Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 23:04   #21
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kan ikke si hvor happy jeg er med at poden har begynt på fløyte.

Den er mye lettere å putte i ryggsekken også, he he.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:05   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Den er mye lettere å putte i ryggsekken også, he he.

Ja, det er egentlig ganske greit at han går til og fra både spilletime og korps selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:40   #23
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Ja C er 6. posisjon, det betyr at de spiller en D på instrumentet, så de lærer altså transponeringen med en gang. De spiller C-natura, som er D på hornet, altså 6. posisjon

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:48   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

De bruker ess-tromboner til å begynne med fordi de er mindre. Så går de over på b-tromboner etter et par år. Tror jeg det var den veien i hvertfall. På samme måte som de får fløyter med sånn snål bue på til å begynne med og alle starter på altsax, althorn og små waldthornlignende greier.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:48   #25
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

eb-trombone er jo grei og begynne på for en liten tass. Liten og søt! Både lett i vekt og lettblåst.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:00   #26
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Det er vel for at de skal rekke frem antar jeg. Og at det ikke skal bli for tungt, kanskje? Da jeg begynte i korps fikk ingen små begynne på trombone, fordi den var for stor. Synes det er veldig sjarmerende med de små trombonene, jeg. Fløytejentene har også bøy på munnstykket for at det skal passe bedre.

Gnuri, jeg skjønner fortsatt ikke dette med posisjoner. Hvis det er en ess-trombone, skal jo sjette posisjon, en c, være en ess på pianoet, eller? Og for ytterligere å forvirre meg, da jeg prøvde å spille en c, sjette posisjon, ble det samme tone som en e på mitt piano. Og det er stemt for et år siden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:10   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kan ikke si hvor happy jeg er med at poden har begynt på fløyte.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:18   #28
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Det var det jeg mente med at de transponerer ess-stemmene slik at det blir samme posisjoner på tonene når de etterhvert går over til b-trombone. Dette er for at ikke barna skal ha problemer med å gå over til B etterhvert.....

Så en notert c blir altså 6. posisjon både på ess- trombone og på B. Dette er altså fordi at de transponerer ess-trombonestemmene- skjønner?

Egentlig om man skulle spille i natura slik de etterhvert går over til å gjøre på B- trombone, så skulle en c natura på ess-trombone ha vært 3. posisjon om jeg ikke tar helt feil....

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er vel for at de skal rekke frem antar jeg. Og at det ikke skal bli for tungt, kanskje? Da jeg begynte i korps fikk ingen små begynne på trombone, fordi den var for stor. Synes det er veldig sjarmerende med de små trombonene, jeg. Fløytejentene har også bøy på munnstykket for at det skal passe bedre.

Gnuri, jeg skjønner fortsatt ikke dette med posisjoner. Hvis det er en ess-trombone, skal jo sjette posisjon, en c, være en ess på pianoet, eller? Og for ytterligere å forvirre meg, da jeg prøvde å spille en c, sjette posisjon, ble det samme tone som en e på mitt piano. Og det er stemt for et år siden.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:26   #29
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Tror dere mamma og pappa ble litt oppgitte da jeg skifta til tuba eller?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:27   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transponere fra b-trombone til ess-trombone

Betyr det at de legger inn en feil i ungene på et vis - altså de lærer at en b er en c eller noe sånt? Jeg blir jo superforvirret jeg som er vant til å spille med ørten b-er fordi alle andre har instrumenter som ikke er stemt i c.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no