Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er ditt forhold til vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til vin?
Jeg er helt avholds 14 5,71%
Vin smaker grusomt 20 8,16%
Jeg kan til nød drikke vin hvis den er søt 4 1,63%
Jeg liker noen få typer rund og lettdrikkelig vin 22 8,98%
Jeg liker vin, men alt smaker ganske likt for meg 13 5,31%
Jeg liker vin, og «kan» noen flasker som jeg vet jeg liker 65 26,53%
Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert 91 37,14%
Jeg liker vin og har ganske god greie på druesorter og vinstiler, og samler kanskje litt 12 4,90%
Jeg lever og ånder for vin, har spesialbygd vinkjeller og nekter å vaske vinglass i oppvaskmaskinen 0 0%
Brokkolivin 4 1,63%
Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 12:54   #41
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker for øvrig ikke øl i det hele tatt

Ikke jeg heller - men jeg er ikke snauere enn at jeg tar en øl om det ikke er noe annet. Unntaket for min del er hveteøl, det liker jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:55   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ikke jeg heller - men jeg er ikke snauere enn at jeg tar en øl om det ikke er noe annet. Unntaket for min del er hveteøl, det liker jeg.

Det er grusomt, det også!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:58   #43
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert
- og hiver meg gjerne på pensjonistsommelierkurs.

Jeg liker veldig godt god vin til god mat, og ha takk og pris for alle de kunnskapsrike som jobber på vinmonopolet.
De siste årene har noen av damene her inne hjulpet meg over terskelen gul/rosa vin med og uten bobler i, et traume som nok ble etablert og kraftig befestet i tenårenes Blue Nun og Peachaneibonanza.
Når drikker jeg både rosè, cava, proseco og champagne.
Øl liker jeg ikke, jeg prøver stadig og har deltatt på en del ølsmaking, men fikser det rett og slett ikke.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:04   #44
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert. Jeg har vært på vinkurs og lært forskjell på druer, jordsmonn og produksjonsprosessser, men dette er ca 15 år siden, og jeg har ikke vedlikeholdt kunnskapen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:05   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg har enda ikke smakt en vin jeg liker, men jeg har skikkelige aversjoner mot alt som i det hele tatt har et HINT av "alkoholsmak", så jeg er avholds. Mannen min liker en øl i ny og ne, men drikker det vel en gang i skuddåret, vin rører han ikke. Så vi er begge av typen "ja takk, cola til maten". Skikkelig harry, men sånn er det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:08   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg vet forskjellen på noen druer og vinstiler, er veldig langt fra noen ekspert eller vinkjenner. Men, jeg er grusomt kresen. Jeg har f.eks. til gode å smake en Rioja jeg synes smaker noe tilnærmet drikkende (jeg har en svigerfar som er veldig bevandret i akkurat denne typen vin, så jeg har smakt maaange). Det er noe i de vinene som gjør at jeg bare synes de er flate,sure, bitre og kjipe.
Jeg foretrekker Italienske, fyldige viner. Amarone spesielt. Så da lever jeg litt etter det en sommelier skrev i en kokebok jeg har: "den vinen du liker best passer alltid til maten du skal spise" . Også elsker jeg Champagne. Elsker.

Øl er godt når det er varmt ute og jeg liker de lyse lette øltypene.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:17   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert.

Setter stor pris på vin både alene og med mat, og vet godt hva jeg liker og ikke liker. Prøver også å finne nye favoritter ved å lese vinspalter og få anbefalinger. Men jeg er ikke interessert nok i selve vitenskapen til å gå tungt inn i det.

Den andre tråden fikk meg nesten til å bli avholds, for jeg syntes det var så utrolig irriterende å bli sett på som vrien/kjip/usofistikert/ ettellerannet å undre seg over, om en skulle ha lyst til å drikke vann en dag. Men bare nesten, heldigvis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:23   #48
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg takker stadig vekk neitakk til vin til maten, forresten. Men aldri fordi jeg heller vil spare penger på å kjøre selv nei. Jeg lar ikke slike ting stoppe meg når jeg har lyst på vin/champagne/drinker/whatever.
Jeg er jo kresen på området og da synes jeg ofte det er bedre med vann enn å drikke en vin jeg ikke liker. Det fine med å takke nei med jevne mellomrom er at vertsskapet vet om dette fra før og ikke blir fornærmet eller mistenksom bare fordi man heller vil ha vann til maten akkurat den dagen.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:41   #49
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vanskelig å svare.

Jeg har fram til kanskje det siste året ment at all rødvin smaker likt. Og jeg har ikke likt smaken.
Det siste året har jeg smakt på noen viner som jeg likte, altså som eg ikke syns smaker vondt, men jeg syns ikke det er supergodt heller.

De rødvinene jeg har smakt, som jeg ikke syns var vonde, var runde og milde i smaken.
De hvitvinene jeg har smakt som jeg kan synes er god, er iskalde og "søte". (Jeg vet ikke om det er søt de er, men det er den beskrivelsen som passer best.)

For meg går champagne og cava i samme kategori som vin, og jeg har til gode å smake en jeg syns er god.

Ikkje champagne en gang?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker for øvrig ikke øl i det hele tatt, og jeg har virkelig smakt meg helhjertet gjennom hele spekteret av typer. Det er selve grunnsmaken jeg ikke liker, antagelig smaken av humle. Og da går det jo ikke.

Øl er ikkje mi greie heller, men konnøl kan fungere til grillmat.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Også elsker jeg Champagne. Elsker.

“I only drink champagne when I'm happy and when I'm sad.
Sometimes I drink it when I'm alone.
When I have company I consider it obligatory.
I trifle with it if I'm not in a hurry and drink it when I am, otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"

Champagne.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:44   #50
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Svarte at jeg liker vin, og kan noen flasker som jeg vet jeg liker.

Ikke veldig bevandret med andre ord. Liker bedre rød enn hvit. De hvite blir ofte for tørre eller for søte for meg. Av de jeg har smakt.

Jeg holder meg gjerne til de jeg vet jeg liker da. Men kan drikke det meste av rødt til nød. Helst ikke for lyse og lette. Trur eg.
Jeg kjøper stort sett en som heter Tomassi Ripasso. Blå etikett. Vi er på det nivået liksom.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:44   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er faktisk en av verdens beste ideer.

Det koster ynkelige 40 K, har noen helgesamlinger og resten går på nett. Toppers!

På tide å fylle 50, antagelig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:45   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg er glad i vin, og veit hvilke druesorter jeg foretrekker framfor andre, men er langt fra noen ekspert.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:46   #53
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg har svart det samme som majoriteten. Kan litt om ulike druesorter og distrikt, og vet hvilke vinstiler som er safe for meg, men smaker på alt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:47   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg er litt mellom disse to:

Sitat:

Jeg liker vin, og «kan» noen flasker som jeg vet jeg liker

Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:47   #55
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg liker vin, men liker ofte rusen bedre enn smaken. Det vil absolutt ikke si at jeg drikker meg full hver gang jeg drikker vin, men at jeg f.eks ikke må ha en spesiell vin til en spesiell type mat. Jeg kjenner navnet på noen viner, vet hvor de kommer fra og kjenner som regel litt forskjell om jeg smaker på viner samtidig. Jeg hadde ikke klart blindtest av vin og jeg husker aldri de forskjellige smakene fra hverandre to minutter etterpå. Det er godt mulig det er noe i veien med smaksløkene mine, jeg kjenner forskjell på rødvin og hvitvin ( ) og på tørr og søt hvitvin, men sliter med å skille forskjellige typer rødvin fra hverandre. Sjampanje er veldig godt (ja, jeg har smakt ekte) og jeg vet at musserende vin ikke er det samme som sjampanje. Jeg synes ikke vinkunnskap er kunnskap som er spesielt viktig å inneha, og må innrømme at jeg kjeder meg når folk begynner å snakke inngående om emnet. Før syntes jeg det var litt snobbete, men når "alle" er vinkjennere, begynner det nesten å bli litt harry.

(Hvis noen hadde gitt meg vinkurs i gave, ville jeg mest sannsynlig tatt en "regifting" snarest mulig. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:47   #56
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg har for øvrig vært gjennom de fleste av svaralternativene opp gjennom årene. Jeg har bare det siste locostadiet igjen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:48   #57
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg elsker champagne og gode sprudledrikker. Når det lukter nybakt loff, smaker av sjøbunn og innsiden av østerskall og har snerpet av drueskall og noe sitrusaktig i lukten, da synger englene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:49   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har for øvrig vært gjennom de fleste av svaralternativene opp gjennom årene. Jeg har bare det siste locostadiet igjen.

Locostadiet er det ypperste stadiet av enhver interesse. Hilsen fru blomsterløk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:50   #59
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg liker vin i alle farger og med og uten bobler. Jeg er ingen ekspert, men blir veldig glad når jeg får vin som passer til det jeg spiser, eller noen forteller meg litt om barndommen og oppveksten til den vinen jeg drikker.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:52   #60
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Jeg liker vin, og kjenner til endel druetyper, områder osv, men er absolutt ingen ekspert. Jeg foretrekker å drikke vann eller mineralvann til maten, og sparer vinen til etterpå, for jeg har sært utviklet smaks- (og lukte-) sans. Jeg leser vinbøker, men om jeg blir særlig klok, er usagt. Jeg liker tørre, syrerike viner basert på chardonnay eller sauvignon blanc aller best, og gjerne med hint av jord og havbunn.

Min største sorg i den forbindelse er at jeg reagerer småallergisk på rødviner (mageknip, kvalme selv av små doser), og ikke har klart å finne en rødvin jeg tåler, som jeg også liker, for de fleste minner mer om uttynnet solbærsaft enn vin.

Jeg er ingen samler av natur, men jeg vil helst ha noen flasker vin i hver kategori liggende i boden (mørkt og kjølig).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 24-09-14 kl 13:59.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no