Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp meg å velge koffert!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 17:06   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg å velge koffert!

Jeg trenger ny koffert!

Kofferten skal være til mine saker og ting og egne seg til reiser på inntil én uke. Tenker meg en trillekoffert som ikke er av den aller minste typen, men likevel ikke større enn at den er håndterbar når jeg med min elendige rygg er ute og reiser på egenhånd. Den må helst ha flere rom og den må være god å trille.

Noen med innspill?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:21   #2
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Jeg har kjøpt denne hos Morris og er kjempefornøyd!

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:03   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Bruk i alle fall noen kroner ekstra for god kvalitet. TravelPro og Carlton synes jeg personlig har de beste trillekoffertene. Carlton er på tilbud hos SmartClub om du bor i nærheten (eller det vil si den var i alle fall på tilbud da vi var der i romjulen....).

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:06   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Jeg ville gått på 2 forskjellige butikker (som fører forskjellige merker) og bedt dem komme med råd utfra dine behov. Det høres ut som vekt er viktig for deg, og da bør du kanskje vurdere om du foretrekker myk i stedet for hard - men da mister du jo de fordelene en hard har mot fukt og støt. Det jeg synes er viktig, er at den står på høykant, ellers er det belastning for ryggen uansett. Trilleegenskapene er også viktig, ellers blir det tungt å dra dem.

Jeg er veldig fornøyd med mine Samsonite, ikke så fornøyd med Carlton.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:42   #5
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

TravelProen jeg har er myk, men likevel virker den veldig solid. Har sendt den med fly flere ganger nå og den har faktisk holdt seg like fin. Den kan også utvides noen cm med en glidelås som sitter rundt lokket.

Jeg har hatt mange kofferter, stort sett hardplast av enten Samsonite eller Carlton, som har vært varierende, synes jeg. Men TP er den letteste og romsligste.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 19:49   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Takk for tips, jenter!

Jeg er effektiv som fy i dag, og allerede eier av en splitter ny Travelpro, kjøpt på salg hos Morris.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 00:31   #7
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Så bra! Hva måtte du gi på salget (og hvilken størrelse)?

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 00:35   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Jeg skulle akkurat inn og reklamere for TravelPro-koffert, men da kan jeg jo bare gratulerer med valget.

Jeg kasserte min 11 eller 12 år gamle TravelPro (arvet etter min pappa, som reiser MYE) for et år siden og kjøpte meg en ny av samme merke. Da var den gamle kofferten fortsatt ikke ødelagt, men veldig stygg, så det var av utseendemessige grunner jeg ville ha ny. Jeg reiser også mye i jobben, så den kofferten har virkelig fått kjørt seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 00:37   #9
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips, jenter!

Jeg er effektiv som fy i dag, og allerede eier av en splitter ny Travelpro, kjøpt på salg hos Morris.

Gratulerer! Har akkurat kjøpt en slik jeg også.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 01:02   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

TravelProen jeg har er myk, men likevel virker den veldig solid. Har sendt den med fly flere ganger nå og den har faktisk holdt seg like fin. Den kan også utvides noen cm med en glidelås som sitter rundt lokket.

Jeg har hatt mange kofferter, stort sett hardplast av enten Samsonite eller Carlton, som har vært varierende, synes jeg. Men TP er den letteste og romsligste.

Ja, TravelPro er knallbra! Etter 13 år på farten med trillekoffert på jobb er det ingen som helst tvil om at TravelPro og Carlton er best. Vi hadde Samsonite-trillekofferter i jobben en periode, og de tålte hverken snø eller grus og mistet hjulene etter kort tids bruk. Hjulene er noe av det viktigste på en trillekoffert, for der er belastningen og slitasjen størst. Om du har myk eller hard koffert spiller derfor liten rolle.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 09:05   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å velge koffert!

Så fint å høre at jeg har gjort et godt valg!

Kiddo: Den jeg kjøpte var visstnok på 57 (?) liter. Det fantes to som var mindre. Jeg betalte i underkant av kr. 900,- (30 % rabatt). Synes slettes ikke det var ille.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no