Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 15:54   #581
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vil gjerne ha ubetalt spisepause, da hadde jeg kanskje fått tatt den med god samvittighet. Hittil denne uka har jeg ikke vært på lærerværelset, ei heller spist lunch før etter halv 3, bare tatt en banan i farta. Det er bare sånn det er, jeg klager ikke, bare konstaterer hvordan det ofte er.

Det høres kjent ut. :Spiser frokost klokka halv ett ofte:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:00   #582
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg får heller ikke helt følelsen av at det er en generell oppfatning om at lærere/bhgansatte jobber mindre enn vanlig, eller at de ikke også har lange dager og kjipe elementer og så videre.
Det som til stadighet forundrer meg er derimot at det er ting flere lærere nevner som fakta fra deres jobb, (og jeg ser at det er poengtert at det ikke er klaging, kun konstatering), som jeg ikke ser på som noe uvanlig i det hele tatt. Som å jobbe seg gjennom lunchen, å legge inn noen timer gratisarbeid her og der for å sikre kvaliteten på hva man selv leverer, et cetera. Dette er da fullstendig normalt i alle arbeidssituasjoner jeg har vært i og kjenner til.

Og kanskje det er derfor jeg til tider får inntrykk av at noen lærere sutrer utilbørlig mye, at ting som jeg ser på som fullstendig normalt blir fremlagt som store problemer. (Jeg sier ikke at det har skjedd her, nå snakker jeg generelt.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:06   #583
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg får heller ikke helt følelsen av at det er en generell oppfatning om at lærere/bhgansatte jobber mindre enn vanlig, eller at de ikke også har lange dager og kjipe elementer og så videre.
Det som til stadighet forundrer meg er derimot at det er ting flere lærere nevner som fakta fra deres jobb, (og jeg ser at det er poengtert at det ikke er klaging, kun konstatering), som jeg ikke ser på som noe uvanlig i det hele tatt. Som å jobbe seg gjennom lunchen, å legge inn noen timer gratisarbeid her og der for å sikre kvaliteten på hva man selv leverer, et cetera. Dette er da fullstendig normalt i alle arbeidssituasjoner jeg har vært i og kjenner til.

Og kanskje det er derfor jeg til tider får inntrykk av at noen lærere sutrer utilbørlig mye, at ting som jeg ser på som fullstendig normalt blir fremlagt som store problemer. (Jeg sier ikke at det har skjedd her, nå snakker jeg generelt.)

Vi hadde vel ikke nevnt det eller hatt behov for å forklare det dersom ikke det var slik at noen til stadighet lurer på det, tenker jeg. Nei, det er ikke uvanlig for mange, men det ser ut til at noen tror at vi lærere er unntaket og at vi f.eks sitter en halvtime -med betaling - på rumpa og drikker kaffe og spiser fyrstekake. Kanskje det var sånn for 25 år siden, men definitivt ikke i dag.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:07   #584
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg får heller ikke helt følelsen av at det er en generell oppfatning om at lærere/bhgansatte jobber mindre enn vanlig, eller at de ikke også har lange dager og kjipe elementer og så videre.
Det som til stadighet forundrer meg er derimot at det er ting flere lærere nevner som fakta fra deres jobb, (og jeg ser at det er poengtert at det ikke er klaging, kun konstatering), som jeg ikke ser på som noe uvanlig i det hele tatt. Som å jobbe seg gjennom lunchen, å legge inn noen timer gratisarbeid her og der for å sikre kvaliteten på hva man selv leverer, et cetera. Dette er da fullstendig normalt i alle arbeidssituasjoner jeg har vært i og kjenner til.

Og kanskje det er derfor jeg til tider får inntrykk av at noen lærere sutrer utilbørlig mye, at ting som jeg ser på som fullstendig normalt blir fremlagt som store problemer. (Jeg sier ikke at det har skjedd her, nå snakker jeg generelt.)

Men når folk spør om arbeidstidsavtalen vår må vi jo få lov til å forklare hvorfor den er som den er? Og da må vi jo få forklare hvorfor vi har betalt lunsj/lunsj under arbeidets gang, og hva denne ubundne tida er for noe. Hva vi avspaserer for og hvorfor vi ikke trenger å være fysisk på arbeidsplassen til 16.45 hver dag. Ja, vi er mange lærer og har kanskje framforhandlet gode avtaler oppigjennom årene, og kanskje andre yrkesgrupper også skulle hatt lignende avtaler, eller kanskje vi skulle hatt en mer normal arbeidstidsavtale, men selv om vår arbeidssituasjon ikke er så unik, som du sier, så må vi vel få lov til å fortelle om den? I hvert fall når folk spør!

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:09   #585
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Ming: Du vet vel at når vi forteller om noe, så er det sutring?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:09   #586
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg får heller ikke helt følelsen av at det er en generell oppfatning om at lærere/bhgansatte jobber mindre enn vanlig, eller at de ikke også har lange dager og kjipe elementer og så videre.
Det som til stadighet forundrer meg er derimot at det er ting flere lærere nevner som fakta fra deres jobb, (og jeg ser at det er poengtert at det ikke er klaging, kun konstatering), som jeg ikke ser på som noe uvanlig i det hele tatt. Som å jobbe seg gjennom lunchen, å legge inn noen timer gratisarbeid her og der for å sikre kvaliteten på hva man selv leverer, et cetera. Dette er da fullstendig normalt i alle arbeidssituasjoner jeg har vært i og kjenner til.

Og kanskje det er derfor jeg til tider får inntrykk av at noen lærere sutrer utilbørlig mye, at ting som jeg ser på som fullstendig normalt blir fremlagt som store problemer. (Jeg sier ikke at det har skjedd her, nå snakker jeg generelt.)

Det er selvsagt et godt poeng. Det er helt sikkert en HAUG med yrker som har like stort press som læreryrket. Men forskjellen (slik jeg opplever den, med fare for å være subjektiv) er at lærere veldig ofte får beskjed om å slutte å sutre hvis de setter fingeren på noe fordi vi har de lange feriene, fordi vi kan gå så tidlig hjem, osv. Det føles rett og slett urettferdig ettersom jeg vet at jeg jobber massevis med gratistimer, ikke bare noen timer her og der.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:10   #587
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ming: Du vet vel at når vi forteller om noe, så er det sutring?


Nei, men dette er!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:13   #588
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del skulle gjerne hatt betalt spisepause og bare tatt en skive i forbifarten og reist hjem en halvtime før.

Og jeg på min side skulle ønske jeg hadde ubetalt pause til tider, så hadde jeg hatt større frihet i pausene mine (ikke trengt å være på arb.plassen alltid, men hatt anledning til å gjøre ærendre i pausen), ikke blitt avbrutt av at et barn har slått seg/blitt syk ol, telefon fra foreldre/andre i kommunen som må tas akkurat når man har satt rompa ned - det hadde vært deilig det Det går jo i 120 i løpet av dagen, og bare det å få satt seg ned stille og rolig i 30 min med en kopp kaffe, lunsj og en avis.....Man vil kanskje alltid savne det man ikke har?!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:22   #589
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, men dette er!

Ja, jeg tenkte meg det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:28   #590
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

I barnehager varierer det.
Jeg har nå betalt lunsj, men da må jeg også droppe den hvis det ikke er tid.
I kommunale barnehager her i kommunen er det ikke betalt lunsj, men der går de en halvtime før, eller fører overtid dersom de ikke får tatt ut lunsj (noen iallfall).

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:41   #591
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vi har ikke betalt pause.

Og dersom jeg kunne valgt, så skulle jeg gjerne hatt all arbeidstid bundet til arbeidsplassen. Det det ville medført ville nok vært mindre tid i lag med ungene, fordi jeg da med veldig god samvittighet kunne gjort alt av papirarbeid, alt av kartlegging, all faglig oppdatering i arbeidstiden, alle møteforberedelser.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:45   #592
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg mener å huske en tråd angående kabinpersonell og merkelig intonasjon.

Oh, yes! Der ble vi alle puttet i en stor gryte hvor vi alle snakker helt likt og med samme stemme og tonasjon, for ikke snakke om hvor elendig engelsk vi har
og det var vel en tråd for ikke så lenge siden om at vi baaaaaaaaaaaaaare trenger 5 ukers kurs for å jobbe i kabinen

Couldn't care less. Etter 18 år som overbetalt servitør med dårlig tonasjon i lufta så preller fordommene av som vann på gåsa...

Jeg sliter mye verre med den utvikling som har skjedd i retning av egoisme i samfunnet. Jeg, meg, mitt ,mine og krav og rettigheter, mindre og sjeldnere alminnelig høflighet, men mer og mer selvfølge og selvgodhet blant folk. "Du SKAL ordne det for meg", "Det er DITT problem", "Dette har du å ordne opp i NÅ!" og slikt... Da kjenner jeg at piggene og hornene kan modnes ja.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:48   #593
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg sliter mye verre med den utvikling som har skjedd i retning av egoisme i samfunnet. Jeg, meg, mitt ,mine og krav og rettigheter, mindre og sjeldnere alminnelig høflighet, men mer og mer selvfølge og selvgodhet blant folk. "Du SKAL ordne det for meg", "Det er DITT problem", "Dette har du å ordne opp i NÅ!" og slikt... Da kjenner jeg at piggene og hornene kan modnes ja.

Det problemet er nok felles for alle oss som jobber med folk. Men jeg vil tro at dere i servicebransjen opplever det i enda større grad enn oss lærere.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:52   #594
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

som en gave så hang i dag "bruker-undersøkelsen" på plassen til datteren min. Så da har man mulighet til svare helt konkret på hva som er bra og hva som kan forbedres Veldig bra! Det skal skrivast!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:53   #595
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

og det var vel en tråd for ikke så lenge siden om at vi baaaaaaaaaaaaaare trenger 5 ukers kurs for å jobbe i kabinen

Den var det jo jeg som laget. Og den ble helt misforstått. Jeg satte fingeren på hvor rart jeg syntes at man bare trengte et femukers kurs for å gjøre en jobb som jeg alltid har verdsatt høyt og trodde man måtte ha relativt lang utdanning for å få.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 20:16   #596
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det som til stadighet forundrer meg er derimot at det er ting flere lærere nevner som fakta fra deres jobb, (og jeg ser at det er poengtert at det ikke er klaging, kun konstatering), som jeg ikke ser på som noe uvanlig i det hele tatt. Som å jobbe seg gjennom lunchen, å legge inn noen timer gratisarbeid her og der for å sikre kvaliteten på hva man selv leverer, et cetera. Dette er da fullstendig normalt i alle arbeidssituasjoner jeg har vært i og kjenner til.

Det er slik jeg også føler. Jeg føler det også når jeg nå har lest hele denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det problemet er nok felles for alle oss som jobber med folk. Men jeg vil tro at dere i servicebransjen opplever det i enda større grad enn oss lærere.

Ja, det har vært en stor endring i folks adferd. Helt basic oppførsel som å si takk, hei og ha det bra, er på vei ut. Man er blitt veldig god på å forlange og kreve sin rett uten minste form for høflighet eller vennlighet. Det var mange egoister tidligere også, men den var mer forfinet og vennlig. Man ba om hjelp, man krevde ikke hjelp, og god service ble bemøtt med et smil og takk. Det skjer selvsagt i dag også at man møter høflige, men misfornøyde folk, men de som er misfornøyd og sutrete i dag er det på en mye mer frekk og agressiv måte. Vold mot ansatte i serviceyrker er også dessverre blitt ganske vanlig

Folk flest er hyggelige så lenge alt går på skinner,men oppstår det uregelmessigheter så er enkelte kjapt oppe med regelverket og kravs-lista si

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den var det jo jeg som laget. Og den ble helt misforstått. Jeg satte fingeren på hvor rart jeg syntes at man bare trengte et femukers kurs for å gjøre en jobb som jeg alltid har verdsatt høyt og trodde man måtte ha relativt lang utdanning for å få.

Du er nå søt da Jeg likte den tråden jeg altså.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 20:38   #597
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg liker folk som passer på meg i lufta.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 20:38   #598
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

For en malplassert smiley. Den skulle illustrere hvor nervøs jeg er når jeg flyr.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:59   #599
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det er jeg enig i. Arbeidsbyrden er ganske skeivt fordelt, spesielt på vgs. Noe av det avspeiles i at de som underviser i de tyngste fagene, har færre undervisningtimer i uka, men det jevner nok ikke ut hele forskjellen.

Eh, nei.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tenkte ikke at man skal kontrollere med stoppeklokke eller noe sånt. Jeg tenkte at man leverer timeregnskap over faktisk utførte timer. Det er det jeg gjør ihvertfall.

Men bare for å få det helt klart: Hvis du er på jobb, fysisk, fra 8.00-16.00, men sitter en time av arbeidsdagen tilsammen på FP, skriver du da at du har jobbet i 7 eller 8 timer? Det er da slett ingen garanti for at folk har jobbet så mye som man sier fordi om man stemplet inn og ut på et visst tidspunkt, med mindre man jobber på et samlebånd sammen med mange andre f.eks. Jeg ser ikke helt hva som kommer ut at lærere begynner å skrive timer, jeg er ganske sikker på at mye rart hadde kommet med i den potten, akkurat som jeg er overbevist om at det gjør i alle andre yrker også.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, men man vet ofte litt om mye rart. Og reaksjonene som pleier å komme fra pedagoger pleier å være såpass kraftige og ensrettet at det blir lite balansert opp mot det man tidvis faktisk ser.

Til sammenligning er det jo sjelden ingeniører protesterer på en del av fordommene som gjelder for oss. (Vi er for eksempel utrolig kjedelige på fest og kler oss gjerne ikke så spennende at det gjør noe. Med noen få, hederlige unntal såklart.)

Til første avsnitt: Hva mener du med dette?

Til andre avsnitt:Kanskje dere hadde reagert pittelitt hvis folk til stadighet måtte få fram hvor utroooolig heldige dere var som hadde sååå god lønn for sååå lite arbeid.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og kanskje det er derfor jeg til tider får inntrykk av at noen lærere sutrer utilbørlig mye, at ting som jeg ser på som fullstendig normalt blir fremlagt som store problemer. (Jeg sier ikke at det har skjedd her, nå snakker jeg generelt.)

Jeg tror alle lærere er klar over at mange andre også jobber kvelder, søndager og i lunsjpausen, poenget er vel bare at de aller fleste andre får kompensert for dette med lønn eller andre goder. Derfor føler vi for å presisere dette gang på gang siden vår kompensasjon er 21 dager med avspasering. Men for all del, hvis dere omsider har fått det med dere nå, trenger vi selvfølgelig ikke nevne det igjen.
Jada, jeg vet at flere har sagt i tråden at de bare tjener 400.000, har fast kontortid, og jobber mye kveld og helg uten avspasering, men mitt inntrykk er at de aller fleste jeg kjenner som er på samme lønnsnivå som meg, men som ikke er lærere og dermed har bare 5 ukers ferie, stort sett ikke trenger å se seg tilbake når de lukker kontordøra kl. 16.00. De jobber unntaksvis kvelder og helger, hos de fleste lærere er dette regelen. Stor forskjell, mener jeg.

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det problemet er nok felles for alle oss som jobber med folk. Men jeg vil tro at dere i servicebransjen opplever det i enda større grad enn oss lærere.

Nei, tror jeg ikke. :sutrer:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:18   #600
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om jeg på en hjemmekontordag jobber seks timer istedenfor det jeg skal så må jeg avspasere 1,5 time. Om jeg jobber ni timer så får jeg overtid.

[...]

Man har lovfestet krav på overtidskompensasjon. Det er en ukultur at man tuller rundt og irriterer seg over så himla mange timer man jobber gratis mens ingen er noe fornøyde.

[...]

Jeg tror det trengs litt mer ordnede forhold jeg altså. Virkelig. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at for alle lærere og førskolelærere med god samvittighet så må de da være helt enige. Ikke minst fordi de da vil få de godene de har krav på om de må jobbe mer enn de skulle.


Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

som jeg ikke ser på som noe uvanlig i det hele tatt. Som å jobbe seg gjennom lunchen, å legge inn noen timer gratisarbeid her og der for å sikre kvaliteten på hva man selv leverer, et cetera. Dette er da fullstendig normalt i alle arbeidssituasjoner jeg har vært i og kjenner til.

Det er tydeligvis ikke helt enighet om hva som er normalt og forventet i det private heller da, skjønner jeg.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no