva klager du over?


Jeg har den glede å oppleve at min eldste sønns lærer er et fantastisk eksemplar av arten, som har gitt meg litt trua tilbake. Jeg tror heller ikke at lærere jobber mindre enn andre. Dessuten, all ære til de dyktige lærere som tilbringer dagene med våre barn, fortrinnsvis på en pedagogisk måte.

Allikevel skjønner jeg fortsatt ikke helt de lærere som mener de har det så mye verre enn alle andre, men jeg er fortsatt klar over at det absolutt ikke gjelder alle.

:ekstremdiplomatisk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:50   #428
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Sånn som jeg har lest denne tråden sier både de som jobber i barnehage og i skole at de er åpne for en annen organisering av planleggingsdagene, men at det ligger føringer fra stat og kommune, og at det derfor er andre enn den enkelte skole og barnehage som må ta tak i dette dersom det skal endres. Jeg har ikke sett at noen har motsatt seg nytenking, men at vi er flere som prøver å forklare at det er et system som må endres, ikke holdningen hos den enkelte ansatte.

Det var en fin oppsummering.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:57   #429
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vi har det definitivt ikke verre. Jobben er fin, den.

Spisepauser kan jeg ofte se langt etter, da ... Jeg pleier å hive i meg litt mat mens jeg jobber med noe, og så blir jeg stadig avbrutt av elever som trenger å snakke med meg eller foreldre som ringer eller vi må ha et møte. Det er helt greit det, noen dager bare er sånn. Jeg har gjerne en dag eller to i uka der jeg ikke har tid til å gå på do heller, uten å skulke min egen undervisning. Litt utfordrende i gravid tilstand, ellers går det fint det også.

ming sa det veldig bra.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:09   #430
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vi pleier forøvrig ha 4 av de 5 planleggingsdagene i elevenes ferie, før skolestart i august.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:17   #431
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Sånn som jeg har lest denne tråden sier både de som jobber i barnehage og i skole at de er åpne for en annen organisering av planleggingsdagene, men at det ligger føringer fra stat og kommune, og at det derfor er andre enn den enkelte skole og barnehage som må ta tak i dette dersom det skal endres. Jeg har ikke sett at noen har motsatt seg nytenking, men at vi er flere som prøver å forklare at det er et system som må endres, ikke holdningen hos den enkelte ansatte.

Det høres ut som man bare forsvarer DetGamle.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:18   #432
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det høres ut som man bare forsvarer DetGamle.

Da tror jeg du leser med andre briller enn meg. Vi har vel forsøkt å forklare det gamle, men det er ikke det samme som å forsvare.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:20   #433
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Sånn som jeg har lest denne tråden sier både de som jobber i barnehage og i skole at de er åpne for en annen organisering av planleggingsdagene, men at det ligger føringer fra stat og kommune, og at det derfor er andre enn den enkelte skole og barnehage som må ta tak i dette dersom det skal endres. Jeg har ikke sett at noen har motsatt seg nytenking, men at vi er flere som prøver å forklare at det er et system som må endres, ikke holdningen hos den enkelte ansatte.

Jeg leser kanskje med andre briller, men jeg synes det er mer endringsuvillighet, lite ønske om nytenkning og et evig gnål om hvor dårlige arbeidsforutsetninger ansatte på pedagogiske institusjoner har.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:24   #434
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg leser kanskje med andre briller, men jeg synes det er mer endringsuvillighet, lite ønske om nytenkning og et evig gnål om hvor dårlige arbeidsforutsetninger ansatte på pedagogiske institusjoner har.

Det er gjerne noen som gnåler, men jeg syns å minnes at de aller fleste har sagt at planlegging i barnehage på kveldstid/helg/mens enheten var åpen hadde vært helt OK dersom systemet lå til rette for det. Altså dersom man fikk betalt eller det ble satt inn tilstrekkelig med vikarer. Problemet er at den enkelte enhet ikke kan endre dette siden det ikke er økonomi til det. Det er et faktum, ikke syting.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:30   #435
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg leser kanskje med andre briller, men jeg synes det er mer endringsuvillighet, lite ønske om nytenkning og et evig gnål om hvor dårlige arbeidsforutsetninger ansatte på pedagogiske institusjoner har.

Da har vi helt motsatte briller, jeg leser nemlig at de aller fleste som jobber i bhg gjerne skulle ha endret det, men de er like lite villige til å jobbe gratis som enhver annen her, og det er jeg sannelig enig med dem i.
Jeg ønsker meg en bhg med et godt pedagogisk tilbud hele året, hvor de som sitter på pengesekken skjønner at de faktisk også er nødt til å bla opp penger for at dette skal planlegges, og det er vel de som må bli smidige i forhold til overtidsbetaling eller flere ansatte slik at man får avspasert det man da jobber mens bhg er stengt, enten det er på kveldstid eller på de dagene man nå kaller planleggingsdager (og jeg bryr meg faktisk ikke så mye om hva de kaller dem, jeg skjønner at det er som det er inntil de som betaler ut lønn er villige til å tenke nytt).

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:32   #436
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det høres veldig greit ut framfor å ha 2 før skolestart og 5 spredt ut i skoleåret.

Det er praktisk ift å planlegge skolestarten også. Det er selvsagt en del som krangler på at det spiser av ferien, fortrinnsvis den eldre garde. Jeg synes det både praktisk og hyggelig å starte året på den måten.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:38   #437
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er praktisk ift å planlegge skolestarten også. Det er selvsagt en del som krangler på at det spiser av ferien, fortrinnsvis den eldre garde. Jeg synes det både praktisk og hyggelig å starte året på den måten.

Enig.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 15:58   #438
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det høres litt rart ut at noen krangler på at det spiser av ferien. Det blir da ikke færre fridager om man legger planleggingsdagene til uka før?
Antall skoledager er det samme.

Jada, det er helt riktig, men de mener det er en snikforkorting av ferien osv osv. Noen ganger er det enkeltindivider på de fleste skoler som bekrefter de verste fordommer, for å si det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 17:45   #439
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Kanskje hun jobbet 8 timer overtid kvelden før og derfor kunne ta seg velfortjent fri? Er det så usannsynlig altså??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 18:57   #440
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

...og når jeg snakket om min kommunale hverdag så snakker jeg om at den var verdsatt til 7.33 timer per dag, og det som ble jobbet ut over det (på arbeidsplassen) ble samlet opp til man nådde 45 timer. Jobbet man mer enn det så ble det over 45 timer slettet ved månedens slutt. Man får ikke avspasere dem ved årets slutt eller utbetalt lønn for dem. Timene forsvinner bare. Og man kan ikke bare avspasere i hytt og pine når man ikke er lærer heller.

Og om man ikke har anledning til å jobbe utover de 7.33 timene, fordi man feks har barn, så jobber man hjemmenfra i stedet. Og de timene kan man ikke registrere noe sted, og følgelig ikke avspasere. Jeg regner med at lærere ikke er pålagt å oppholde seg på skolen i 8.8 timer hver dag?

Igjen. Poenget mitt er at lærere er heldige som har fått aksept for at de har 8.8 timers arbeidsdag, og at de får avspassere disse timene. At det er lærere som jobber utover dette er en annen sak. Poenget er at ganske mange arbeidstakere jobber mer enn de x antall timene deres arbeidsdag i teorien er.

Jeg skjønner at jeg må stå litt mer på krava for å få kortere arbeidsdag. 7.33 timer er ikke akkurat veldig lang arbeidsdag. Jeg jobber 60% stilling. Jeg kan likefullt jobbe 42 timer pr. uke med en maksbegrensning på 14 t pr. dag som kan utøkes med ytterligere 2 timer ved uforutsette hendelser. Gid man hadde hatt overtidsbetalt eller muligheter for å samle opp avspasering de gangene arbeidsdagen blir ufrivillig lenger.

Neida, jeg klager ikke, og jeg vil ikke bytte, og jeg har ganske mange lærer-, førskole- og sykepleier-kolleger som har hoppet av den karusellen for samme uforusigbarhet i fht. arbeidstid og fritid som jeg har, og som setter pris på de andre fordelene, fri midt i uken, ok lønn, gunstige reisebetingelser.

Alt i alt blir jeg allikevel mer og mer klar over at det er mange sutrepaver som ikke har noenting å sutre over hva angår arbeidstid og arbeidsavtaler.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Altså, jeg har full forståelse for det, men det er så mange som ikke gir beskjed i det hele tatt, og det er jo det som er problemet. Jeg tenker at dersom man i utgangspunktet trenger å ha barna i barnehagen så krysser man det, men at man med en gang det skjer noen endringer så gir man beskjed om det.
JEg tror mange(jeg sier ikke at det gjelder deg) tenker at jeg har bare et barn så det spiller ingen rolle om jeg gir beskjed eller ei, for et barn fra eller til spiller ingen rolle. Problemet er bare at dersom 5-6 stykker og kanskje flere tenker det samme så utgjør det ganske mye.
Og ja, man kan ta avspasering spontant, men om nå jeg ønsket det også var jeg satt opp på senvakt, så kan jeg ikke avspasere likevel, da må jeg jo isåfall komme tilbake når tidlgvakta går hjem.

Vi har heldigvis flexi-plass i barnehagen. De ansatte prøver seg med å få mase om ferier osv. allikevel, men der kommer de til kort ettersom vi faktisk betaler ekstra for å ha fleksibilitet.

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Du kan stappe den t-skjeeen din en viss plass.
Jeg fatter ikke at det kan være relevant i denne sammenhengen? Jeg bryr meg katten om hva barnehagen kaller dagen, konsekvensen er at jeg må ta meg fri for å være hjemme med barnet. På samme måte gir jeg beng i hva du gjør når flyet er forsinket, jeg trenger ikke informasjonen. Konsekvensen er uansett at flyet er forsinket.

Oj! Skje i rompa!!

Jo, jeg bryr meg om hva barnehagen kaller dagen ettersom det i praksis er dager som praktiseres svært forskjellig fra barnehage til barnehage. Jeg har i dag faktisk tatt dette videre med ledelsen for vår barnehage (privat barnehage), for jeg aksepterer faktisk ikke at det er 5 dager spredt i løpet av året (alltid fredag eller mandag) som barnehagen stenger uten grunn - all den tid de faktisk ikke har planlegging på andre dager, eller steder til andre tider enn innenfor barnehagens åpningstid. Da er planleggingsdagene faktisk intet annet enn en forfinet betegnelse for ekstra Gro-dager.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Spisepause?

Herregud, hva klager du over?

Nei, du sier noe..... Nå skal det sies at spisepauser ikke følger noe system i jobben min heller. Det er ingenting som heter spisepause når jeg fløy tur retur Sharm El Sheikh her om dagen. 14 timer No problem. Men skulle gjerne hatt overtidsbetalt etter 7.33 timer altså. Det hadde vært gull

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det høres litt rart ut at noen krangler på at det spiser av ferien. Det blir da ikke færre fridager om man legger planleggingsdagene til uka før?
Antall skoledager er det samme.

Ja, dette lurte jeg også på....
Til dere lærere og førskole-lærere hvor mange feriedager har dere, bare for å få det på det rene? og dere andre som jobber i offentlige etater utenom skolevesenet?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no