Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Langweekend for voksne

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 21:20   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dublin er en fantastisk hyggelig by -
og om dere ikke har lyst til å vasse i turister,
og har lyst til å oppleve Irland på sitt mest ekte -
og samtidig få litt historie med på kjøpet -

Belfast - og så en tur lenger Nord - opp til Derry.

Nydelige byer - trivelige mennesker - og masse god stemning.

For øvrig - uansett hvor dere reiser -
kos dere kjempemasse - det fortjener dere virkelig!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:20   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Dessverre Liven, dessverre. Uavhengig hotell, uten kjedehoreri

Drit og dra.
Da må det spares...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:30   #23
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Dublin er en fantastisk hyggelig by -
og om dere ikke har lyst til å vasse i turister,
og har lyst til å oppleve Irland på sitt mest ekte -
og samtidig få litt historie med på kjøpet -

Belfast - og så en tur lenger Nord - opp til Derry.

Nydelige byer - trivelige mennesker - og masse god stemning.

For øvrig - uansett hvor dere reiser -
kos dere kjempemasse - det fortjener dere virkelig!

Eg skal til Dublin til våren og synge!!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:33   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Eg skal til Dublin til våren og synge!!

Heldiggrisen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:46   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange gode forslag her!

Reykjavik har vi vært i - vi reiste til Island på bryllupsreise. Helt fantastisk, men når vi skal tilbake så dropper vi nok byen.
Det var landet ellers vi falt pladask for!

Dublin og Tallinn var gode forslag!

Aller helst har jo jeg lyst til å reise til Finland (jeg drømmer om at mannen skal bli klar for eggdonasjon der), men da blir det jo ikke noe romantisk kjærestetur da.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 12:00   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men vi har vært på ganske mange langhelger. Barcelona er nok favoritten.

Deretter kommer nok Firenze og Roma.

NY er selvsagt også en favoritt, men kanskje litt lang reise for en langhelg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 12:08   #27
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mange gode forslag her!

Reykjavik har vi vært i - vi reiste til Island på bryllupsreise. Helt fantastisk, men når vi skal tilbake så dropper vi nok byen.
Det var landet ellers vi falt pladask for!

Dublin og Tallinn var gode forslag!

Aller helst har jo jeg lyst til å reise til Finland (jeg drømmer om at mannen skal bli klar for eggdonasjon der), men da blir det jo ikke noe romantisk kjærestetur da.

Helsinki er en flott by. Masse flott å se, og masse shoppingmuligheter.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:38   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Vi var i Riga ifjor. Kort flytur (under halvannen time) så man får mye tid borte selv om man ikke er borte så lenge. Billig by å kose seg i, og ikke altfor mye man MÅ se.
Jeg ville forøvrig heller dratt til Praha enn Budapest hvis det er for å slappe av og kose seg. Men altså Riga er et meget bra alternativ!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:34   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Sida eg ikkje er så reiselysten men koselysten anbefale eg Norge og fagre Loen. Deilig mat, fantastisk spaavdeling, god tid og flott natur.

Eg drøyme om kjærestetur hit www.alexandra.no

Der var mann på kurs i en uke i 2003, men var før det kom spa.
Han likte seg veldig godt der. God mat og fin plass.
Vi har tenkt tanken på å dra dit men så veldig knotete å komme seg dit

Selv skal vi på bryllups reise til Oslo/ Horten før jul. Vi er veldig avanserte av oss til tider *ler*
Dessuten koster det flesk å komme seg til oslo...

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:58   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Vi har nok havnet på Dublin.

Vi har diskutert Tromsø og Bergen også, men avventer nok oppdagelsesferden i eget land en stund til.
Egentlig har jeg lyst til å reise mange steder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:22   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Egentlig har jeg lyst til å reise mange steder.


Jeg og!

Skal til Praha i desember da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 07:56   #32
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Der var mann på kurs i en uke i 2003, men var før det kom spa.
Han likte seg veldig godt der. God mat og fin plass.
Vi har tenkt tanken på å dra dit men så veldig knotete å komme seg dit

Er veldig forngød med at det er en av få plassar eg kan skryte av å ikkje ha knotete tilgang til

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:22   #33
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Amsterdam, Krakow, Stockholm og København er gode alternativer hvis man ikke vil reise altfor langt.

Vil man ut på en lengre og spennende reise kan jeg godt anbefale en langweekend i Sør-Afrika og CapeTown f.eks. Man flyr om natten fra London eller Paris, og lander om morgenen, det er heller ingen tidsforskjell - så Jetlag blir ikke noe problem.

CapeTown er en av de vakreste byene, og det er mange spennende aktiviteter byen har å by på.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:23   #34
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Er veldig forngød med at det er en av få plassar eg kan skryte av å ikkje ha knotete tilgang til


Heldig du

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 08:48   #35
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.


Selv skal vi på bryllups reise til Oslo/ Horten før jul.

Horten er en flott by!! Der er mitt barndomshjem!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:04   #36
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har nok havnet på Dublin.

Dublin er det mange som skryter av. Min kjære har vært i Praha og, og vil gjerne ta meg med dit og. Tror det betyr at det var bra.

Ellers skal vi på kjærestetur til Barcelona nå i november, så jeg krysser fingre for at det blir bra!!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:26   #37
Bitchy
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 24
Bitchy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Hvis dere ikke har vært der.... Roma.

Har vært mange steder men ingen matcher denne byen.

Bitchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:39   #38
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Vet du -- vi var i Praha i august, første ferie uten barn. Og det var så romantisk! Vi lever på turen enda!

Hotel Antik.. http://www.hotelantik.cz/a/index_a.htm
Rimelig og bra hotell veldig sentralt.
Spør om å få rom med balkong og utsikt til bakgård, da får dere mest sannsynlig det beste rommet. Vi kommuniserte kun via e-post, og bestilte via hjemmesiden deres. Ingen problem.

Det er mye å se på , og det er også perfekt til å bare vandre fra rødvinsglass til rødvinsglass
Vi var på kirkekonserter med klassisk musikk (ja,- turistfeller,- men det er ikke hver dag vi får høre "live" flott klassisk musikk i formidable lokaler)
Vi var også på fotoutstilling av Saudek. Spennende! http://www.saudek.com/
Jazzklubb var vi på også (trangt lite lokale , utrolig bra musikk og ingen turister. Om noen vil vite navn, skal jeg alltid klare å finne det igjen. Gi beskjed).

Mest av alt , det er en oversiktlig by, rimelig mat og drikke , og utrolig arkitektur og historie og ROMANTISK!

Det går fint an å styre unna de verste turistfellene og oppleve Praha blant byens studenter og businessfolk om det er ønskelig.

Neste by blir ST.Petersburg.


Sist redigert av Mandarin : 11-11-06 kl 20:41. Årsak: skriveleif..
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:42   #39
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har nok havnet på Dublin.

Vi har diskutert Tromsø og Bergen også, men avventer nok oppdagelsesferden i eget land en stund til.
Egentlig har jeg lyst til å reise mange steder.



Dublin høres også bra ut!! Der har jeg aldri vært! Husk rapport når dere kommer tilbake

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:51   #40
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langweekend for voksne

Jeg vil anbefale østeuropa hvis det er nå før jul dere skal reise. Praha, Warszawa, Tallin, Riga, Budapest eller Berlin.

Det er kjempehyggelig å være ordentlig innpakket i varme klær, hånd i hånd med mannen på hyggelige julemarkeder som alle disse byene har i desember, drikke gluhwein og momse brente mandler, se på bodene med kjempefine(og billige) treleker, hjemmelagde jordbruksprodukter som honning, marmelade etc. Det er så langt fra amerikansk og jugglete julestress i Oslo som du bare kommer.


I Praha har de fine guidede turer for små grupper av turister, vi var på spøkelsestur og det var helt magisk. Den lokale guiden var et supertalent av en forteller og fikk det til å grøsse i oss alle, vi ble satt inn i de utroligste historier og legender, og man vet ikke helt hvor sannheten stopper og eventyret begynner! Maten i Praha er dessverre ikke noe særlig, men ølet er jo godt da!

Berlin er en kjempekul by, vil anbefale at dere tar med eller leier skøyter og drar til Biergarten i Tiergarten for en romantisk skøyetur. Innsjøen ved siden av Biergarten er nydelig opplyst, på høytalerene spilles Mozart og Bach, avslutt med Gluhwein eller en øl og en rykende fersk Brâzel (hvetekringle) med store saltflak på.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no