Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Adventsstake?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 10:58   #41
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her er min, fra Black Design:



Jeg har en som ligner på den bakerste. Skulle kjøpe fra Black Design, men de var tomme i fjor, så da blei det en billig en fra Nille.

Har lilla lys og lilla perle-mansjetter. Ganske fint synes jeg selv da. Skal legge inn bilde om jeg bare finner kabelen til kameraet.

Det har vært vist noe flotte adventstaker her i tråden synes jeg.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:24   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Jeg har vært og kjøpt meg Georg Jensen-staken i dag. :hermegås-moteslave-ødeland:



Den er helt nydelig, da!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:33   #43
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.



Denne har jeg også.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 17:30   #44
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Den var fin! Er det en gammel en?

Nei, gammel er den ikke. Jeg kjøpte den for to år siden, på Gult i Lilleakerveien. Hyggelig at du likte den!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 17:47   #45
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Vi har denne:



Jeg er veldig fornøyd med den. Jeg lette lenge etter en adventsstake jeg likte...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 18:49   #46
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Jeg trodde da lysene skulle være lilla i adventstiden. Lillejulaften eller Julaften kan man gå over til hvite eller røde lys. Rett skal være rett.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 18:53   #47
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg trodde da lysene skulle være lilla i adventstiden. Lillejulaften eller Julaften kan man gå over til hvite eller røde lys. Rett skal være rett.

Fra http://www.sidene.no/jul/advent/advent_adventslys.htm

"Skikken med å tenne adventslys er ca 100 år gammel. Det sies at denne også ble brakt fra Tyskland, i likhet med både kalender og juletre.
Adventslysene skal være lilla i tråd med kirkeårets adventsfarge (eller den Liturgiske fargen)"

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:06   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Fra http://www.sidene.no/jul/advent/advent_adventslys.htm

"Skikken med å tenne adventslys er ca 100 år gammel. Det sies at denne også ble brakt fra Tyskland, i likhet med både kalender og juletre.
Adventslysene skal være lilla i tråd med kirkeårets adventsfarge (eller den Liturgiske fargen)"

Nemlig. Til og med jeg vet at presten har lilla pyntebånd (eller hva det nå enn heter) i adventstiden, og jeg er ikke engang medlem av statskirken.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:50   #49
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Jeg har et brett med 4 lilla kubbelys og litt stæsj på

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:52   #50
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nemlig. Til og med jeg vet at presten har lilla pyntebånd (eller hva det nå enn heter) i adventstiden, og jeg er ikke engang medlem av statskirken.

"Pyntebåndet" du refererer til er egentlig en stola.

http://www.kirken.no/?event=doLink&nodeid=3821

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:53   #51
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

"Pyntebåndet" du refererer til er egentlig en stola.

http://www.kirken.no/?event=doLink&nodeid=3821

Det er det det heter, ja. Det får da være måte på hva ateisten safran skal gå og huske på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:55   #52
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er det det heter, ja. Det får da være måte på hva ateisten safran skal gå og huske på.

"Ateisten" må jo alltid vite hva h*n IKKE tror på...

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:59   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

"Ateisten" må jo alltid vite hva h*n IKKE tror på...

Det har du forsåvidt rett i.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 20:01   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg trodde da lysene skulle være lilla i adventstiden. Lillejulaften eller Julaften kan man gå over til hvite eller røde lys. Rett skal være rett.


Tradisjonelt sett kanskje, men MÅ man? Strengt tatt. Jeg MÅ ikke være kontroversiell (ikke at det er så kontroversielt å ikke ha lilla lys, da), men jeg hater lilla. Fargen lilla. Jeg går ikke i lilla klær, liker ikke å kle ungene i lilla, har ikke noe lilla interiør overhodet. Jeg fordrar ikke fargen. Det er forøvrig den eneste fargen jeg ikke liker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:14   #55
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventsstake?

Jeg har bestemt meg uannset jeg ikke kommer til å ha noen lilla lys her i dette huset. Noe rødt må man da ha når man ellers ikke har så mye dill dall!

Jeg liker veldig godt lilla, men skjønner bare ikke hva som er så julete med lilla, rødt ja, grønt ja. Men lilla?? Hvor logisk er det liksom!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 01:32   #56
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg har bestemt meg uannset jeg ikke kommer til å ha noen lilla lys her i dette huset. Noe rødt må man da ha når man ellers ikke har så mye dill dall!

Jeg liker veldig godt lilla, men skjønner bare ikke hva som er så julete med lilla, rødt ja, grønt ja. Men lilla?? Hvor logisk er det liksom!

Visstnok var det fordi lillafargen var veldig eksklusiv (man måtte skvise noen spesielle snegler) og kirken ville ha det beste av det beste. Lilla ble derfor adventfargen. Og påskefargen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 11:12   #57
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsstake?

Jeg kjøpte nettopp en avdentsstake i rødlakkert metall med søte utskjæringer, med plass til fire telys. Har røde lys i denne. Syns det var greit å velge en slik løsning med tre små, klåfingrede i hus. Veldig fin er den også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 11:14   #58
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Fra http://www.sidene.no/jul/advent/advent_adventslys.htm

"Skikken med å tenne adventslys er ca 100 år gammel. Det sies at denne også ble brakt fra Tyskland, i likhet med både kalender og juletre.
Adventslysene skal være lilla i tråd med kirkeårets adventsfarge (eller den Liturgiske fargen)"

Dette er ikke nødvendigvis rett... "Norge er et kristent folk" og i vente tiden så bruker man lilla, se på hva presten har rundt kappen sin... Jeg er selv ikke kristen, men jeg tror på tradisjoner... folk får gjøre hva de vil, men jeg er også litt sånn at rett skal være rett...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 13:08   #59
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Adventsstake?

Litt enig med de lilla her, -skal man bruke tradisjonen med de 4 adventslysa kan man vel ha de lilla, eller heller bare tenne vanlige lys i rødt eller hvitt?
Dete er også mange slags lillafarger har jeg funnet ut;-)

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 13:15   #60
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg har en som sønnen min lagde på sløyden. Den blir nok aldri byttet ut.

Jeg kjøpte en i glass for noen år siden, den var pyntet med lilla. Men jeg synes denne er finere.

http://www.foreldreportalen.no/forum...1&d=1165148518

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 21-05-07 kl 14:46.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no