Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 23:18   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Mannen ønsker seg dette til sin bursdag. Jeg drikker ikke kaffe så jeg har null peiling. Jeg vil gjerne ha en god og billig en som ikke har veldig dyre ampuller (?). Kan gjerne lage andre ting enn kaffe også.

Så hvilken bør jeg kjøpe, og hvorfor? Sleng gjerne med linker, pris, pris på eh, ampuller osv. :Skikkelig grønnskolling:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 00:49   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Hvor kaffeinteressert er han? Dersom han er veldig kaffeinteressert så koster maskinene fort mange tusen kroner. Dersom han bare vil ha en maskin for lettvinthetens skyld så vil sannsynligvis en hvilken som helst kapselmaskin duge. Vær oppmerksom på at de ikke lager særlig god kaffe.

Den billigste og best løsningen dersom du ikke vil legge 7000+ kroner på bordet - kjøp en enkel kaffekvern og en presskanne. Bruk så heller pengene på og kjøpe gode kaffebønner og kvern mens du koker opp vannet.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 08:41   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Det er bedre å kjøpe maskin som maler bønner, og du får de til ca 3000 pluss minus. Jeg har en fra Siemens og den er kjempebra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 09:06   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

De der ampullene blir jeg mindre og mindre glad i.
Noen er litt gode, andre er ikke det, og det blir så mye søppel og slikt.

Henger meg på Magica sitt råd.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 09:36   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Denne har vi. De som kommer på besøk og får en kopp synes det smaker godt. Men det kan like gjerne være bønnene som brukes.
Jeg drikker ikke kaffe selv, kun mannen.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...askin-ea8010pn

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 09:53   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Jeg har en tilsvarende: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...maskin-tk52001

Den har vært superstabil i over 2 år og kaffen er nydelig og man kan variere. Kjøper som regel bønner i store poser på elkjøp. Kaffen er mye billigere enn pads selv om maskina er dyrere.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:37   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Henger meg på de tidligere anbefalingene om å kjøpe en ordentlig kaffemaskin som kverner bønner.

Jeg ønsket meg kapselmaskin, men fikk en billigere variant av denne:
http://www.elkjop.no/product/hjem-og...ca-kaffemaskin

Og er superfornøyd Den renser seg selv, og det er mulig å bruke ferdigmalt kaffe om dere ønsker det. Og så er det melkesteamer på den, som er et must for den som ikke drikker svart kaffe.

Ulempen er at det tar litt tid å lage seg en kopp kaffe, men jammen er den koppen verdt å vente på!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:46   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har en tilsvarende: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...maskin-tk52001

Den har vært superstabil i over 2 år og kaffen er nydelig og man kan variere. Kjøper som regel bønner i store poser på elkjøp. Kaffen er mye billigere enn pads selv om maskina er dyrere.

Jeg har også denne og er veldig fornøyd. Vi har så og si helt sluttet å bruke kaffetrakter.

Den blå Coop-kaffen (bønner) er forresten utrolig veldig god - sånn sidedigresjon.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:50   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Spør om han vil ha maskin som kverner bønner eller om han vil ha pod-maskin. Vi er veldig fornøyd med Nespressomaskinen vår hvertfall, den tar pods.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:57   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Hvor kaffeinteressert er han? Dersom han er veldig kaffeinteressert så koster maskinene fort mange tusen kroner. Dersom han bare vil ha en maskin for lettvinthetens skyld så vil sannsynligvis en hvilken som helst kapselmaskin duge. Vær oppmerksom på at de ikke lager særlig god kaffe.

Sist setning må jeg si meg uenig i. Vi er bekjente av en av landets beste baristaer og han er enig med oss i at Nespresso-kaffen er svært god i forhold til hvor enkel den er å lage.

Vi er i hvert fall svært fornøyde med vår Nespresso-maskin. Det har blitt veldig enkelt å lage seg en god kopp kaffe.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:59   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Miljømessig så mener jeg at man bør styre unna kapselmaskiner. Jeg lar meg stadig overraske over folk som i det generelle er oppegående miljømessig, men ikke tenker seg to ganger for å kjøpe en kapselmaskin.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 11:11   #12
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Jeg er veldig uenig i at kapselkaffe ikke er god. Jeg kan gå med på at kvaliteten er variabel, men nespressomaskinen vår lager nyyydelig kaffe. Min mor har en annen. Husker ikke hva den heter, hun kjøpte den billig på COOP, og der har de også kapslene, dvs det er mer "pads" enn kapsler. Den er ikke god i det hele tatt.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 11:43   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Vi har kaffemaskin, men har melkesteamer og kvern i tillegg. Er veldig fornøyd med det altså!! Da kan jeg lage kakao til junior, latte til meg og espresso til mannen. Har veldig mye kaffe å velge i. Alt fra å kjøpe på Rema 1000 til å kjøpe meg seg hjem når man er på ferie. Det er forsåvidt en steamer på maskina også, men jeg synes ikke den er kraftig nok og det blir mer søl og vanskelig å holde rent. Med den kverna så kan du stille inn grovhetsgrad og kan dermed stille med fersk nykvernet kaffe til presskannebruk når man har mange gjester.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:06   #14
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Hmmm, her var det mye å vurdere gitt. Jeg tror han tenkte mest på noe kapsel-greier, og jeg tenkte at det kanskje også var greit, han drikker ikke veldig mye kaffe (type 2-4 kopper i uka her hjemme) så det blir hverken det store miljøaspektet eller kostnaden. Også tenkte jeg kanskje det var lurt med en slik som også kan lage kakao, men hvilken passer da?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:16   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Jeg tror at Tassimo gjør det, men jeg aner ikke hvordan kaffen smaker ?
Jeg sverger til Nespresso på kaffesiden allefall.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:18   #16
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Vi kjøpte nylig denne. Nedsatt pris og mye kaffemaskin for penga. Maler bønner og lager ulike styrker kaffe, alt etter hva man ønsker seg. Den er ikke noe smykke, men funker som ei kule.

Har også en Nespresso-maskin, og har vært greit fornøyd med det. Men Nespresso-kapselkaffe genererer MYE søppel, og så er det litt kjedelig å bestille fra nett om man ikke bor nær en Nespresso-forhandler.

Med andre ord, kan anbefale Siemens-maskinen.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 10:02   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Tassimo kan lage både kaffe, te, kakao med godt resultat.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 10:27   #18
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg tror at Tassimo gjør det, men jeg aner ikke hvordan kaffen smaker ?
Jeg sverger til Nespresso på kaffesiden allefall.

Tassimo ja, det heter den moren min har. Det stemmer at man kan få kjøpt kakao, te etc til den. Men: kaffen er rett og slett ikke god, syns jeg.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 10:41   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Jeg min Nespresso Citiz & Milk. Rett og slett. Den er super om man liker cappuccino og latte iallefall.




Om jeg skulle hatt helautomatisk ville jeg nok gått for denne, Nespresso Latissima +:




Jeg har vært hos en venn som hadde ei maskin som kverna kaffe, var helautomatisk og jeg tror den kosta 8-9000 kr… Jeg synes ikke den var sånn fantastisk supergod, og definitivt ikke verdt pengene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 11:10   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Jeg har den store tassimoen. Kaffen er så god at jeg begynte å like kaffe. Deltager nydelig kakao, anstendig chai latte og alt vel sånn sett.

Men kapslene koster en formue altså. Jeg er egentlig ikke fornøyd i det hele tatt siden det er så mye pes med de kapslene. Den blir sikkert stående her en liten stund til, men ikke evig.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no