Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-18, 13:55   #101
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Läckberg, ja. Der måtte jeg gi meg, selv om jeg vanligvis kan leve med litt dårlig språk i krimbøker så lenge historien er spennende nok. Men dette var en klisjeopphopning på et helt eget nivå. Og de dialogene hennes?

Jeg har lest mange av bøkene hennes, og syns for så vidt de er helt ok.
Men jeg blir så provosert av den mannen hennes og hans manglende respekt for taushetsplikten. Han burde jo vært fratatt enhver rett til å praktisere som politimann.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 14:07   #102
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Jeg fasineres av Beatles og Halvbroren, det blir som en historiebok for meg mtp at jeg har vokst opp i de områdene han skriver om. Han har riktignok noen faktafeil i boken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 14:10   #103
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Beatles er en av mange opphausede bøker jeg har kastet meg over med forventning og spenning for å bli skuffet av at de består av menns endeløse navlebegloing i side opp og side ned.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 14:52   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Beatles var den første skikkelig lange boka jeg leste, faktisk. I sjette klasse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 14:59   #105
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Da Vinci-koden gikk an her også, sammen med en haug John Grisham-bøker. Page turners, men i kategorien lett underholdning. Grisham forbinder jeg sterkt med ferie, hengekøye i skyggen, en kald Corona og Isla Mujeres. Tror jeg tygde gjennom en fire-fem av de på én ferie.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 15:03   #106
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Shantaram. Det var liksom ikke måte på lovprising av den boka, og så var det jo stort sett bare piss.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 15:15   #107
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Når jeg ikke liker en bok, skyldes det som oftest enten språket eller at hovedpersonen er skikkelig teit og umulig å identifisere seg med. Jeg liker for eksempel ikke sånn typisk krimspråk, og jeg lhar også noen forfattere som jeg ikke har klart å lese fordi språket ikke treffer meg. John Irving er blant forfattere jeg ikke har klart å lese mer enn et par sider i fordi jeg ikke liker språket. Det skal sies at det er fryktelig lenge siden sist jeg forsøkte, så det er mulig jeg bør gi han en ny sjanse.

Av bøker jeg virkelig blir uvel av å tenke på står likevel Haiene av Bjørneboe og Kimen av Vesaas øverst. Det skyldes ikke først og fremst at de er så ekstremt dårlige, men fordi jeg har måttet analysere dem sønder og sammen på hhv. videregående og høgskolen. Som norsklærer håper jeg virkelig at jeg ikke gir elevene mine samme forhold til de tekstene jeg får dem til å lese ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 15:33   #108
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Señor Peregrino er en sånn bok som får meg til å himle med øyene og si He.Rre.Gud. Oppskrytt, forutsigbart kliss.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 15:40   #109
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Señor Peregrino er en sånn bok som får meg til å himle med øyene og si He.Rre.Gud. Oppskrytt, forutsigbart kliss.


Ja, hjelpes. Jeg tenkte faktisk å nevne denne i innlegget mitt i stad. For ei stappteit bok. Bare møl. Og så prøvde forfatteren seg på magisk realisme og tryna fullstendig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 18:55   #110
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Jeg leste Isfolkserien to ganger faktisk. Forventningene var ikke mer enn enkel underholdning i en tid alt annet jeg leste var sakspapirer til kommunestyrer og diverse utvalg. På den tiden leste jeg stort sett bare møl og trivdes godt med det, det var helt grei avkobling. Jeg bladde i den første hos en kjenning for et par år siden, og ser jo at språket og plottet ikke er all verden, men det var underholdning. Noen ganger passer det bra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 07:44   #111
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Flere av bøkene jeg er veldig glad i nevnes her, ser jeg. Jeg liker Saabye Christensen veldig godt og har nettopp hatt et nytt maraton med de gamle bøkene. Shantaram og Mengele Zoo elsket jeg også.

Spennende å lese om de ulike preferansene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 08:15   #112
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg leste Isfolkserien to ganger faktisk. Forventningene var ikke mer enn enkel underholdning i en tid alt annet jeg leste var sakspapirer til kommunestyrer og diverse utvalg. På den tiden leste jeg stort sett bare møl og trivdes godt med det, det var helt grei avkobling. Jeg bladde i den første hos en kjenning for et par år siden, og ser jo at språket og plottet ikke er all verden, men det var underholdning. Noen ganger passer det bra.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 11:55   #113
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

To bøker jeg ble dritsur av, husker jeg: Bind 1 av Thomas Covenant-serien til Donaldson (DEN scenen, ja), og Te med Nasse Nøff (samme serie som Tao med Ole Brumm). Han åpnet med en rant over feminister og da var egentlig løpet kjørt for mitt vedkommende, jeg syntes ikke vi hadde så mye mer å snakke sammen om.

Jeg ble ganske grinete av One av Richard Bach også, såpass at alle de andre bøkene han har skrevet plutselig fremsto mye kjipere for meg (rekursiv suck på den, altså! Imponerende!). Har dog tenkt å gi Måken Jonathan en sjanse igjen ved en senere anledning, om ikke annet fordi Mini heter det samme og sikkert vil bli nysgjerrig (og dessuten elsker måker).

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 16:03   #114
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå kom jeg på en forholdsvis populær bok som jeg slett ikke likte: The Lovely Bones av Alice Sebold (den het vel «Alle mine kjære» på norsk). Jeg virkelig mislikte både «afterllfe»-konseptet og selve historien.

Å herregud, den hadde jeg fortrengt, jeg var på bussreise i Uganda, og det tar tid, hadde tatt med kun ei bok og var heldig (trodde jeg) å få bytta den jeg hadde i 'Lovele Bones'. Så der satt jeg da, på busser og på pensjonater, uten annet selskap enn det mølet - grøss og gru!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 16:05   #115
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Jeg likte faktisk The Lovely Bones. Opp til et visst punkt. På slutten ble den ille, husker jeg. Det samme med filmen.

Jeg ser nå at jeg i boktråden for 2010 kalte boken en perle på tross av slutten. Hmm, syntes jeg den var så bra, altså? Skulle gjerne hatt en diskusjon med 2010-utgaven av Divine rundt dette.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no