Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Krimtips 2024 (serier)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-24, 10:00   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

(…) Og britisk. På Apple. De har også en ny serie nå som heter criminal eller noe, har ikke sett men traileren så lovende ut.

Criminal Record. Jeg har sett to episoder. Den er heftig. Og veldig bra. Den er på en måte litt i samme sjanger som Line of Duty.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-24, 19:28   #42
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Strever også med å finne krim jeg liker. Prøvde meg på Sannheten etter denne tråden, men klarer ikke å se videre for fikk umiddelbart avsmak for hovedpersonen.

Må lete videre etter noe britisk jeg ikke har sett.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-24, 19:36   #43
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg har tenkt til å se Fool me once på Netflix, den virker bra (og er britisk!).

Er britisk, men veldig amerikansk i stilen. Vi ble skuffa over den. Superpolerte, lite troverdige karakterer. Såvidt greit nok som tidtrøyte.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-24, 20:06   #44
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Begynt på Fool me once nå, sett 1 episode. Foreløpig synes jeg den er rotete. Men veldig typisk H. C.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-24, 21:53   #45
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Strever også med å finne krim jeg liker. Prøvde meg på Sannheten etter denne tråden, men klarer ikke å se videre for fikk umiddelbart avsmak for hovedpersonen.

Kan i grunnen forstå det. Jeg hadde samme problem med samme skuespiller i «Broen», men karret meg videre. Synes de to personlighetene likner.

Jeg har sett to episoder av «Fool Me Once» og liker den godt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 19:16   #46
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Sett ferdig Fool me once idag og syntes den tok seg opp..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 20:52   #47
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Idag har jeg begynt på The Tower på Hbo Max.
Sett to episoder og det er god britisk krim synes jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 12:03   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Altså, nå blir jeg desperat her! Har surret meg borti den danske serien «Sommerdahl-mordene» på TV2, og det skurret fra første stund. Midtveis i første episode syntes jeg det ble såpass dårlig at jeg begynte å google - og oppdaget at sesong 2 av serien har fått terningkast 1 i VG. Da er det ille, altså. Jeg har hovedpersonen, Sommerdahl selv, langt opp i halsen. Dette går jo bare ikke! Hjelp! Føler snart jeg har rundet TV2, Netflix og NRK, men det MÅ da være noe bedre enn dette jeg har oversett? Er det noen norske serier som er OK, f.eks.?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 12:07   #49
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Takk for advarselen! Jeg har sett og likte "Sannheten", da! Takk for det tipset!

Er for øvrig helt enig i at krimserier ikke bør være amerikanske! Jeg ser utelukkende krim fra Storbritannia eller Norden.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 12:09   #50
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Altså, nå blir jeg desperat her! Har surret meg borti den danske serien «Sommerdahl-mordene» på TV2, og det skurret fra første stund. Midtveis i første episode syntes jeg det ble såpass dårlig at jeg begynte å google - og oppdaget at sesong 2 av serien har fått terningkast 1 i VG. Da er det ille, altså. Jeg har hovedpersonen, Sommerdahl selv, langt opp i halsen. Dette går jo bare ikke! Hjelp! Føler snart jeg har rundet TV2, Netflix og NRK, men det MÅ da være noe bedre enn dette jeg har oversett? Er det noen norske serier som er OK, f.eks.?

Du har sett "Den som dreper i mørket", "Hvide Sande", "Oxen"?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 14:20   #51
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Jeg har heller aldri likt Sommerdahl.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 14:23   #52
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Nei, Sommerdahl er skikkelig ræva greier. På linje med sykkepolitiet, omtrent.

Jeg ser Criminal record på Apple+ - den er fantastisk og anbefales veldig!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 14:31   #53
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Jeg likte chemistry of death på viaplay.


Og akkurat nå ser jeg på The rising på strim. Har bare sett noen episoder til nå, men liker det så langt. Men det er nok mer overnaturlig krim med et drapsoffer som etterforsker sin egen død.

Deadlock på Prime kan også anbefales. Australsk krimkomedie med nokså udugelige politi involvert.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 16:00   #54
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Sherwood på tv2? Britisk krim.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 16:05   #55
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Husker ikke om du har nevnt den, men Grantchester? Britisk krim på tv2 det også.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 17:45   #56
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Nå har jeg sett The Stranger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 20:57   #57
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Sherwood på tv2? Britisk krim.

Jeg startet på den for tredje gang nå…men får ikke taket på den altså.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-24, 22:35   #58
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Vi har nylig sett Dark winds på TV2 Play. 70-talls politi og indianere. Likte den!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 08:35   #59
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Har du sett «Besatt av naboen»?
Er ikke helt i samme gate som Happy Valley og denslags, men er i allefall britisk. Kanskje mer thriller, men er beskrevet som krim.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 08:37   #60
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips 2024 (serier)

Likte også « The girl before» og «To sommere» (Belgisk) men er ikke tradisjonell britisk krim da.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no