Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-17, 14:04   #101
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Om bordvers. En elev spurte meg en gang om hvorfor de som tok frem maten kjapt og var klare med en gang måtte vente på de siste somlebøttene før bordvers ble sunget og det var lov å spise. Fra dagen etter dette har jeg aldri praktiser bordvers av noe slag med elevene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 14:18   #102
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Vi sang "O du som metter liten fugl", eller "Gledens Herre vær vår gjest", i alle fall de første tre årene på skolen (tidlig 80-tall).

Vi sang vel disse to gjennom hele barneskolen, tror jeg. BM: Byåsen skole 1976-82.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 14:29   #103
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi sang vel disse to gjennom hele barneskolen, tror jeg. BM: Byåsen skole 1976-82.

Jeg vokste opp et helt annet sted, langt mot nord, og bortsett fra noen få læstadianere i isolerte utkantgrender var det ingen som brydde seg noe særlig om religion der. Men læreren var innflytter fra sørvestlandet, og svært religiøs. Riktignok var han av den unge og henslengte typen med skjegg og gitar, og kunne sikkert lett ha dratt igang med "Thank you Lord". Kona hans startet et kristent barnekor som jeg var med i ei stund.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-12-17 kl 14:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 14:44   #104
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Vi sang også de to bordversene hele barneskolen, ispedd den litt mer peppy Thank you lord-sangen (men usikker på om det var på ungdomsskolen?). Bergen, 82 og utover. Jeg vet ikke om alle klassene gjorde det, men vi hadde først en ung, kul, kristen lærer som sluttet for å bli misjonær på Taiwan, og så en eldre dame som også var veldig religiøs, så på tross av at vi var mange livssynselever i klassen var bordvers fast takst. Jeg tror til og med det var en og annen salmesang på morgenen, faktisk. Jeg tok ikke det så tungt, da. Jeg hadde dypt religiøse besteforeldre på ene siden og var vant til at det kunne vanke en salme eller bordvers/bønn her og der, sågar andakt. Jeg vil tro vi protesterte etterhvert (vi var små raddisunger som kranglet på det meste da vi kom på slutten av barneskolen), men husker sannelig ikke helt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 16:03   #105
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Da har vi fått julelunsj med evangeliet og Deilig er jorden, på jobb.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 16:16   #106
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Jeg synes å erindre at vi sang bordbønn på barneskolen, vi gikk også i kirka til jul og det var definitivt ikke valgfritt. Jeg likte det ikke dengang og tror jeg ga ganske klart uttrykk for det - uten at det hjalp noe som helst. Jeg er glad for at tidene har endret seg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:00   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Her i byen gjorde vi oss ferdige med diskusjonen i oktober/november.
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...leavslutningen




Disclaimer: Ungene mine sokner ikke til denne skolen.

Den skolen viser at man trenger ikke reise til USA for å se polarisert debatt, snakk om at folk går i skyttergravene og "jah, hvis det skal være på DEN måten, så kan vi være vanskelige vi også, altså, det skal ikke stå på DET!" Og så hvert forbanna år??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:32   #108
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Jeg har ikke lest tråden, men her har det vært aktiv påmelding i år som de to foregåede årende. Vi har meldt yngste- aktivt- på skolegudstjeneste, selv om det er en julesamling på skolen også. Mest for å vise HEF at vi ikke sender ungen i kirken fordi vi er for late til å gi beskjed om noe annet. Så forresten et sted i avisen (som jeg bare har hatt tid til å skumlese halvparten av de tre siste ukene, ikke spør meg hvor m.a.o...) at tallet på barn som gikk på skolegudstjenesten var like høyt nå som før man begyte med aktiv påmelding.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no