Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av teppe etter diaré

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 11:51   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Ulykkelig

Vask av teppe etter diaré

Storebror har diaré og har nettopp griset ut et nydelig, tykt teppe som bestemoren hans har kjøpt i Spania. De som har vært på marked i Spania vet sannsynligvis hvilket teppe jeg mener.
Vaskelappen sier 30 grader. Det er vel ikke nok for å få det rent?
Hva gjør jeg?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:08   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask av teppe etter diaré

Levere det på rens ?

Tror jeg ville gjort det. Spørs om det blir noe fint etterpå da. Eller vaske det på 30 grader, og legge i fryseren noen dager. Får drept noen bakterier i allefall.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:10   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.827
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av teppe etter diaré

Jeg har vasket slike tepper på i alle fall 40 grader jeg.

Hva med å ha på flekkfjernespray, la den virke og så skylle litt, og så slenge teppet i maskinen? Det kan jo henges ut til lufting etterpå kanskje?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:13   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask av teppe etter diaré

Tror jeg har fått av det meste av flekker, har hatt det i dusjen og spylt av det. Så det er bakterier jeg tenker på. Kanskje jeg skal prøve å putte det i fryseren etter vask? Vil ikke risikere å ødelegge det, det er jo så flott...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:16   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av teppe etter diaré

Å putte ting i frysern er en undervurdert sak.
Men du må ikke putte spaniateppet i frysern mens det er vått nei?

Bakteriene dør om teppet er tørt også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:26   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask av teppe etter diaré

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Å putte ting i frysern er en undervurdert sak.
Men du må ikke putte spaniateppet i frysern mens det er vått nei?

Bakteriene dør om teppet er tørt også.

Skal sørge for at det er tørt, jeg.
Takk for påminnelse, man vet aldri hva man kan finne på å gjøre når begge ungene har diaré og en sjøl ikke er riktig bra heller.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:29   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av teppe etter diaré

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Å putte ting i frysern er en undervurdert sak.

Jeg liker den store utendørsfryseren.

Utrolig hvor fint et gulvteppe kan bli etter å ha vært ute i snøen, og blitt banket litt. Synet av snøen etterpå er derimot skremmende... var alt det der i teppet mitt?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:04   #8
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av teppe etter diaré

Da koseteppet til mellomste havnet på gulvet ved sengen hans da han lå på Nyfødt, puttet de det i en plastpose og inni fryseren med det. Dette var visst godt nok, og hvis de mener det på Nyfødt så vil jeg tro det er det.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no