Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

New York - vil gjerne ha forslag!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 11:05   #1
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

New York - vil gjerne ha forslag!

Mannen min og jeg skal ta en langhelg i New York i løpet av våren.

Dere som har vært der, hva vil dere si vi MÅ få med oss mens vi er der? Hvor bør vi bo? Hva bør vi se?

Alle tips mottas med stor takk.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:07   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Nå har jeg aldri vært der, men det ligger vistnok en hel liten outletlandsby en times tid uten for NY.
De kjente merkevarene har egne hus hvor de selger klær og hvor det er sinnsykt billig.

Har det blitt veldig poppis å dra dit forresten?
Synes så mange har vært der nylig eller skal dit.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:46   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Vi hadde en veldig fin opplevelse på Ellis Island. Det var på samme båttur som man ser frihetsgudinnen.

Da var der leide vi leilighet de første dagene. Det var veldig praktisk og mye billigere enn hotell, men det var altså ingen daglig rengjøring eller room service. De siste dagene bodde vi på et billig og litt spesielt hotell (vegg-i-vegg med et sexmuseum hvis dere skulle være interessert). Gi beskjed hvis du vil ha mer info så sender mannen det til deg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:55   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Spaser over Brooklyn Bridge! Og vit at den ble sluttført takket være en av de første virkelig store kvinnelige ingeniørbragdene.

Se Empire State Building på kvelden så du slipper å stå i kø i timesvis.

Få med deg det sexmuseumet som tjorven snakker om. Det var utrolig spesielt - spesielt avdelingen med hvordan roboter formerer seg. (Det er smakfullt/drøyt - det er ikke flaut).

I underetasjen på Rockefeller Center er det en lekker konfektforretning som selger jordbær med sjokoladetrekk.

Times Square på kvelden er bra.

Det er en restaurant som heter Jekyll and Hyde hvor du spiser i skrekk-omgivelser, den så kul ut.

Schwarz leker på 5th Ave må man bare se - avdelingen for science leker er dødskul!

Osv osv osv....
Jeg bodde på et hotell som het Wellington. Det er ikke fancy, men det er rent og det ligger så supert plassert at det kan ikke bli bedre - også er det billig.

  Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:09   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Her bodde flere fra brudefølget til broren min i oktober. De var kjempefornøyde! http://www.thepodhotel.com/

Eller har jeg enda ikke vært oppe i Empire state building. Vi har heller vært til topps på The Rockefeller building. Siste gang var jeg oppe sent på kvelden og så NY by night. Utrolig fasinerende. Det har ikke vært kø de to gangene jeg har vært der.

Ellers kan jeg anbefale jazzkonsert på Iridium på Times Square. Er du heldig opptrer noen av de største jazzlegendene der. http://www.iridiumjazzclub.com/

Lexington Street er den store skogata - der finner du massevis av skobutikker. På 5th avenue ligger en Redken-butikk om du vil ha billige hårprodukter.

Central Park er kjempeflott og maten på restauranten The Boathouse var nydelig. I Central Park finner du også Strawberry Field - John Lennons minnelund.

Brooklyn Bridge er en kjempefin tur.

FN-plaza er også verdt å få med seg. Men jeg tror muligens at selve generalforsamlingen er stengt for totalrenovering. Det kan dere jo sjekke opp.

En tur innom sjømannskirken på verdens beste vafler er ikke å forakte!

Museer har jeg ikke så mye peiling på, for det begrenser seg noe når man reiser med 3 barn.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:11   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Hvis jeg skulle dratt til NY uten barn ville jeg prøvd å få billetter til et David Letterman-show.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:25   #7
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Jeg anbefaler å besøke Whitney Museum of American Art; E 75th St. & Madison. Det er et helt fantastisk museum. Det holder til i en flott brutalistisk bygning, og det viser samstidskunst og moderne kunst av kunstnere med tilknytning til USA. Det har bla. en omfattende samling tidlige verk av Edward Hopper, og de er verdt besøket alene. Jeg ville definitivt besøkt Whitney om jeg hadde et par dager i New York.

Ben "favourite place on earth" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:52   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

*lengter tilbake til New York*

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:34   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

*lengter tilbake til New York*

:signerer:

  Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:37   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

*lengter tilbake til New York*

Jeg også. Gjør ikke alle som har vært der det. Det var virkelig en fantastisk by. Jeg likte tempoet og det enorme tilbudet.

LaLuna; hvis dere vil spise virkelig god middag, så kan dere jo prøve dere der vi spiste bryllupsmiddagen vår. Bestill tidlig og få med utsikt over hele Manhattan skyline under måltidet. Det koster mindre enn en mellomfancy middag i Oslo.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 14:46   #11
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Takk for gode tips!
:noterer så blekket spruter:

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:03   #12
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Både vi og ungene digget Toys'r'us. 4-5 etasjer med et pariserhjul inni butikken, og masse utvalg.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:20   #13
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Prøv en restaurant som heter Carnegie Deli og som jeg mener ligger på 7th avenue (kan sjekke nærmere hvis du er interessert). En opplevelse med god mat, enorme porsjoner, superrask service og sannsynligvis litt kø utenfor. Flere av Woody Allens filmer har scener herfra.

Hvis dere liker elektronikk så er butikken B&H en opplevelse i seg selv. Ligger på 32th street.

Vi var i NY en langhelg og fikk med oss mye på 3 døgn, men kunne vært mye lenger. Jeg shoppet endel på Century 21 outlet (åpner tidlig på hverdager, best å være der før kl. 10) og Banana Republic. Rockefeller plazas utsikt kan anbefales. Det samme kan spasertur over Brooklyn Bridge. Times Square på kvelden er også å anbefale.

Vi hadde aldri vært i NY før og holdt oss til Manhattan og standard-serverdighetene. Neste gang satser vi på andre opplevelser, nok å ta av.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:49   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Shopping, shopping og atter shopping. Vi hadde bare et par dager der, men det var til gjengjeld utrolig flotte dager. Vil gjerne reise tilbake.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:14   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - vil gjerne ha forslag!

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg anbefaler å besøke Whitney Museum of American Art; E 75th St. & Madison. Det er et helt fantastisk museum. Det holder til i en flott brutalistisk bygning, og det viser samstidskunst og moderne kunst av kunstnere med tilknytning til USA. Det har bla. en omfattende samling tidlige verk av Edward Hopper, og de er verdt besøket alene. Jeg ville definitivt besøkt Whitney om jeg hadde et par dager i New York.

Ben "favourite place on earth" Murphy

Hiver meg på BM sin, anbefaling. Bildene til Hopper gjør meg øm om hjertet.
Her er en smakebit, om du ikke kjenner til denne fantastiske kunstneren.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no