Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-14, 14:09   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang

Jeg trenger en notatbok til jobben. Det vil si, jeg har ørten ulike men mangler den optimale.

Denne notatboken skal inneholde det jeg trenger å kunne slå opp fort, jeg skal ikke notere i den daglig.

De jeg har til nå er enten for store og tunge eller for spinkle (sånn at de faller fra hverandre etter et par måneder).

Jeg ELSKER Moleskine-bøkene. De har bøker som er passe i formatet (pocket-utgaven på 10 x 14), men rett i underkant av 200 sider blir for tykt og tungt. Så mye skal jeg ikke ha inn i denne boken. Har en som er i omtrent samme format. Egentlig helt super med det unntak at den blir så tung i lomma.

En annen bok jeg har i samme format er vel på under 100 sider. Super størrelse og vekt, men den faller altså fra hverandre.

Tips til den ultimate lommenotatboken? Strikk rundt hadde vært helt supert.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:12   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang.

Kva med dei små Moleskine-bøkene, dei som ikkje har hard perm? Eg liker dei veldig godt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:13   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang.

iPad mini.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:22   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kva med dei små Moleskine-bøkene, dei som ikkje har hard perm? Eg liker dei veldig godt.

Jeg finner ingen av de på under 192 sider... Har de det er det nettopp det jeg ønsker meg.

Mindre format enn 9 x 14 blir for lite igjen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:23   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

iPad mini.



Jeg kunne selvsagt bare notert alt på iPhonen, men vil ha en bok.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:29   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg finner ingen av de på under 192 sider... Har de det er det nettopp det jeg ønsker meg.

Mindre format enn 9 x 14 blir for lite igjen.

Nå målte eg den eg har her, den er 8*13, men med mjuk perm, så ho er ikkje så tjukk. Dei pleier selgje dei i 2- og 3-pakningar i bokhandlarar og slikt. Eg elsker dei og har ein heil haug i forskjellige farger.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:29   #7
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang

Hva med den minste størrelsen på www.personligalmanakk.no ?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:37   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Nå målte eg den eg har her, den er 8*13, men med mjuk perm, så ho er ikkje så tjukk. Dei pleier selgje dei i 2- og 3-pakningar i bokhandlarar og slikt. Eg elsker dei og har ein heil haug i forskjellige farger.

Den har ikke strikk rundt? Tåler de en støyt allikevel? Tror jeg så på de i en bokhandel på en flyplass i sommer, men endte med å ikke kjøpe siden de ikke hadde noen som var utstilt uten plast rundt...

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:38   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Hva med den minste størrelsen på www.personligalmanakk.no ?

Er dessverre ikke glad i spiralbøker, men takk for tips. (Jepp, jeg vet jeg er vanskelig. )

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:40   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Den har ikke strikk rundt? Tåler de en støyt allikevel? Tror jeg så på de i en bokhandel på en flyplass i sommer, men endte med å ikke kjøpe siden de ikke hadde noen som var utstilt uten plast rundt...

Dei tåler ganske mykje, altså. Eg har to stykker som alltid ligg i veska mi. Ei som eg bare skribler i og ei som eg noterer medisinbruk i. Men det er ikkje strikk, nei. Samtidig går det an å ta ein strikk rundt, viss du vil det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:52   #11
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Notatbok som tåler å ligge i lomme dagen lang

Her er endel forslag:http://www.wellappointeddesk.com/201...able-notebook/

Vær obs på at de vannfaste har et spesielt papir hvor ikke alle typer penner fungerer.

Jeg har selv noen Field Notes som jeg er fornøyd med, dog ikke av den vannfaste typen. De ligger i vesken min og går ikke i oppløsning av den tøffe behandlingen. http://www.thejournalshop.com/brands/field-notes

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no