Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Note- og musikkurs for voksne

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-18, 08:26   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Note- og musikkurs for voksne

Som korpsmamma ser jeg at det er et ikke ubetydelig handikap at jeg ikke kan noe. Jeg er korpskontakt og kan ikke hjelpe ungene ved feks å peke noter mens de spiller. Jeg googlet det og fant et perfekt kurs som het notekurs for voksne. Nettbasert. Men det ser ikke ut til å eksistere. Det må være nettbasert, evt en bok eller noe. Og helt grunnleggende.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 08:45   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Note og musikk kurs for voksne

Kanskje en app? Jeg fant denne når jeg googlet https://itunes.apple.com/us/app/musi...514363426?mt=8

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:22   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Note- og musikkurs for voksne

Og der innser jeg at ungene mine overhodet ikke kan noe om noter!

Selv spilte vi blokkfløyte i hver eneste musikktime fra 2. til 6. klasse, så alle fikk med seg noe. Men slikt har man jo sluttet med nåtildags.

Knerten er i ferd med å gi seg med fotball, så kanskje jeg burde søke opp et pianokurs til ham.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:30   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Note og musikk kurs for voksne

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Kanskje en app? Jeg fant denne når jeg googlet https://itunes.apple.com/us/app/musi...514363426?mt=8

Den forutsetter at man har relativt grei kontroll på skalaen. Det har ikke jeg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:42   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Note- og musikkurs for voksne

Jeg må nok si at jeg syns det er lettest å lære noter dersom man samtidig lærer et instrument. Ser at yngste min i løpet av bare noen måneder denne høsten med piano begynner å få nokså god oversikt over notene.

Bare på gøy og fordi eldste også var interessert kjøpte vi et abbonement til en app som heter simply piano for et års tid siden. Og jeg har spilt jevnlig siden. Nå skal det sies at jeg kunne noter fra før av, men den begynner helt fra begynnelsen av og man arbeider seg oppover. Og selv om jeg fortsatt er på begynnernivå, så begynner jeg å kunne spille mer kompliserte greier og er straks ferdig med hele appen. Så det kan være en fin måte å lære på dersom man har 15-20 minutter ekstra hver dag og et piano.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:46   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Note- og musikkurs for voksne

Hos oss arrangerte dirigenten kurs for foreldrene (og andre som måtte være interesserte). Det blir jo ikke nettbasert, men om ikke annet har kanskje dirigenten tips til hvor du kan lete?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 10:32   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Note- og musikkurs for voksne

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg må nok si at jeg syns det er lettest å lære noter dersom man samtidig lærer et instrument. Ser at yngste min i løpet av bare noen måneder denne høsten med piano begynner å få nokså god oversikt over notene.

Bare på gøy og fordi eldste også var interessert kjøpte vi et abbonement til en app som heter simply piano for et års tid siden. Og jeg har spilt jevnlig siden. Nå skal det sies at jeg kunne noter fra før av, men den begynner helt fra begynnelsen av og man arbeider seg oppover. Og selv om jeg fortsatt er på begynnernivå, så begynner jeg å kunne spille mer kompliserte greier og er straks ferdig med hele appen. Så det kan være en fin måte å lære på dersom man har 15-20 minutter ekstra hver dag og et piano.


Jeg har tilgang på piano ja.
Kanskje det hadde vært noe.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-19, 18:37   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Note- og musikkurs for voksne

Fineste tråden.
Har nettopp spilt fløyte med korpset ved Effieltårnet.

Sånn kan det går.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-19, 10:15   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Note- og musikkurs for voksne

Fantastisk, Floksa!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-19, 21:57   #10
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Note- og musikkurs for voksne

Dette er så flott., blir helt rørt!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelpeløs, taktløs, tonedøv, utengehør, voksenopplæring

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no