Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-14, 22:21   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Etter å ha hatt en schvææær gassgrill med sidebord, kokeplate og store grillflater, ser vi oss nå om etter en liten nett gassgrill. Vi trenger rett og slett ikke all den plassen vi har på grillen pr. idag. Joda, greit når vi har gjester, men hvor liten grill kan vi ha - selv med besøk? Vi er fem i familien.

Kan vi f.eks. klare oss med en liten nett sak fra Weber (Q1000):



Grillflaten er kun 42.5 x 32 cm. Kanskje litt lite?

Q2000 er litt større. Grillflate: 54x39 cm:




Disse kan vi jo til og med få satt innendørs på vinterstid

Eller må vi opp på en større greie som denne Weber Spirit Classic E210:



Vi tar gjerne imot tips om andre merker også altså. Har hatt Futura frem til nå, og den har vært helt fin den. Viktig at den er enkel å rengjøre.

Må bare legge til at jeg synes designet på de to øverste Weber-grillene er grusomme Og det blir bare verre om vi kjøper med tilhørende stativ... Men den skal stå på kjøkkenterrassen bak huset... Kanksje jeg kan leve med det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 15-04-14 kl 22:26.
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 22:30   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Aner ikke, men henger her for tips. Vi ønsker oss en bitteliten grill til vår bittelille terrasse. En bordgrill, omtrent.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 22:31   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Aner ikke, men henger her for tips. Vi ønsker oss en bitteliten grill til vår bittelille terrasse. En bordgrill, omtrent.

De små uten bord over der, kan fint stå på et terrassebord visstnok.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 22:34   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Vi har Q200, den virker greit også under selskaper. Det tar bare tid før alle er ferdige å grille. Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg valgt en større grill, men vi bytter den ikkeut.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 22:36   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Vi har den Q2000, funker fint for oss.
Men skulle gjerne hatt en større, merker det godt når vi har gjester.
Og så hadde det vært fint med sånn rist litt høyere opp til å legge ferdig grillet mat.
Jeg synes ikke den er kjempe enkel å rengjøre, men det er kanskje ikke de andre gassgrillene heller.
Vurderer kullgrill i år, savner lukten og jeg synes maten smaker bedre.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 23:20   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Vi har den webergrillen som jeg tror er hakket større enn den 2000... kan ikke si om den der er stor nok for dere, men er veldig fornøud med grillen i alle fall.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 08:09   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Vi vurderte Q100 opp mot Q200, men valgte Q200 fordi:
Fordelen med Q100, at den er liten og kan stå på et terassebord, ble oppveid av at vi landet på at vi er altfor late til å skulle skifte ut gassbeholderen så ofte. Og med en stor gassbeholder trengte vi uansett det stativet og trekket for å stæsje det vekk. Det funker fint til oss på 4 i familien og når vi har gjester og griller pølser/burgere etc. Vi har den stående på vår 6 kvm store balkong.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 09:36   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Vi har også den 200-typen. Fungerer helt fint her men når vi har gjester så grilles det hamburgere, pølser og kyllingfilet. Ingen tjukke biffer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 12:15   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Takk for flere innspill Vil gjerne ha flere erfaringer eller tips. Tenker å kjøpe idag, og vi har ikke klart å bestemme oss. Står mellom Q2200 og Classic E-210.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 12:21   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.393
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Henger også på her. Ønsker meg noe lite selv om jeg har stor plass. Vi er jo bare tre. Gav vekk den forrige store jeg hadde.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 13:09   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Vi har Q2000, tror jeg. Kjøpte ny i fjor, etter at den forrige var ihjelrustet.
Har ikke hatt for litt plass selv om vi gikk ned i størrelse, og vi griller mye på sommeren.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 14:31   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.393
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Ru: Er dere fornøyde? Har dere stativ også?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 15:33   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Det ble Q2200:



Jeg får bare håpe at jeg klarer å overleve utseende Men det er unektelig greit å kunne bære den rundt og å kunne sette den innendørs vinterstid. Vi har flere terrasser, så greit å kunne bytte på hvor vi griller. Har kjøpt langt trekk, så da slipper jeg å se den utenom grilling

Guttemammis: Vi bestilte rist som vi kan sette over og legge ferdiggrillet mat Koster ikke mer enn 300,- mener jeg det var.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 15:41   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det ble Q2200:



Jeg får bare håpe at jeg klarer å overleve utseende Men det er unektelig greit å kunne bære den rundt og å kunne sette den innendørs vinterstid. Vi har flere terrasser, så greit å kunne bytte på hvor vi griller. Har kjøpt langt trekk, så da slipper jeg å se den utenom grilling

Guttemammis: Vi bestilte rist som vi kan sette over og legge ferdiggrillet mat Koster ikke mer enn 300,- mener jeg det var.

Oi, takk for tips, det skal jeg sjekke.
Den er kanskje ikke superfin, men har aldri tenkt at den ser så verst ut.
Du overlever nok.
Du får også kjøpt plate til å legge oppå risten, til å steke på.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 15:47   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken liten gassgrill vil vi ha?

Jepp, vi har hatt slik plate til nå, men bruker den sjelden faktisk. Jernia har ihvertfall den risten, så prøv dem

Hehe, ja, jeg prøver å fortelle meg selv det samme - jeg overlever nok Jeg liker IKKE buede former, og synes den Classic'en over her er nyyydelig med sine rette linjer. Og så ender vi opp med en grill som ikke har en eneste rett linje?!?! Det er jo nesten hysterisk

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no