Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bor man i Dublin?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-19, 10:26   #1
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 355
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Hvor bor man i Dublin?

Vi planlegger en vennegjengtur og denne gangen reiser vi til Dublin i slutten av mars neste år.
Ingen av oss har vært i Dublin før. Så da tenkte vi å spørre dere fine flotte mennesker her på FP om tips.

Gjerne koselige restauranter å spise på. Hva man bør se og oppleve i byen 😄
Men først og fremst hvor er det sentralt og greit å bo. Vi liker å bo sentralt 😄

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 10:42   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor bor man i Dublin?

Vi bodde på Buswells - veldig sentralt og greit. Flybussen stopper like i nærheten, og det tar kun få minutter å gå til f.eks. Grafton Street (som er en av hovedgatene i byen) og Trinity College (Book of Kells!).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 12:01   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Dublin?

Jeg har bodd her: https://www.academyplazahotel.ie/en/ To ganger faktisk. Det var ikke jeg som plukket det ut, men det er sentralt, med greie rom og helt grei frokost.

Av restauranter og opplevelser så vil jeg si at dette var kjempegøy hvis du liker irsk musikk og dansing: https://celticnights.com/ Det ser skikkelig "turistete" ut, men var virkelig kjempegøy!

Jeg hadde masse moro av Leprechaun-museet. Noe dere virkelig ikke må gå glipp av er Kilmainham Gaol, et fengsel som nå er blitt museum. Med mindre dere alle har hovedfag i irsk historie vil dere garantert lære noe der. Online booking er nødvendig.

Dublinia er også morsomt. Dette er et museum dedikert til vikingtid og middelalderhistorie. Igjen lærerikt og veldig bra laget!

Trinity college og Book of Kells er også populært.

Afternoon tea på The Westin hotel anbefales! Du må booke. Utrolig fin te-salong i et innvendig atrium.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 15:00   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Dublin?

Jeg kan avbefale madrass på et låvegulv i en heller shady bakgård i Grafton Street.

(Med mindre du er 21, udødelig, ikke edru og ankommer seint på kvelden, i pissregn, og det er cupfinale i Dublin, og dermed ikke noe mer anstendig rom å oppdrive. )

Sånn bortsett fra det, vil du bo sentralt, så er det Temple Bar-området som er der det meste skjer. Kos deg, Dublin er en fantastisk by.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 09:18   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bor man i Dublin?

Maldron Hotels og Jurys Inn har rimelige hoteller med god beliggenhet. Jeg har bodd ved O’Connell Street og Parnell Square, om jeg husker rett.

Jeg støtter forslagene du har fått. Selv om jeg ikke drikker, var Guinness-museet interessant.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-19, 11:26   #6
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 355
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Hvor bor man i Dublin?

Tusen takk for tips :-)
Da har jeg litt å gå ut fra og masse fine tips om ting å gjøre.
Vi gleder oss masse allerede.

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no