Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Seksuell trakassering

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-14, 08:37   #1
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Seksuell trakassering

I forbindelse med dette innslaget
http://www.vgtv.no/#!/video/102824/s...l-trakassering
Jeg vil på ingen måte bagatellisere problemstillingen men hva er seksuell trakassering.
Jeg ville nok ikke følt meg trakkasert fordi noen satt på en benk og sa "How you doin, miss?" idet jeg går forbi. Men det er kanskje mye innlegget ikke viser, selv om jeg vil tro at innlegget viser det mest graverende for Wow-effekten. Hadde noen fulgt meg i fem minutter hadde jeg blitt nervøs.
Hva tenker dere?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it

Sist redigert av Imma : 31-10-14 kl 08:46.
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 08:55   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Tone, blikk osv. er jo viktig ifht. om man opplever noe som ubehagelig. Og relasjonen til den som kommenterer. Om noen er eldre/har mer makt/er en leder så kan det ofte oppleves annerledes.

"Hva gjorde du for å bli valgt til elevrådet?" er et helt vanlig og uskyldig spørsmål mellom to nyvalgte representanter.

"Hva gjorde du for å bli valgt til elevrådet?" som kommentar fra en gutt i klassen over mens øynene glir over puppene til den nyvalgte jenta, er veldig annerledes.

Hilsen mor som akkurat har måttet ha en lang samtale med trettenåringen om seksualiserte hersketeknikker. Var vi virkelig der allerede?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 08:56   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jo, vettu, det er slitsomt og irriterende å ikke kunne gå forbi noen i det offentlige rom, gå i sine egne tanker eller sitte et sted uten å bli snakket til og dermed måtte forholde seg til noen, vurdere hva de har tenkt videre og dermed bli ufri i sine neste bevegelser. Nå begynner min personlige wow-effekt å falme og jeg får være mer i fred, men det har vært noen år der jeg ofte fikk tilrop. Mulig det var godt ment, men det er bare ekkelt. Ikke skremmende som å bli fulgt etter, men ubehagelig. Å tro at slike tilrop er hyggelige og at man blir glad for det, er lillebroren til å tro at servitører blir glad av å bli klapset på baken.

Kan ikke menn la jenter være i fred?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 08:59   #4
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Neida en gang, men så mye? Jeg opplever det regelmessig avhengig av hvor jeg befinner meg. Noen steder i Oslo og særlig i utlandet er det gjerne en god del av dette, jeg opplever det som ubehagelig og slitsomt. Og ekkelt. Jeg synes de er råekle rett og slett.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:06   #5
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Nå kjenner jeg ikke kulturforskjellene helt her, og noen steder er det jo vanligere å hilse mer enn i Norge, men etter å ha lest hovedinnlegget så jeg på videoen, og for meg er det jo ganske klart at "How you doin, miss?" ikke er en ren høflighetsfrase, men at de ut fra hvordan hun ser ut - prøver å få kontakt med henne/fange oppmerksomheten. Det jo så unektelig slitsomt ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:08   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jeg er overrasket over at det er så mye av det, for jeg har aldri, og da mener jeg ALDRI, opplevd å bli ropt etter eller snakket til på en slik måte. De eneste kommentarene jeg har fått slengt etter meg, har vært spydigheter om vekta mi. Men noe som helst slibrig / med seksuell undertone? Nope, har ikke skjedd. Ikke har jeg blitt tatt på rumpa eller noe sånt heller. Så for meg er det en fjern verden. Og jeg ser ikke bort i fra at jeg (i alle fall da jeg var yngre, nå er det vel heller tvilsomt) sikkert ville ha verdsatt både tilsnakking og rumpeklask og sett det som en kompliment

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:12   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Det mest ekstreme opplevde jeg og en venninne i USA. De ukene vi var der var akkurat dette så ubehagelig at det begrenset aktivitetene våre. Skulle vi på stranda (påkledd) hoiet og ropte 5-6 stillasarbeidere mens vi parkerte bilen, menn hang ut av vinduet og antastet oss på motorveien, tlf ringte på hotellrommet, døra ble hamret på av menn som gikk forbi, vi ble forfulgt av en bil menn som ville ha oss med på fest på gata osv osv. Det er noe av det mest slitsomme jeg har opplevd, har ikke vært i nærheten andre steder.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:14   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Og ingenting av dette skjedde nattestid. I Norge kan jeg få tilrop på byen om natta, men sjelden/ aldri på dagtid. USA, derimot...det skjedde dog kun når vi var alene, aldri da min onkel var med oss.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:23   #9
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Men er det et skille mellom seksuell trakassering og annen trakassering som vi ikke ser, eller blir all trakassering seksuell? Altså, klaps på rumba, glaning på brystet og kommentarer på kroppen,event.hva de skal gjøre med den,insinueringer om at man bruker kroppen sin til å oppnå noe osv. Det er jo tydelig seksuell trakassering. Men er det seksuell trakassering det å bli tvunget til å forholde seg til andre dersom det bare er utrop som ikke er fornærmende, bare plagsomt. Som " how you doin? " " hey girl" osv..

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:27   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg ville nok ikke følt meg trakkasert fordi noen satt på en benk og sa "How you doin, miss?" idet jeg går forbi.

Jeg vil absolutt kunne oppfatte det som slitsomt, for det er ikke noe som blir sagt bare for å være hyggelig, det har en helt klar seksuell undertone.

Sist jeg var i USA kjøpte jeg en shorts som jeg gikk i en dag. Ikke en kort-kort variant, men litt ned på låret. Etter å ha gått en halv dag rundt i New York alene i denne gikk jeg hjem og skiftet, fordi oppmerksomheten ble ubehagelig. Her hjemme tror jeg ikke noen hadde leet et øyelokk om de hadde sett meg i den.

Jeg har også en britisk venninne som bor i New York, og hun forteller at det er helt annen virkelighet når det kommer til oppmerksomhet der enn i Skandinavia og England.

Det er noe med den oppfattelsen av at kvinner skal være glad for all oppmerksomhet, og at menn har rett på å vurdere oss som jeg finner ubehagelig. En gang møtte jeg en jobbkontakt som jeg hadde snakket mye med på telefon, og etter litt høflighetsfraser slenger han på ..."også var du j så søt!". Jeg likte det ikke i det hele tatt, men den er vanskelig å "ta". Burde jeg ikke bli glad for et kompliment, liksom? Greia var at det var utenfor kontekst, og det var ikke relevant for vår relasjon om jeg var søt eller ikke. Det er det samme med disse mennene, de tar seg retten til å rope ut sin vurdering av denne dama, uten at det egentlig er relevant for deres relasjon.Og ja, "Hey girl" og "How ya doin'" er definitivt vurderinger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:27   #11
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Er det seksuell trakassering rett og slett fordi et kjønn, i all hovedsak, utøver det mot et annet kjønn?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:28   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

I den videoen som vises så ble hun snakket til 108 ganger på 10 timer. Dvs at hun hvert sjette minutt hun var ute og gikk fikk ubedt og høyst sannsynsynlig veldig uønskede tilrop og tilnærminger fra helt ukjente menn. Hver sjette minutt. Hvis ikke det er trakassering så vet ikke jeg. Man har ikke rett til å snakke til en dame på den måten bare fordi man er mann og hun er dame. Det er unødvendig, uelegant og definitivt ikke ment som et kompliment.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:29   #13
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er overrasket over at det er så mye av det, for jeg har aldri, og da mener jeg ALDRI, opplevd å bli ropt etter eller snakket til på en slik måte. De eneste kommentarene jeg har fått slengt etter meg, har vært spydigheter om vekta mi. Men noe som helst slibrig / med seksuell undertone? Nope, har ikke skjedd. Ikke har jeg blitt tatt på rumpa eller noe sånt heller. Så for meg er det en fjern verden. Og jeg ser ikke bort i fra at jeg (i alle fall da jeg var yngre, nå er det vel heller tvilsomt) sikkert ville ha verdsatt både tilsnakking og rumpeklask og sett det som en kompliment

Det er ikke sånn at det er respektable snasne menn som gjør mest av dette. (Ikke at det hadde gjort det greit) Det er gjerne skitne, røykende, illeluktende menn som henger på hjørnet med gjengen. Ihvertfall i Norge. Det er virkelig ikke en kompliment, kun ubehagelig og til tider skremmende. Da jeg bodde i gamlebyen i 20-årene var det virkelig helt ekstremt. Jeg (eller andre jenter) kunne ikke gå en tur på joker en fyllesyk søndag i joggis og håret til alle kanter uten å få kommentarer, plystring, gestikulering og tafsende hender(!) slengende etter seg. Nå i en alder av 33 opplever jeg det i mye mindre grad men absolutt ikke sjeldent. Og det har ingenting med utseendet mitt å gjøre altså, kun det faktum at jeg er en kvinne.


Sist redigert av Pia : 31-10-14 kl 09:40.
Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:30   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er noe med den oppfattelsen av at kvinner skal være glad for all oppmerksomhet, og at menn har rett på å vurdere oss som jeg finner ubehagelig. En gang møtte jeg en jobbkontakt som jeg hadde snakket mye med på telefon, og etter litt høflighetsfraser slenger han på ..."også var du j så søt!". Jeg likte det ikke i det hele tatt, men den er vanskelig å "ta". Burde jeg ikke bli glad for et kompliment, liksom? Greia var at det var utenfor kontekst, og det var ikke relevant for vår relasjon om jeg var søt eller ikke. Det er det samme med disse mennene, de tar seg retten til å rope ut sin vurdering av denne dama, uten at det egentlig er relevant for deres relasjon.

Så bra sagt!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:42   #15
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Ja, Talullah, jeg tror det er selve kjernen. At de ytrer sin vurdering og tror at det er greit fordi det er en slags anerkjennelse. Mens kvinner ikke ønsker den type anerkjennelse fra fremmede menn. Jeg skjønner at det er ubehagelig og slitsomt men jeg tror også at endel av mennene hadde blitt overrasket dersom han ble konfrontert med at han hadde vært med på seksuell trakassering av en kvinne fordi han satt på en benk å sa "hei girl" eller " how you doin?" fordi de ikke ser at de bare en av mange... Eller?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:43   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jeg kan godt forstå at dette kan være plagsomt for en del jenter. Jeg er en snart 40 år og kraftig overvektig. Det ser ikke ut til å hindre folk i å ta uønsket kontakt med meg. Sist gang for noen dager siden mens jeg var på vei hjem fra jobb. Jeg stod igjen på fortauet og lurte på hvilke pokkers signaler jeg sendte ut som klarer å få dette til å skje. Men det er virkelig ikke min feil. Jeg var i tillegg kledd i jobbtøy (som riktignok inkluderer skjørt til over kneet, men hallo? ) og det var en vanlig ettermiddag.

Jeg kan bare forestille meg hvordan ålreit utseende jenter i 20-årene må ha det fredag og lørdag kveld når de virkelig har kledd seg for å se ålreite ut.

Og akkurat nå kjenner jeg på hvor skummelt det er å ha en datter.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:53   #17
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering

En presisering: Jeg tror mennene ser på det som en anerkjennelse av kvinnen som objekt, og ikke fatter at det er slitsom å skulle bli vurdert hele tiden og få dommen slengt i trynet av fremmede personer.
Tror dere at alle disse mennene er klar over hva de gjør, eller har det bare blitt en tankeløs greie? Tror dere disse mennene er klar over at de driver seksuell trakassering?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:54   #18
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Ja, Talullah, jeg tror det er selve kjernen. At de ytrer sin vurdering og tror at det er greit fordi det er en slags anerkjennelse. Mens kvinner ikke ønsker den type anerkjennelse fra fremmede menn. Jeg skjønner at det er ubehagelig og slitsomt men jeg tror også at endel av mennene hadde blitt overrasket dersom han ble konfrontert med at han hadde vært med på seksuell trakassering av en kvinne fordi han satt på en benk å sa "hei girl" eller " how you doin?" fordi de ikke ser at de bare en av mange... Eller?


Hvis du blir behandlet annerledes, respektløst og ikke tatt hensyn til pga. ditt kjønn, så går det vel inn under seksuell trakassering. De behandler kvinner på en annen måte enn de behandler menn, og antar de har større frihet der i forhold til hva de kan tillate seg å si og/eller gjøre. Det skiller adferden fra flørten, der begge parter i større eller mindre grad er enige om premissene for adferden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:57   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og akkurat nå kjenner jeg på hvor skummelt det er å ha en datter.

Og jeg kjenner på hvilket ansvar vi som gutteforeldre har til å innprente våre unge menn at det slett ikke er greit eller hyggelig eller ønsket på noe vis å komme med slike kommentarer.

Det er lenge siden jeg har opplevd noe tilsvarende nå, men jeg husker med gru fra den tiden jeg var ute på pub i helgene - hvor vanlig det var å oppleve at et eller annet fremmed mannfolk syntes det var helt greit å begynne klå meg på rumpa.

Til slutt begynte jeg å legge min hånd over vedkommendes sin hånd, la ham føle en ørliten stund til, før jeg fant det myke området mellom tommelfinger og pekefinger på ham og sette neglene godt nedi, før jeg gikk, uten et ord.

Det høres jo tilsynelatende uskyldig ut, ja - hyggelig å få et komliment etter seg. Problemet er, som fler har nevnt, at dette komplimentet ikke er gitt deg som person, det er gitt deg som et seksuelt objekt som er der for å vurderes og karaktersettes.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:58   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

En presisering: Jeg tror mennene ser på det som en anerkjennelse av kvinnen som objekt, og ikke fatter at det er slitsom å skulle bli vurdert hele tiden og få dommen slengt i trynet av fremmede personer.
Tror dere at alle disse mennene er klar over hva de gjør, eller har det bare blitt en tankeløs greie? Tror dere disse mennene er klar over at de driver seksuell trakassering?

Både ja og tja. Jeg tror ikke det er slik at de fleste hadde revurdert om de hadde fått vite hvordan det oppfattes. Jeg tror mange av denne typen menn oppfatter det som sin rett å rope ut sin vurdering av kvinner. Jeg tror mange oppfatter det som kult å skremme kvinner (ved å gå ved siden av slik han ene gjør, i lang tid).

Jeg så denne videoen i forbindelse med at jeg leste en artikkel om trakkasering av kvinner på datingtjenester. Om mennene ikke får den responsen de ønsker skjeller de ut dama. Det har vel de fleste opplevd på byen også; om man ikke er mottakelig for en eller annen idiots tafsing eller kommentarer så er man "hore".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no