Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nye opplevelser i sør-Norge

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-21, 14:45   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nye opplevelser i sør-Norge

Vi må prøve å finne på noe nytt i sommer. Barna er fjortiser, og kjeder seg på hytta. Vi må finne nye ting å holde på med på hytta, og vi må reise litt mer rundt. Hytta er i vestfold. Ønsker å kjøre max 2 timer unna. Vurderer å kjøpe en kajakk, men er usikker på om det er verdt det... (vi voksne har)

Har noen forslag til fine steder/hoteller/attraksjoner eller hva som helst? Gruer meg til ukesvis med tiltaksløse ungdom. (Og ja, jeg skjønner at man bare kan si "finn på noe selv", men da blir det bare enda verre. Been there, done that. )

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 15:21   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Vi skal også være på hytta i sommer, men det er jo bare gøy hvis det er fint nok vær til å bade og være ute. Planlegger besøk av en venninne + datteren hennes deler av ferien. Barna har det topp sammen, så det gjør det mye enklere.

Ellers skal jeg på alpakkavandring og hengekøyeovernatting med fjortisen i sommer. Henger her for flere tips.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 15:25   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Har dere vurdert å kjøpe SUP?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 18:20   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Alpakkavandring!!! Fortell! Hvor? Lenke?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 18:42   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Her er det aplakkavandring i Vestfold. https://www.facebook.com/lillavendel...22572321218465

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 18:55   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Vi skal møte alpakkaer, men litt lenger unna.

Hvor ligger hytta da?

Sup tror jeg mine hadde likt godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 19:22   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Alpakkavandring!!! Fortell! Hvor? Lenke?

https://www.alpakkavandring.no/

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 20:23   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Vi skal kjøpe SUP til sommerhuset i sommer, kjøper brukt av en kompis. Også har vi kjøpt en liten brukt båt som de kan kjøre. Ellers har mine fjortiser alltid med seg en venn hver når vi er der. Veldig fin løsning.
Ellers liker mine to fremdeles Dyreparken, og det er badeland der også. Og hvor langt er det forresten til Sommerland i Bø?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 20:59   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Klatrepark. Høyt og lavt er i Vestfold, fritidsparken i Skien har også klatrepark (men den i Vestfold er mye bedre!)
Fritidsparken i Skien har badeland og mye annet, sjekk nettsidene, jeg vet ikke hva som er åpent på sommeren.
Trampolinepark. Vet ikke hvordan det står til i Larvik nå, det åpnet vel en ny etter den forrige stengte, det er vel også en i Sandefjord eller Tønsberg
Det pleier å være tivoli et par dager på sommeren. Axels eller lunds eller noe.
Sommarland i bø er nok midt i blinken.
Og litt avhengig av hvor dere bor til vanlig så går det også an å ta turen til tusenfryd.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 21:15   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Vestfold har da masse å by på. Spørs litt hvor, ifht tips. Men om vi tar utgangspunkt i midt i

Kajakker har de bl.a. på Turistforeningen på brygga i Tønsberg.

Kajakkopplevelser kan også fås hos

https://www.faerderkajakk.no/

Stall Verdens Ende tilbyr både rideturer og instruksjon og alpakkavandring

https://stallverdensende.no/


Masse opplevelser hos Aktiv Fritid borte i gata

http://a-fritid.no/

På Tjøme er Engø gård et fantastisk sted å spise, eller legg turen innom Tjøme Kolonial, med delikatesser, god bakst og is.

Nordgardsetra 4H-seter (Lardal, på grensa til Telemark) er åpen 10-16 elns hele sommeren, og pleier å ha program hver helg.

https://www.nordgardsetra.no/

I Lardal finner du også klatreparken Høyt og Lavt, og Kjærra fossepark veggivegg (naturområde). Klatreparken er Norges første og beste klatrepark, dette er the mother ship.

Høyt og Lavt har et innendørs klatreanlegg på Sem ved Tønsberg, og ved siden av der ligger Gravity Trampolinepark.

Fin kyststi å gå langs hele kysten.

Mange fine stolpejakt-kart i hele fylket. Også mange fine turer i ut.no-appen.
Stavern superhygge med strand, turmuligheter, gallerier, kafé osv. Ditto Horten. Horten har en fin tur «Golfrunden» med utgangspunkt i Borre golfbane (kafé i helgene..) står på ut.no

Karljohans vern i Horten er verdt en tur, museer, strand og friområder, historiske forsvarsbygninger.
Tønsberg, Haugar Vestfold kunstmuseum, Slottsfjellet og Berg-stien. Plassen kafé med pizza og mocktails eller La Pergola, Kverneriet eller Stasjonen. Ringshaugstranda er Blå flagg og beste strand, men vær obs på parkering, popularitet har en pris. Ungdommene ligger ute på moloen, barnefamilier ved sandstranda. Her er det lekeplass, treningsapparater, sandvolleyballbane and whatnot.

Eidsfoss, med arbeiderboliger og Gamle Eidsfos Kro.

Det var litt generelt, ihvertfall.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-21, 09:59   #11
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Tusen takk Charlie, her var det utrolig mange gode tips!! 😀

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-21, 14:17   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Hvis jeg hadde planer om hytte hele sommeren med grinete tenåringer som kjeeeeeeder seg, så tror jeg jeg hadde brutt opp ferien med flere småturer med overnatting. Tatt en natt eller to i telt/hengekøye, tatt en bytur i en ny by og bodd på hotell hvis jeg hadde råd til det, tatt en fjelltur med overnatting på fjellhytte..

På den måten blir det ikke mange dager med "ingenting", men alltid noe avveksling å se fram til. Og så er det jo deilig å slappe av og roe ned etter noen dager på tur.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 23:23   #13
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Nå har vi leid båt for en uke, bestilt alpakkatur, hundekurs, tur til Strømstad fra Sandefjord, tur til Åsgårdstrand og 3 besøk!!! Så nå håper jeg de holder ut!!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 00:23   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Nå har vi leid båt for en uke, bestilt alpakkatur, hundekurs, tur til Strømstad fra Sandefjord, tur til Åsgårdstrand og 3 besøk!!! Så nå håper jeg de holder ut!!

Heldige barn!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 00:49   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Herlighet, fantastisk ferie! Bra jobba!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 15:40   #16
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Kanskje ikke en anbefaling, men Moutmarka var fin (Tjøme, Verdens Ende), men se opp, sykt mye orm, og vi dro hjem med hoggormbitt hund.

Men flott sted for plukking av steiner, sitte og se på sjøen, og se svanen på reiret sitt.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 21:10   #17
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Heldige barn!

Ja, de har å være takknemlige!!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-21, 01:07   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Ja, de har å være takknemlige!!

Er det opplevelser de selv har ønsket? Jeg sliter med å få mine til å utvide så mye som et snev av takknemlighet for artige ting jeg har planlagt for dem med mindre de selv har kommet på ideene. Utakknemlige unger! Heldigvis er de som regel fornøyde etterpå da.

Ikke forvent stående ovasjoner i forkant, var det jeg prøvde å si, men håper dere får en hyggelig ferie!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-21, 13:48   #19
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye opplevelser i sør-Norge

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Er det opplevelser de selv har ønsket? Jeg sliter med å få mine til å utvide så mye som et snev av takknemlighet for artige ting jeg har planlagt for dem med mindre de selv har kommet på ideene. Utakknemlige unger! Heldigvis er de som regel fornøyde etterpå da.

Ikke forvent stående ovasjoner i forkant, var det jeg prøvde å si, men håper dere får en hyggelig ferie!

Av dette har jeg selv funnet på omtrent,alt, de vil jo absolutt ingenting.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no