Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Apple TV

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-11, 17:56   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Apple TV

Jeg regner med at det er noen som har det her?

Er dere fornøyde?
Blir det brukt?

Hvordan fungerer det, egentlig?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:10   #2
annemor
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 58
annemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Apple TV

Vi fikk for et par uker siden, og bruker den en del allerede! I går leide mannen og størsta A Bugs Life, og da kan man se den så mange ganger man vil i løpet av 48 timer, mener jeg. Koster 30 kroner å leie film. Ellers kan man streame innholdet i f.eks. iTunes (bare enhentene er koblet på samme nettverk), sånn at du kan spille av via tv, YouTube kan du bruke direkte fra internett... Bilder ser vi på tv via iPhoto, ungene synes det er veldig stas. Man kan se serier hvis man laster ned, men da må filene konverteres først. Og flere ting som vi ikke har prøvd enda Jeg skjønner ikke så mye enda, men liker det lille jeg skjønner så langt!

annemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:25   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Vi har hatt det en stund, og bruker det mest til å se serier på. Deilig med litt større skjerm enn PCen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:44   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

*følger med*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 19:40   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Vi har, den brukes hele tiden. Vår er jailbreaket (ikke spør meg hvordan, jeg fikk hjelp), så vi bruker et program som heter plex, da kan vi se alt som ligger på mac'en uten å konvertere filene først. Det er veldig enkelt å bruke, og det er deilig at ungene kan bruke den når de ser film, så slipper vi DVD-kaoset i skapet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 19:51   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Jeg er SÅ fornøyd

Jeg har amerikansk itunes da, men du kan jo få den på norsk itunes også.
Også har jeg Netflix MASSE gratis filmer.

Jeg kjører også musikk fra itunes eller spotify eller wimp rett på tv-en side jeg ikke har stereoanlegg, setter bare igang musikken på mac eller iphone og velger å spille ut musikken via tv-en.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 19:52   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Jeg kjøpte det til bursdagen til mannen og vi bruker det mye. Både til film og til å kjøre musikk/videosnutter fra iphone/ipad/mac og opp på tv-skjermen. Plutten kan det også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 20:16   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Vi bruker den like ofte som vi bruker tven på soverommet. Vår er også fikset sånn at den fungerer som en vanlig mediaspiller og kan hente filer direkte fra hardisken uten å konventere noe. Grunnen til at vi valgte denne istedenfor en annen mediaspiller på soverrommet er at den er liten, og har tråløst internett.

I stuen har vi Boxee mediaspiller som er helt fantastisk. Synes den overgår Appletv med høye kneskaft til vårt bruk. Vi er ikke Mac personer og har bare pcer i resten av huset, og ikke noe fan av Itunes.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 00:49   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Spørsmålet er kanskje litt hva man forventer å bruke den til. skal man kjøpe ting man skal se kan det være en god løsning. for dem som laster ned ulovlig er det ikke en spesielt god løsning.

For dem som laster ned og vil se det på tv-en finnes det haugevis av løsninger. To mest aktuelle er kanskje D-Link Boxee Box og WDTV Live Hub. Disse støtter også Spotify slik at man kan streame musikk hvis man har Premium-abo hos Spotify.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 08:06   #10
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Vi bruker å kjøpe på iTunes, så det er ikke noe problem.

Har både iPad, iPhone og iPod i bruk...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 09:36   #11
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

Samboar skal få apple tv til jul, og eg ser for meg at eg dei neste vekene kjem til å sjå seriar på pc m/ headsett, mens han sitter og roter på tv'n mens han oier og jubler over alt det fantastiske han kan gjer. Men så er han lett å imponere når det gjeld dibbedutter og då. Eg ser mest fram til at eg ein dag skal kunne sjå seriar på tv'n, men det må vel venta til nærmare påske og han er ferdig med å utforska verden.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 09:50   #12
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Apple TV

Følger med her jeg og. Pris? Og hvor kjøpte dere? Lurer litt på julegave til mannen.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:11   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Min kostet rett under 1000, fra Netshop tror jeg. Nå tror jeg de er litt billigere, siden de offisiellt er til salgs i Norge. Kan sikkert kjøpes på en eple-butikk, og kanskje Elkjøp?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:49   #14
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

Jeg vurderer denne til mannen. Han overrasket meg med Ipad til bursdagen min, og jeg lurer på om jeg skal overraske ham med Apple Tv. Men jeg vet fryktelig lite om slik, det er mannen som er innkjøpsansvarlig for dippedutter i familen.

Hvordan er det med film? Jeg ser at noen skriver at det er deilig å slippe DVD rotet, men kan man da se filmene om og om igjen? Er det ikke slik at de leies for et tidsrom?

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 13:39   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Filmene kan leies eller kjøpes gjennom iTunes. Men vi har kopiert alle DVD'ene til ungene over på en ekstern harddisk koblet til Mac'en, og da kan de spilles gjennom Apple TV. Vår er fikset på, så vi bruker et annet program enn iTunes, men hvis filmene er konvertert til riktig format (og lagt inn i iTunes på maskinen) kan de spilles direkte derfra uten å endre på boksen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 13:40   #16
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apple TV

Jeg kjøpte en for to mnd siden, og har ikke helt skjønt hvordan jeg skal bruke den så jeg ser fortsatt på serier på PC.

:ikke fan:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 13:47   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Vi vurderer veldig seriøst.

Og man kan altså kopiere norske filmer til ungene, legge de inn på pc og gjennom itunes? Det går ann, med litt knot?

Her ødelegger de dvd platene på 1-2-3.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 14:00   #18
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

Jeg får min i morgen.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 14:20   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Det kan du gjøre med alle mediaspillere. Om det er det du ønsker å bruke den til hovudsaklig ville jeg valgt en annen mediaspiller. En hvor man ikke må konventere filen og gjøre den dårligere.

Boxee fek kan spille av full HD serier, filmer osv. Man kan legge inn hele DVDer uten å konventere eller komprimere de.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 14:33   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det kan du gjøre med alle mediaspillere. Om det er det du ønsker å bruke den til hovudsaklig ville jeg valgt en annen mediaspiller. En hvor man ikke må konventere filen og gjøre den dårligere.

Boxee fek kan spille av full HD serier, filmer osv. Man kan legge inn hele DVDer uten å konventere eller komprimere de.

Og Boxee Box støtter Spotify :-)

Man kan ellers kjøpe/leie film via f.eks. Headweb.no med Boxee Box. I tillegg er det mye morsomt tilgjengelig via app-ene på Boxee. AppleTV er en veldig lukket løsning, mens Boxee Box i utgangspunktet blir mer fleksibelt og det finnes mange som leverer app-er for deres tjenester. Kunne jo håpe f.eks. Viasat får på plass en Boxee-app for Viaplay.

720p via iTunes blir som "en god dvd" egentlig - høyere oppløsning, men videokvalitet er mer enn bare oppløsning, og her er det ikke alltid bra. Om man ikke skal styre med amierkansk iTunes konto etc. er det fortsatt ganske begrenset utvalg i den norske iTunes når det gjelder video. Hvorvidt man kan vente at dette skal bli bra raskt er jo ikke noe Apple vil svare på. Men akkurat i dette tilfelle kan det vel hende at de ikke kan svare, for det er rettighetseierene som også vanskeliggjør prosessen med slike tjenester i en del europeiske land, hvor avtalene med TV-kanalene tilsier at de ikke kan slippe det på slike tjenester.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no