Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-19, 18:14   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Min klønete vei mot å klare meg selv fortsetter. Jeg har tatt ut innbyggingskjøkeskapet og hadde gode planer om å kjøpe hyller på IKEA slik at det kunne bli et matskap i stedet. Jeg oppdaget raskt da jeg fikk ut kjøleskapet at dette er lettere sagt enn gjort. Jeg var så sikker på at det var hull til plater, men det var det da ikke, bare hull for å feste kjøleskap i. Jaja, jeg lærer mens jeg styrer på.

Så da lurer jeg. Er det mulig å lage hull selv i sideveggene eller risikerer jeg å ødelegge skapet da?



Evnt må jeg finne noe annet, sette inn noe frittstående hyllesystem av noe slag, men greier ikke å finne noe som passer greit med målene. Noen som har smarte tips å komme med til en som ikke er like smart?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 22:33   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Du får ikke inn et nytt skap?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 23:33   #3
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Det er sannsynligvis spon, så jeg tror det blir ødelagt. Jeg tror du må kjøpe et nytt 60 cm bredt skap med hyller og skapdører, og sette inn det.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 23:42   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Du finner ikke trådhyller som kan passe, da? Finnes i litt ulike mål både på biltema og obs bygg og sånn.

Hva er innvendige mål på skapet?

Jeg har et mellomrom på kjøkkenet hvor jeg har satt inn en enkel hylle fra ikea. Finner den ikke på nett nå fra mobilen, men kan sjekke litt fra pc og.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 23:47   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Nå fant jeg den jeg har, finnes i ulike høyder: https://www.ikea.com/no/no/p/dynan-h...vit-s39183391/

Den er egentlig under baderomshyller. Kanskje noen av de andre her kan være aktuelle? https://www.ikea.com/no/no/cat/hyller-20804/

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 14:28   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nå fant jeg den jeg har, finnes i ulike høyder: https://www.ikea.com/no/no/p/dynan-h...vit-s39183391/

Den er egentlig under baderomshyller. Kanskje noen av de andre her kan være aktuelle? https://www.ikea.com/no/no/cat/hyller-20804/


Ja, det er en slik løsning av noe slag jeg vurderer. Har sittet og sett på flere varianter på nett, men greier ikke å finne den helt optimale. Bredden inne i skapet er 56 cm, dermed blir de fleste for brede eller en del smalere, ønsker å fylle ut bredden så greit som mulig.



Nei, jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet og se om jeg greier. Komme opp med en kreativ løsning. Det er dog ikke min sterkeste side.


Til slutt blir det nok.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 15:24   #7
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Er det IKEA-kjøkken? Ny eller gammel type? Hvis det er ny type tipper jeg man kan bruke den innredningen som selges på IKEA nå. Tror ikke det skal være noe problem å lage hull selv så lenge man er nøye med målebåndet. De vanlige skrogene til IKEA er jo også spon og de tåler skuffer og hyller.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 16:26   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage hull i vegg inni langskap på kjøkken?

Jeg tror ikke det er IKEA, men jeg greier heller ikke å finne ut hvor kjøkkenet er fra. Det ble trolig montert samtidig som det ble bygd her i 2004/2005.

Tenker jeg prøver å borre noen bittesmå hull som passer til pluggene som skal inni, går det ikke så går det ikke.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no